2013-07-27, 17:02
Medlem
detlillaludrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Jag vet inte. Jag blir så förvirrad bara när jag läser kommentarer som säger att vi är fula osv. Och läser man bara negativa saker om oss, och kopplar ihop det med verkligheten där killar behandlar oss som luft, då tror man ju att det är så de tycker om oss.
Fan lägg ner nu, ta saker som skrivs med en nypa salt (speciellt på detta forum).
Det finns alltid en balans mellan positiva och negativa saker, men du verkar ju uppenbart endast läsa och ta in det negativa.

Vad ska jag som svensk vit kille tro när jag läser saker i detta forum? Att svennebananer inte duger till den självständiga svenska kvinnan? Att alla män är svin och kvinnohatare? Att vi aldrig flirtar? Att det är omöjligt att hitta dejt på krogen, nätet och samtliga andra forum?

Om man skulle ta in allt som skrevs i detta forum skulle man vara lika självmordsbenägen och deprimerad som trollet SamMelo och co.
Citera
2013-07-27, 17:08
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Sätt dig ned och läs hennes trådar eller vänta du skall få lite länkar

För ansvaret att bli förstådd på rätt sätt ligger faktiskt hos en själv, det är det Adriadne inte gör. Jag har inget emot henne bara att hon spelar offer när hon inte är det

https://www.flashback.org/sp33976028

https://www.flashback.org/sp33977297

https://www.flashback.org/sp33978227

Men det du beskriver håller jag helt med om, flirta mera om det är för att ge och få energi, om det leder till dejtande som bara handlar om uppmärksamhet så är det inte bra

Här är kattens inlägg som jag nämnde förut

https://www.flashback.org/sp39434942

Det jag vill poängtera är att flirtar gör man för att ge, som du säger så handlar det om ett ge energi.
Men vissa är energitagare.

Tycker TS verkar sådan.

Tack, ja det skall jag göra. Och du har helt rätt, grundsyftet måste alltid vara att ge.
Citera
2013-07-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Och, som sagt, detta var tips för att väcka uppmärksamhet och få chans att flirta lite i vardagen och kanske träffa en kille som man kan börja tycka om. Alla relationer börjar med ett första möte, och att vara duktig på att flirta skapar många chanser till ett första möte.

Jag tycker dina tips låter jättebra!
Har inte testat på dem ännu, och jag hoppas kunna göra det utan att bli alltför klumpig
Precis som du säger börjar ju alla relationer med ett första möte.

Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Men du tar väl inte din info om det manliga släktet ifrån Flashback?! Här skriver killar om tjejer när de är frustrerade, ledsna, arga och en del av dem, när de inte är riktigt som de ska, tillfälligt eller kroniskt. Du missar hela den absolut största biten, om du ser det som skrivs om tjejer här som vad killar i allmänhet tycker, för killar som mår bra i sina förhållanden eller annars, som gillar tjejer högt och rent, som inte har problem för tillfället, de har ingen anledning att skriva här och de frustrerade, arga, ledsna som skrev av sig kommer inte tillbaka sen och berättar om hur lyckliga de nu har blivit. Nej, ut med dig och ta kontakt i verkligheten med killar som mår bra!

Ska man läsa här som tjej, är det livsviktigt att man har en verklighet att jämföra med så att man inte tror att det är så här killar är. Annars slutar det med att man går i kloster.

Tack för din information!!
Det hjälpte mycket att höra att inte majoriteten av män är som de är här inne. Nu får jag mer hopp! Nej, jag saknar dessvärre manliga kontakter helt och hållet. Har ju bara tjejkompisar och inga killkompisar. Har heller varken bröder eller en pappa. Bara systrar och mamma. T.om katten här hemma är en honkatt..
Jo, tanken har ju faktiskt funnits eftersom jag egentligen inte bor så långt ifrån Vadstena, där ett nunnekloster finns
Speciellt när jag läser Darth Vaders inlägg så tänker jag mycket på det där nunneklostret
Men nu ska jag inte göra det mer

Citat:
Ursprungligen postat av MiniMoog
99,9% av svenska kvnninor är med svenska män, så på vilket sätt tycker de att ni är fula ? På forumet idealiseras svenska kvinnor som fan ju. Det kan du inte ha missat ?

Jo, det är jag rädd för att jag har!
Har du nån länk som kan bekräfta detta??
Citera
2013-07-27, 18:26
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Nja full koll på vad som funkar har du, och det har du ju också uttryckt att du gör det att du gillar det och att det är ett problem för dig. Du bara ändrar ståndpunkt efter kontext och vad du kan få ut av det, också det en form av horeri.

Sätt dig ned och läs hennes trådar eller vänta du skall få lite länkar

För ansvaret att bli förstådd på rätt sätt ligger faktiskt hos en själv, det är det Adriadne inte gör. Jag har inget emot henne bara att hon spelar offer när hon inte är det

https://www.flashback.org/sp33976028

https://www.flashback.org/sp33977297

https://www.flashback.org/sp33978227

Men det du beskriver håller jag helt med om, flirta mera om det är för att ge och få energi, om det leder till dejtande som bara handlar om uppmärksamhet så är det inte bra

Det jag vill poängtera är att flirtar gör man för att ge, som du säger så handlar det om ett ge energi.

Tycker TS verkar sådan.

Ja, jättefint av dig. Jag erkänner villigt, nu som då, att jag under perioder av mitt liv haft problem med bekräftelsebehov och dålig självkänsla. Just nu mår jag dock skitbra Och flirta kan man göra av massor av olika skäl och på massor av olika sätt.

