2013-07-27, 14:27
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan6.0

Även i mångetniska och mångkulturella USA är blandäktenskap ganska ovanligt. År 2008 i USA så var bara 3,9 procent av befolkningen gift med en man eller kvinna av annan ras. Den gruppen i USA som löper minst sannolikhet att ingå i ett blandäktenskap är vita kvinnor. I princip är bara 1 procent av vita män och kvinnor gifta med någon av en annan ras.

Nu har du en bristfällig verklighetsuppfattning. Kategorin tvärrasligt gifta är endast en delmängd av de människor i USA som lever i tvärrasliga förhållanden. I den snabbväxande amerikanska trashklassen så bildar man familj utan att ha gift sig eftersom ensamma mammor får mycket bättre skydd av USAs socialförsäkringssystem. Det är bättre att du tittar på antalet blandbarn som föds än att du tittar på antalet gifta.
Citera
2013-07-27, 14:51
Medlem
Danne90s avatar
Efter att ha läst er inlägg så måste jag erkänna att jag aldrig kommer att rösta svp. Jag tror inte heller att ni någonsin kommer att komma in i risdagen med de idéer som ni presenterar här. Det finns många av oss svenskar som har en fru eller någon annan släkting som kommer från fjärran land.
Det är väldigt dumt drag av er att hota oss med att ni skall tvinga isär oss eller att vi annars måste lämna landet. Vem fan är ni att bestämma vem jag eller en annan svensk ska få gifta oss med och bo här i Sverige. Det här är mitt land, lika mycket som er.
Ni kommer för alltid att vara arga unga män som antingen inte har egen familj eller har en disfunktionel sådan.

Att ni verkligen tror att ni kommer in i riksdag med sådana förslag visar verkligen hur frånvarande från verkligheten ni är.
Citera
2013-07-27, 15:00
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Efter att ha läst er inlägg så måste jag erkänna att jag aldrig kommer att rösta svp. Jag tror inte heller att ni någonsin kommer att komma in i risdagen med de idéer som ni presenterar här. Det finns många av oss svenskar som har en fru eller någon annan släkting som kommer från fjärran land.
Det är väldigt dumt drag av er att hota oss med att ni skall tvinga isär oss eller att vi annars måste lämna landet. Vem fan är ni att bestämma vem jag eller en annan svensk ska få gifta oss med och bo här i Sverige. Det här är mitt land, lika mycket som er.
Ni kommer för alltid att vara arga unga män som antingen inte har egen familj eller har en disfunktionel sådan.

Att ni verkligen tror att ni kommer in i riksdag med sådana förslag visar verkligen hur frånvarande från verkligheten ni är.

Flytta till den respektives land då istället. Hur kan man överhuvudtaget få för sig att när man väljer bort det svenska folket genom att rasblanda, så kommer man fortfarande betraktas som en i gänget? Det är ju som om en fotbollsspelare i ett lag skulle högt och tydligt deklarera att han stödjer motståndarlaget mer än sitt eget lag. Han är alltså inte att lita och bör inte sättas i startelvan och hans kontrakt skall å det snaraste brytas.

Ni är ju förrrädare per definition, ni väljer bort det svenska folket, men sen så tror du att ni fortfarande skall åtnjuta svenska folkets solidaritet och leva inom det svenska folkets samhälle? Man kan inte äta kakan och fortfarande tro att man kan ha den kvar.

Du får gifta dig med vem fan du vill, men dina val får konsekvenser, och om du väljer bort det svenska folket så är det ditt val allena, inte någon annan som tvingar dig till det, eller hur? Precis som vi inte kan inhysa alla världens löskemänniskor som tar sig till Sverige som "flyktingar" i den svenska gemenskapen så kan vi inte heller hålla kvar förrädare inom folket. Så den som rasblandar är för oss döda, ni är lika mycket svenskar som vilken neger eller zigenare som helst som hävdar att de är svenska. Och nej, Sverige tillhör inte dig lika mycket som det tillhör oss som värnar om det svenska folket och vårt levnadsområde. Du får söka dig efter en ny gemenskap, och det skulle du tänkt på innan du började rasblanda.

