2013-07-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
De där vandrande enmanstälten ... hur ser dom på unga,snygga,sexiga svenska tjejer?

Min gissning: Avundsjuka, som döljs i självrättfärdighet.

De flesta tjejer jag känner påpekar ofta skavanker, riktiga eller påhittade, på andra tjejer de uppfattar som rivaler.

Jag tolkar det som någon sort osäkerhet samt ett litet, "välj mig istället", som kanske är nedärvt, men det är bara en vild gissning.

Hukle-kvinnorna känner sig nog rätt kränkta och ledsna att de inte får vara med i "snygg-tävlingen" på lika villkor (snygga kläder, smink osv.) för på ett mänskligt plan är de ju kvinnor och vill tävla med andra kvinnor om att vara snyggast.

På en kulturell och religiös nivå har de dock fått lära sig vilka horor och skökor kvinnor som visar upp sig för män är, och därför tar de sin tillflykt i en sort självrättfärdighet sinsemellan. "Jag är i alla fall en ärofull kvinna, med oskulden kvar" osv.

Det är mina gissningar, som säkert är färgade av mina fördomar.

Om en riktig muslimsk kvinna, eller flera, kom in i tråden och kunde kommentera "inifrån" vore det skitintressant att höra deras egen version.
Citera
2013-07-27, 21:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Min gissning: Avundsjuka, som döljs i självrättfärdighet.

De flesta tjejer jag känner påpekar ofta skavanker, riktiga eller påhittade, på andra tjejer de uppfattar som rivaler.

Jag tolkar det som någon sort osäkerhet samt ett litet, "välj mig istället", som kanske är nedärvt, men det är bara en vild gissning.

Hukle-kvinnorna känner sig nog rätt kränkta och ledsna att de inte får vara med i "snygg-tävlingen" på lika villkor (snygga kläder, smink osv.) för på ett mänskligt plan är de ju kvinnor och vill tävla med andra kvinnor om att vara snyggast.

På en kulturell och religiös nivå har de dock fått lära sig vilka horor och skökor kvinnor som visar upp sig för män är, och därför tar de sin tillflykt i en sort självrättfärdighet sinsemellan. "Jag är i alla fall en ärofull kvinna, med oskulden kvar" osv.

Det är mina gissningar, som säkert är färgade av mina fördomar.

Om en riktig muslimsk kvinna, eller flera, kom in i tråden och kunde kommentera "inifrån" vore det skitintressant att höra deras egen version.

Kan det inte vara så att svenska tjejer är avundsjuka på de muslimska tjejerna, för att dessa slipper visa upp sig för fulgubbar, losers, creeps, och I&I-debattörer - samt bli antastade av dessa?

Jag vill i sammanhanget hänvisa till candid-trådarna, där svenska män tar komprometterande fotografier på intet ont anande svenska tjejer, och sedan ingående diskuterar dessa med andra - likaledes intresserade - svenska män.
Senast redigerad av Babianen 2013-07-27 kl. 21:35.
Citera
2013-07-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
kan det inte vara så att svenska tjejer är avundsjuka på de muslimska tjejerna, för att dessa slipper visa upp sig för fulgubbar, losers, creeps, och I&I-debattörer - samt bli antastade av dessa?

Nej, det tror jag inte.

Jag tror inte ens en svensk tjej på tiotusen har avundats en muslimsk kvinna.

Hela din premiss är ju helt bisarr: Det finns INGET som hindrar en svensk tjej att klä sig i heltäckande skrud om de skulle vilja, men jag har ALDRIG hört talas om en kvinna i modern tid som gjort det för sin egen skull, utan tvång av idéer som bronsåldersreligioner eller dylikt.
Senast redigerad av SkepticsLTD 2013-07-27 kl. 21:37. Anledning: stavning
Citera
2013-07-27, 21:39
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Kan det inte vara så att svenska tjejer är avundsjuka på de muslimska tjejerna, för att dessa slipper visa upp sig för fulgubbar, losers, creeps, och I&I-debattörer - samt bli antastade av dessa?