Kattens "analys" tycker jag är lika dålig och irrationell som när jag läste den första gången.
Citera
2013-07-27, 18:39
Bannlyst
Citat:
Jag tycker dina tips låter jättebra!
Har inte testat på dem ännu, och jag hoppas kunna göra det utan att bli alltför klumpig
Precis som du säger börjar ju alla relationer med ett första möte.

Tack för din information!!
Det hjälpte mycket att höra att inte majoriteten av män är som de är här inne. Nu får jag mer hopp! Nej, jag saknar dessvärre manliga kontakter helt och hållet. Har ju bara tjejkompisar och inga killkompisar. Har heller varken bröder eller en pappa. Bara systrar och mamma. T.om katten här hemma är en honkatt..
Jo, tanken har ju faktiskt funnits eftersom jag egentligen inte bor så långt ifrån Vadstena, där ett nunnekloster finns
Speciellt när jag läser Darth Vaders inlägg så tänker jag mycket på det där nunneklostret
Men nu ska jag inte göra det mer

Jo, det är jag rädd för att jag har!
Har du nån länk som kan bekräfta detta??

Är du troll eller vad är det frågan om ? Är du seriös med att du inte ser alla helsvenska par därute ? Eller syftade du på fulhets-grejen ? Vill inte säga det här men jag är nästan säker på att du har ett utseende som är väldigt frånstötande med tanke på att inte ens de mest desperata människorna som nöjer sig med allt (negrer) raggar på dig.
Citera
2013-07-27, 20:11
Medlem
detlillaludrets avatar
Citat:

Tycker TS verkar sådan.
Väldigt underhållande tråd.
Citera
2013-07-27, 20:14
Medlem
Big.Bangs avatar
Många svenskar är känslokalla och blyga individer.
Senast redigerad av Big.Bang 2013-07-27 kl. 20:16.
Citera
2013-07-27, 22:21
Medlem
För att vi inte vill bli dissade såklart.
Citera
2013-07-28, 01:49
Medlem
Citat:
Hur ska det gå till när ni bara ser "döda ut"??
Hur kul är det? Om jag skulle våga göra det så måste killen åtminstone se trevlig ut så att man vill flirta med honom. Annars så tror jag bara att jag skulle få kommentar som lyder: "Ööööh bröööl! Vad fan vill du? Stick och brinn för fan". Det är den signalen ni ger när ni aldrig ler eller ser glada ut. Har ingen lust att gå fram till en kille som tycker jag är skitful. Då förstör jag ju hans dag istället.

var du inte lite hård mot dig själv där? Menar du att du vill ge dissar blicken mot killar som försöker istället?
Citera
2013-07-28, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detlillaludret
Fan lägg ner nu, ta saker som skrivs med en nypa salt (speciellt på detta forum).
Det finns alltid en balans mellan positiva och negativa saker, men du verkar ju uppenbart endast läsa och ta in det negativa.

Jo, det är dessvärre lättare att ta åt sig negativ kritik eftersom det är starkare tyvärr. Jag brukar säga (som dessvärre är lika för många andra) att en negativ kommentar måste vägas upp av två positiva kommentarer. Jag önskar att det var tvärtom. Det måste jag nog jobba lite på för att få upp det så.

Citat:
Ursprungligen postat av MiniMoog
Är du troll eller vad är det frågan om ? Är du seriös med att du inte ser alla helsvenska par därute ? Eller syftade du på fulhets-grejen ? Vill inte säga det här men jag är nästan säker på att du har ett utseende som är väldigt frånstötande med tanke på att inte ens de mest desperata människorna som nöjer sig med allt (negrer) raggar på dig.

Du nämnde att det stod på forumet här innan i ett annat inlägg, därför bad jag om en länk så att jag kunde få svart på vitt att jag har fel.
Tyvärr så gjorde du det hela inte ett dugg bättre själv då du påstår att mitt utseende är frånstötande. Då är du precis likadan som de andra här (inte alla!!) som har skrivit så. då gjorde det hela värre med andra ord, än de fin stöttande ord jag hade hoppats j
u,
Och förresten.. vem säger att afrikanska män skulle vara mer desperata? Det enda jag har hört om dem är att de tycker bäst om kraftiga tjejer, men jag kanske har helt fel. Jag är smal så mig skulle de nog inte gilla om det var sant

Citat:
Ursprungligen postat av Flygpojken
var du inte lite hård mot dig själv där? Menar du att du vill ge dissar blicken mot killar som försöker istället?

Näää! Flygarpojken det vill jag inte!! Skulle ALDRIG dissa en grabb för försöker! Det är ju er som jag kallar för guldkorn! Tycker du ska Så fortsätt du att försöka , och skit i dom Tjejer som dissar det. Men finns tusen andra ute som inte skulle göra det. Det är jag säkert på! :-)
Jag kan bara svara på mig själ. Dissar INTE en grabb som försöker!! Aldrig någonsin!
Men har en fråga till er som försöker; ger ni efter kompileringar till de som ni träffas, eller bli det mest kompisprat?
Citera
2013-07-28, 03:17
Medlem
Glupafallets avatar
Citat:
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.
Vill du exemplifiera hur en sådan flirt som du efterfrågar skulle kunna vara gestaltad verbalt och icke-verbalt.
Citera
2013-07-28, 03:55
Medlem
Numes avatar
Samma svar finns på frågon som "varför hälsar inte folk på varandra" (alltså okänt folk på en inte så befolkad gata, typ halvnära grannar osv)

Fly landet är min rekommendation, tänker jag göra så fort jag kan. Slipper du betala så mycket skatt för den delen...

P.S. trött som fan så är inte så tydlig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in