Det är vårt nordiska blod som är det viktigaste av allt, allting annat kommer från vårt rena nordiska blod och vi måste dyrka vårt ursprung och vår särart, och sträva efter att bli de nordiska gudar som en gång skapade oss! Vi måste sträva efter att upphöja oss själva till att bli jämlika med Oden och Tor, så vi kan stå vid deras sida! Och då duger det fan inte att rasblanda bort sitt blod...
Senast redigerad av Vindhler 2013-07-27 kl. 15:14.
Citera
2013-07-27, 15:18
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Flytta till den respektives land då istället. Hur kan man överhuvudtaget få för sig att när man väljer bort det svenska folket genom att rasblanda, så kommer man fortfarande betraktas som en i gänget? Det är ju som om en fotbollsspelare i ett lag skulle högt och tydligt deklarera att han stödjer motståndarlaget mer än sitt eget lag. Han är alltså inte att lita och bör inte sättas i startelvan.

Ni är ju förrrädare per definition, ni väljer bort det svenska folket, men sen så tror du att ni fortfarande skall åtnjuta svenska folkets solidaritet och leva inom det svenska folkets samhälle? Man kan inte äta kakan och fortfarande tro att man kan ha den kvar.

Du får gifta dig med vem fan du vill, men dina val får konsekvenser, och om du väljer bort det svenska folket så är det ditt val allena, inte någon annan som tvingar dig till det, eller hur? Precis som vi inte kan inhysa alla världens löskemänniskor som tar sig till Sverige som "flyktingar" i den svenska gemenskapen så kan vi inte heller hålla kvar förrädare inom folket. Så den som rasblandar är för oss döda, ni är lika mycket svenskar som vilken neger eller zigenare som helst som hävdar att de är svenska. Och nej, Sverige tillhör inte dig lika mycket som det tillhör oss som värnar om det svenska folket och vårt levnadsområde. Du får söka dig efter en ny gemenskap, och det skulle du tänkt på innan du började rasblanda.

Det är vårt nordiska blod som är det viktigaste av allt, allting annat kommer från vårt rena nordiska blod och vi måste dyrka vårt ursprung och vår särart, och sträva efter att bli de nordiska gudar som en gång skapade oss! Vi måste sträva efter att upphöja oss själva till att bli jämlika med Oden och Tor, så vi kan stå vid deras sida! Och då duger det fan inte att rasblanda bort sitt blod...

Nu är det så att det är inte Du eller Ni som bestämmer hur mycket svensk jag är. Dessutom har du rätt angående en sak, jag har en fri vilja att gifta mig med vem jag vill och har en fri vilja att rösta på vilken parti jag vill. Med svp som bestämmer skulle mina val drastisk minska och det vill väll ingen.
Citera
2013-07-27, 16:07
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Inte en chans.

Trots att Mr Straybullet sitter här en gång i veckan och fyller på med inlägg som "Det går bra nu... ojojoj"

600 personer har valt att stödja partiet genom att betala för en Realistenprenumeration. Det är inte mycket, tvärtom ganska svagt. Faktiskt ganska anmärkningsvärt att betalningsviljan är så låg eftersom uppenbarligen 4800 gillar SvP på Facebook.

Nej, SvP kommer inte komma in i riksdagen och kommer troligen heta nånting annat 2018 eller 2022 och ledas av nytt gäng som säger "det går bra nu... ojojoj vad vi ökar...."

600x100x12=620000/år

Många bäckar små...
Citera
2013-07-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
För det första så har sossarna som parti lyckats leverera massvis
halvidioter till politikerleden och ändå sitta vid makten i över 70 år
sammantaget trots detta.
Att SVP's ledare skulle vara sämre än sossarna
håller jag inte med om, det är du som inte vet vad du snackar om....
Har själv funderat mycket kring det där med ledarskap, den senaste tiden.

I hela västvärlden har vi en stor kris när det gäller just ledarskap, mycket större än övriga nuvarande kriser. Våra riksdagspolitiker (sjuklövern, så väl som SD) sitter främst på sina platser för de stora förmånerna det medför, inte för att faktiskt ändra något, propositioner och motionerna som läggs är i regel nästan alltid bara trams (se denna tråd: Höstens dummaste motioner). De tänker inte: "Jag måste prestera för att bli återvald", utan istället: "Jag måste se till att jag hamnar högt upp på valsedeln även nästa val, så att jag kan sitta ytterligare fyra år i riksdagen".

