2013-07-27, 20:17
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf
Det stämmer inte någonstans, varför tror du att man inte skulle bli påverkad av medicinen om man har smärta? Vad tror du att oxycontin är till för? Jo att lindra smärta, hade man inte blivit påverkad av den så hade heller inte smärtan lindrats. Det du känner under ett rus är även det som lindrar smärta.

Det är inget jag tror, jag sa bara att jag läst de och inte mer än en gång.
Citera
2013-07-27, 20:24
Medlem
Hej svejs.. Är inte van droger på något sätt nu förtiden.

Har skadat mig och fixade på egen hand oxynorm och oxycontin(?) inte hemma nu så är osäker. Den ena var 5mg kapsel den andra var depotabletter på 10 mg.
Brukar slänga i mig ett par av varje..
Idag hade jag ont och skulle vara iväg på massa saker så jag började dagen med att krossa 4 st depotabletter a 10mg. Sen tog jag 2 hela. När jag kom hem bara 4 timmar senare så krossade jag 4 till som jag skulle ha med mig till senare eftersom jag ska sova borta.
Men när jag käkade och tog mina vanliga kosttillskott så varde i samma burk. Så jag drog i mig 80 mg ganska tätt inpå varandra.. Nu sitter jag här och mår illa, kallsvettas och fattar inte vad folk säger. Är jag bara lite för hög eller bör man oroa sig på 80mg?

Måste tillägga att jag noddarhela tiden:/
Citera
2013-07-28, 03:39
Medlem
daladasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dell

Har skadat mig och fixade på egen hand oxynorm och oxycontin(?) inte hemma nu så är osäker. Den ena var 5mg kapsel den andra var depotabletter på 10 mg.
Idag hade jag ont och skulle vara iväg på massa saker så jag började dagen med att krossa 4 st depotabletter a 10mg. Sen tog jag 2 hela. När jag kom hem bara 4 timmar senare så krossade jag 4 till som jag skulle ha med mig till senare eftersom jag ska sova borta.
Men när jag käkade och tog mina vanliga kosttillskott så varde i samma burk. Så jag drog i mig 80 mg ganska tätt inpå varandra.. Nu sitter jag här och mår illa, kallsvettas och fattar inte vad folk säger. Är jag bara lite för hög eller bör man oroa sig på 80mg?

Har du brukat opiater/opioider förr? Själv blir jag go på 40mg.
Citera
2013-07-28, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dell

Klart att du blir påverkad av 80mg men tror inte att du kommer dö.
Citera
2013-07-28, 22:31
Medlem
om jag tar oxy men har recept på citodon ok på pisse prov
Citera
2013-07-29, 02:11
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Det stämmer inte någonstans, varför tror du att man inte skulle bli påverkad av medicinen om man har smärta? Vad tror du att oxycontin är till för? Jo att lindra smärta, hade man inte blivit påverkad av den så hade heller inte smärtan lindrats. Det du känner under ett rus är även det som lindrar smärta.

Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Det är inget jag tror, jag sa bara att jag läst de och inte mer än en gång.

Mycket riktigt som Kartolf säger. Alla opioidreceptorer är analgetiska på ett eller annat sätt, jag vågar dock inte svära på att Nociceptin-receptorn har anagesiska egenskaper, men den har ju opioidegenskaper vilket främst associeras med smärtlindring. Den mest omtalade µ-receptorn står både för analgesi OCH eufori. Det är verkligen 0 reson i att man inte blir hög om man har ont. Fattar inte vem som började med det ryktet, för likt Sandra har jag också läst det här på Flashback. Det är fler än en person som tror det även.

Alexander den Store gav Morfin till sina trupper för att de skulle kunna slåss utan att känna något psykiskt eller fysiskt, och för att de skulle kunna dö med ett leende på läpparna, och kunna gå med ont i fötterna (underliggande givetvis), och sova med massa smärtfyllda rop om nätterna.

Vad än dom säger... Det finns verkligen ingen rim eller reson i att man inte skulle kunna bli hög på Morfin om man hade ont. Det är som att man inte skulle kunna bli hög på Amfetamin om man redan var pigg.

Emellertid är det ju så att de som har ont ofta tar terapeutiska doser, vilket ofta inte ger ett direkt kraftigt rus... Kanske är det som förvirrat dom.
Citera
2013-07-29, 12:20
Medlem
dknerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrofarm
om jag tar oxy men har recept på citodon ok på pisse prov
Hej, nej tyvärr kodein blir morfin i kroppen för de allra flesta så det ger utslag på OPI eller MOF. Oxy är oxykodon och ett annat ämne. Så det kommer inte gå, men om de inte testar med oxy stick så kan du ju klara dig. Förut så var det iallafall en enskild sticka, vet dock inte hur det är nu, antar att det knaske gått frammåt där med och att oxy kan finnas på en vanlig multisticka?
Citera
2013-07-29, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Mycket riktigt som Kartolf säger. Alla opioidreceptorer är analgetiska på ett eller annat sätt, jag vågar dock inte svära på att Nociceptin-receptorn har anagesiska egenskaper, men den har ju opioidegenskaper vilket främst associeras med smärtlindring. Den mest omtalade µ-receptorn står både för analgesi OCH eufori. Det är verkligen 0 reson i att man inte blir hög om man har ont. Fattar inte vem som började med det ryktet, för likt Sandra har jag också läst det här på Flashback. Det är fler än en person som tror det även.