Jag vill i sammanhanget hänvisa till candid-trådarna, där svenska män tar komprometterande fotografier på intet ont anande svenska tjejer, och sedan ingående diskuterar dessa med andra - likaledes intresserade - svenska män.

Kvinnokroppen tåls att beskådas, fotograferas och diskuteras.
Citera
2013-07-27, 21:41
Medlem
Citat:
Nej, det tror jag inte.

Hela din premiss är ju helt bisarr: Det finns INGET som hindrar en svensk tjej att klä sig i heltäckande skrud om de skulle vilja, men jag har ALDRIG hört talas om en kvinna i modern tid som gjort det för sin egen skull, utan tvång av idéer som bronsåldersreligioner eller dylikt.

Så enkelt är det inte heller. För många muslimska kvinnor är det ett personligt val som är grundat i deras egen tro. Inte att dom får stryk om dom tar av sig den.
Citera
2013-07-27, 21:42
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Så enkelt är det inte heller. För många muslimska kvinnor är det ett personligt val som är grundat i deras egen tro. Inte att dom får stryk om dom tar av sig den.

En form av Stockholmssyndrom.
Citera
2013-07-27, 21:45
Medlem
Citat:

Det påstod jag inte heller.

Jag inser att många av de kvinnor som är muslimer säkert har slöja för att de anser att det är det som är rätt i religionen.

Men nu talade jag om alternativet: En svensk medeltjej som är som svenska tjejer är som mest - Ingen religion inblandad - hur stor en chansen att en sån tjej tar på en slöja frivilligt?
Citera
2013-07-27, 21:47
Medlem
tungur knifurs avatar
Citat:
Det lär vara extremt utbrett bland muslimskor.

Det har nog snarare med att göra att män och kvinnor lever väldigt avskilt i muslimska länder och i sina segregerade parallellsamhällen. Det finns undersökningar som visar att homosexualitet och andra sexuella avarter ligger över de vanliga procentsatserna i t.ex. Saudiarabien och liknade länder. Drifterna hittar utvägar...
Citera
2013-07-27, 21:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej, det tror jag inte.

Du kanske ska fråga en svensk tjej om dessa saker? Till exempel hur det känns att bli förföljd i mataffären av regnrocksbärare på 50+. Eller gubbsjuka män i övre medelåldern som småpratar lite oskyldig: "Nämen, vilket väder vi har fått?! "
Senast redigerad av Babianen 2013-07-27 kl. 21:54.
Citera
2013-07-27, 21:48
Medlem
Citat:
Det påstod jag inte heller.

Jag inser att många av de kvinnor som är muslimer säkert har slöja för att de anser att det är det som är rätt i religionen.

Men nu talade jag om alternativet: En svensk medeltjej som är som svenska tjejer är som mest - Ingen religion inblandad - hur stor en chansen att en sån tjej tar på en slöja frivilligt?

Ungefär lika stor som att hon kär it sig till nunna antar jag.

Citat:
En form av Stockholmssyndrom.

Grov förenkling. Muslimska kvinnor är inte alla fångar, dom är helt enkelt en frivillig del av en annan kultur. Som med all religion så har dom uppfostrats med det från födseln.
Citera
2013-07-27, 21:49
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungur knifur
Det har nog snarare med att göra att män och kvinnor lever väldigt avskilt i muslimska länder och i sina segregerade parallellsamhällen. Det finns undersökningar som visar att homosexualitet och andra sexuella avarter ligger över de vanliga procentsatserna i t.ex. Saudiarabien och liknade länder. Drifterna hittar utvägar...

Låter rimligt. Vi får skydda våra blondiner från både hucklekärringar och kökshanddukar med andra ord.
Citera
2013-07-27, 21:50
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ungefär lika stor som att hon kär it sig till nunna antar jag.

Grov förenkling. Muslimska kvinnor är inte alla fångar, dom är helt enkelt en frivillig del av en annan kultur. Som med all religion så har dom uppfostrats med det från födseln.

Du motsäger dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in