2013-07-24, 01:29
Medlem
Skit i att hålla på med oxycontin genom iv eller rektalt eller snorta...jag har haft alla sorters opioder pga smärta genom åren... och har nu oxycontin 20mg... kommer att ha det ett helvete år till. .. sen får jag metadon istället...skulle gärna vilja höra någons reflektion på just metta och smärtlindring.. har hört att det är mycket bättre och mindre skadligt för livslång behandling. .. men vad gäller oxycontin...det är en depot tablett. ..och en jävligt bra sådan. .vill man ha mer direkt tryck utan att hålla på att giddra....tugga sönder tabletten i små smulor eller mortla till pulver och skölj ner med massa god grapefrukt juice..dol monte eller nåt. ..funkar skit bra...håll inte på och giddra med nålar och grejjor...det är en annan plan halva du inte vill kliva in och spela på..helt jävla onödigt...köp då horse istället om du är så korkad att du vill spela i den ligan. ..inget fel på grabbarna som lirar på den planen. ..men jävligt mycket vanskligare och jävligare att ta sig ur...så här är det...bara för att du skjuter lite luftgevär hemma så innebär det inte att du kvalar in i elitrupperna...förstår du...du kommer säkerligen inte ens palla första tio minuterna av boot camp. ..en dålig liknelse tycker fu kanske. ..men sann är den....det är en annan kaliber och skola att hålla på med iv etc...och livslängden är ruggigt kort....
Citera
2013-07-24, 01:38
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rivercrow
Skit i att hålla på med oxycontin genom iv eller rektalt eller snorta...jag har haft alla sorters opioder pga smärta genom åren... och har nu oxycontin 20mg... kommer att ha det ett helvete år till. .. sen får jag metadon istället...skulle gärna vilja höra någons reflektion på just metta och smärtlindring.. har hört att det är mycket bättre och mindre skadligt för livslång behandling. .. men vad gäller oxycontin...det är en depot tablett. ..och en jävligt bra sådan. .vill man ha mer direkt tryck utan att hålla på att giddra....tugga sönder tabletten i små smulor eller mortla till pulver och skölj ner med massa god grapefrukt juice..dol monte eller nåt. ..funkar skit bra...håll inte på och giddra med nålar och grejjor...det är en annan plan halva du inte vill kliva in och spela på..helt jävla onödigt...köp då horse istället om du är så korkad att du vill spela i den ligan. ..inget fel på grabbarna som lirar på den planen. ..men jävligt mycket vanskligare och jävligare att ta sig ur...så här är det...bara för att du skjuter lite luftgevär hemma så innebär det inte att du kvalar in i elitrupperna...förstår du...du kommer säkerligen inte ens palla första tio minuterna av boot camp. ..en dålig liknelse tycker fu kanske. ..men sann är den....det är en annan kaliber och skola att hålla på med iv etc...och livslängden är ruggigt kort....
Hade varit trevligare och mer givande om du besvarade inlägg istället för att kopiera ditt tidigare inlägg!?
Påverkad much?
Citera
2013-07-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Är nasalt bättre än oralt? Läste de bara gav snabbare effekt o kortare rus..

JA! Och något jag märkt att folk inte nämner för den som vill ta tabletten nasalt är att ni inte sagt att man ska skala tabletten först.

Dra med nageln så du får bort den "Orange/biege" färgade ytan på tabletten, smula o snorta

OT: Saknar dessa tabbisar Dyra och svåra att få tag på men fan va goa!!
Citera
2013-07-25, 17:19
Medlem
Fick 28st 10mg OxyContin efter att jag opererade halsmandlarna. Käkade 20mg per tillfälle, samt 2g alvedon (så 40mg OxyContin och 4g alvedon per dag). Funkade kalasbra mot smärtan (fick kodein/citodon först, men det var helt värdelöst). Så jäkla hög blev jag inte direkt men jag har en drös tabletter kvar, kanske man skulle ta och äta/krossa för att pröva... :3

Förövrigt så fick jag fentanyl, 50ug IV efter operationen och jäklar vad jag flög bort i ~30 minuter, rosa moln och hela köret.