Det här är en av anledningarna till att jag tror att SvP har goda framtidsutsikter. En Svensk partist ägnar sig i dagsläget åt I D E E L L T politiskt arbete: för det svenska folkets bästa.

Om SvP når riksdagen eller inte, är egentligen helt irrelevant. Huvudsaken är att de tar makten innan det är försent.

Annars är 2018 mycket troligt.
Citera
2013-07-27, 19:27
Medlem
Ints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Med tanke på att dom ligger på mindre än 1,6% (SIFO juni 2013, alla övriga partier ligger på totalt 1,6%) så tror jag inte risken är så stor.

Vilka partier är det troligt dessa 1.6% går till, hur har det varit andra val?

Ifall SvP är smarta så finansierar de eller organiserar ett utskick till alla svenskar med deras röstsedel o kanske nån kort invandringskritisk och allmänt mild o vänligt formulerat informationsblad som får dem att låta trygga o mysiga så att några svenssons tror att det är typ som SD fast inte sådana där järnrörsnazister.
Citera
2013-07-27, 19:50
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Int
Vilka partier är det troligt dessa 1.6% går till, hur har det varit andra val?

Ifall SvP är smarta så finansierar de eller organiserar ett utskick till alla svenskar med deras röstsedel o kanske nån kort invandringskritisk och allmänt mild o vänligt formulerat informationsblad som får dem att låta trygga o mysiga så att några svenssons tror att det är typ som SD fast inte sådana där järnrörsnazister.

Föregående val:
http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/rike/

I övrigt skulle det krävas en katastrofsituation för att SvP skulle nå riksdagen, ett par tusen röster kan man nog skrapa ihop till nästa år men mycket mer än så tror jag inte att det blir.
Citera
2013-07-27, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Föregående val:

I övrigt skulle det krävas en katastrofsituation för att SvP skulle nå riksdagen, ett par tusen röster kan man nog skrapa ihop till nästa år men mycket mer än så tror jag inte att det blir.

Fortsätter araber och negrer att begå brott, ekonomin blir sämre, samt att svenskfientligheten fortsätter från våra politiker så kommer SvP utan tvekan att nå riksdagen 2022.
Citera
2013-07-27, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Fortsätter araber och negrer att begå brott, ekonomin blir sämre, samt att svenskfientligheten fortsätter från våra politiker så kommer SvP utan tvekan att nå riksdagen 2022.
Jag kan faktiskt tänka mig det, nu det senaste i Husby har säkert fler svenskar öppnat ögonen och funderar på att rösta SD. Alla vet att ställen som Husby där det har varit bilbränder och liknande är invandrartäta förorter. Vi kommer säkert få se mer allvarligare konsekvenser av massinvandring i framtiden, samtidigt som SvP blir mer populärare. Jag själv visste inte ens om SvP om jag inte hade läst på Flashback. Snart är det 2014, efter det får vi vänta 4 år, mycket kan hända under dem åren. Jag skulle inte utesluta att de kan hamna i riksdagen 2018.
Citera
2013-07-27, 20:31
Medlem
Ints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Föregående val:

Självklart, men man kan få tillräckligt många för några kommunala mandat, gärna många besvikna SD-röstare. Detta kommer ge SvP medial uppmärksamhet vilket kommer gynna partiet. Tror läget måste bli mycket värre för att de ska nå riksdagen ens 2022 eller 2026, fast läget kanske försämras så snabbt tills dess?
Citera
2013-07-27, 20:36
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Int
Självklart, men man kan få tillräckligt många för några kommunala mandat, gärna många besvikna SD-röstare. Detta kommer ge SvP medial uppmärksamhet vilket kommer gynna partiet. Tror läget måste bli mycket värre för att de ska nå riksdagen ens 2022 eller 2026, fast läget kanske försämras så snabbt tills dess?

Absolut, det ser jag inte alls som en omöjlighet, men jag tror inte den mediala uppmärksamheten kommer bli så vansinnigt stor, möjligtvis på lokal nivå. Linusson har gjort några utspel här och där som rönt viss uppmärksamhet men jag tror inte det blir mer än så.

Det mest avgörande är hur det politiska landskapet kommer att se ut efter valet nästa år och hur SD kommer att behandlas. Det i kombination med att SvP bör formulera sin politik djupare än vad den är idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in