Som smärtlindrade tycker jag oxycontin fungerar optimalt, men beror ju som sagt vilken skada man har.
Citera
2013-07-25, 22:57
Medlem
Jag råkade ut för en liten olycka och nu sitter jag här med 98 stycken OxyNorm 5 mg. Är det verkligen så bra att ta dom? Det är ju väldigt starkt vad jag har förstått?
Citera
2013-07-25, 23:03
Medlem
Raideqs avatar
Jag käkade 60mg oxy + 2mg iktorivil ikväll, är det safe o gå o sova snart? åt 4mg ikto igår på morgonen också så 36 tim sen typ. har halv tolerans på båda, mer tolerans på ikton. Med vänlig hälsning !
Citera
2013-07-26, 17:45
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llimaJ
JA! Och något jag märkt att folk inte nämner för den som vill ta tabletten nasalt är att ni inte sagt att man ska skala tabletten först.

Dra med nageln så du får bort den "Orange/biege" färgade ytan på tabletten, smula o snorta

OT: Saknar dessa tabbisar Dyra och svåra att få tag på men fan va goa!!

Ja, fyfan va goa!! Nästan farligt gott, inget man kan ta för ofta kände jag..
Men mina är vita, ingen sån yta som du beskriver? & de jag har är oxycontin.
Citera
2013-07-26, 17:46
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisa143
Fick 28st 10mg OxyContin efter att jag opererade halsmandlarna. Käkade 20mg per tillfälle, samt 2g alvedon (så 40mg OxyContin och 4g alvedon per dag). Funkade kalasbra mot smärtan (fick kodein/citodon först, men det var helt värdelöst). Så jäkla hög blev jag inte direkt men jag har en drös tabletter kvar, kanske man skulle ta och äta/krossa för att pröva... :3

Förövrigt så fick jag fentanyl, 50ug IV efter operationen och jäklar vad jag flög bort i ~30 minuter, rosa moln och hela köret.

Som smärtlindrade tycker jag oxycontin fungerar optimalt, men beror ju som sagt vilken skada man har.

Vad jag läst så verkar det som att om man har smärta så blir man inte hög på de. Ingen aning om hur detta stämmer dock..
Citera
2013-07-27, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Ja, är det OxyContin du har så kommer oralt (svälja tabletten som den är) ge depot-effekt; utdraget rus, inte lika intensivt som man kanske vill.

Fel, oxycodon tas upp bättre oralt än nasalt. Har för mig om att det rör sig om en del. Att snorta oxy är bara för att man antingen vill leka tuff knarkare eller har det inkört i skallen att allt ska snortas. Sedan är en del av oxycontin även snabbverkande, personligen så känner jag ingen skillnad när det kommer till påslaget om jag tar oxycontin eller oxynorm och jag har ätit den medicinen väldigt mycket eftersom jag har på recept.

Så vill man få ut så mycket som möjligt är det bara att svälja den eller krossa och tugga. Att snorta är korkat med tanke på att det är så mycket lättare att äta den.
Citera
2013-07-27, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Vad jag läst så verkar det som att om man har smärta så blir man inte hög på de. Ingen aning om hur detta stämmer dock..

Det stämmer inte någonstans, varför tror du att man inte skulle bli påverkad av medicinen om man har smärta? Vad tror du att oxycontin är till för? Jo att lindra smärta, hade man inte blivit påverkad av den så hade heller inte smärtan lindrats. Det du känner under ett rus är även det som lindrar smärta.
Citera
2013-07-27, 09:22
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xak
Det kan vara Oxycodone Lannacher från Nordic drugs. Hade såna häromdagen men kommer inte ihåg om det stod XL på dom, dom var dock väldigt små, runda och rosa, så det är möjligt att det är samma.
Det står ingenting på Oxycondone L. har nu 20 mgare som är små och jävligt hårda så se är inte lätt att tugga sönder......
Citera
2013-07-27, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Det står ingenting på Oxycondone L. har nu 20 mgare som är små och jävligt hårda så se är inte lätt att tugga sönder......

Tyckte inte att lannacher var så farliga att tugga, gick ju om man tog i

Någon som har haft flytande oxy? Menar inte injektionsvätska utan som man ska dricka. Verkar som att min läkare vill skriva ut flytande istället för tabletter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in