Alexander den Store gav Morfin till sina trupper för att de skulle kunna slåss utan att känna något psykiskt eller fysiskt, och för att de skulle kunna dö med ett leende på läpparna, och kunna gå med ont i fötterna (underliggande givetvis), och sova med massa smärtfyllda rop om nätterna.

Vad än dom säger... Det finns verkligen ingen rim eller reson i att man inte skulle kunna bli hög på Morfin om man hade ont. Det är som att man inte skulle kunna bli hög på Amfetamin om man redan var pigg.

Emellertid är det ju så att de som har ont ofta tar terapeutiska doser, vilket ofta inte ger ett direkt kraftigt rus... Kanske är det som förvirrat dom.

Ja det kan stämma för inom sjukvården så ges ofta väldigt låga doser morfin så en person som är smärtpåverkad kanske känner sig mer normal. Doserna är så kontrollerade och det är sällan man går över gränsen till "knarkdoser" Jag har varit skadad och fick då 10mg oxy om dagen, när det kommer till just smärtlindring så räcker det ofta med en hyffsat låg dos men ska man bli hög på det så får man ta mer. Händer såklart att sjukvården ger höga doser morfin men tror det är vanligast när personen är så skadad eller orolig att man behöver "droga" den också.
Citera
2013-07-29, 20:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Detta är min egna personliga erfarenhet.
Men när jag haft riktigt ont, så känner man inte av någon berusning.
Man blir på sin höjd lite varm.

Sen om du skickar i dig överdrivet mycket, så har man ju tagit mer än vad smärtan kräver.
Därmed börjar få ett rus.

Dessa mediciner, stänger av nervimpulser som transporterar smärtan.
Så ruset i sig är inte det som gör dig smärtfri.
Men kan vara en del av det.

Fick en jävla massa sprutor(ej IV) och tabletter i helgen på sjukhuset pga infektion.
Ska säga att ingen av dom fick mig känna nått rus, enda en viss dåsighet som inte alls man kan koppla ihop med tidigare ggr man använt opiater.
Och jag som normalt om jag tar 1-2 tramadol utan tolerans, känner en del.
Citera
2013-07-30, 04:11
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Detta är min egna personliga erfarenhet.
Men när jag haft riktigt ont, så känner man inte av någon berusning.
Man blir på sin höjd lite varm.

Det är ett känt faktum att man har en enorm smärta under Opioidavtändning, och givetvis kan man bli hög om man tar opioider under denna avtändning. Tycker det är onödigt diskussionsämne då det framstår som väldigt självklart att man blir hög trots smärta.

Tänk er rubriken: "Man avled av Heroinöverdos, dog helt nykter." Jaha, det låter ju rimligt.

Jag fick Morfinsuppositorium när jag hade njursten, och visst kände jag ett rus, även på så låga doser som 13mg. Värmen är ju en del av karaktären i ruset.

Citat:
Ursprungligen postat av SwirlyShirley
Alexander den Store gav Morfin till sina trupper

Vill tillrättavisa mig själv till att detta var Opium, då Morfin inte hade isolerats för första gången vid hans tid.
Senast redigerad av SwirlyShirley 2013-07-30 kl. 04:20.
Citera
2013-07-31, 14:15
Medlem
Hej är ny medlem här och har ett stort jäkla problem!! Har käkat opiater sedan 15 års ålder då fick jag 200 treo comp sedan recept på1600 Citodon. Har problem med ryggen och med åren blev det starkare och starkare opiater. Nu har jag oxy 10 mg utskrivit gånger 2 per dag. Och började tugga sönder tabletterna direkt. Och det sjuka är att jag har haft underhållsbehandling med först 36 mg sub per dag sedan bytte till 260 mg metta om dagen . Pga att jag förbränner så fort.

Skrev frivilligt ut mig då man blir så jävla illa behandlad där var där i 6 år alltså ganska hög tolerans. De lovade mig en långsam nedtrappning men nix jag gick över till sub och de trappade ut mig på två veckor. Så jag började köpa sub svart men klarade inte att trappa ner så jag bara klippte på 24 mg om dagen, då tänkte jag min idiot att oxyn hjälper säkert lite mot avtändningen och vips så behöver jag mer än 100 mg oralt om dagen och mår ändå skit. Är riktigt antänd varenda morgon tuggar i mig ca 50- 60 mg för att överhuvudtaget fungera. Så minister jag alltså fast i detta i stället. Tanken var ju för fan att sluta. Och min stackars mamma gör nu allt för att jag ska få tag i oxy hon går till läkare men får i stället ut tramadol skit. Hon säger att vi får försöka köpa på nätet,!! Funkar det? Jag får oxy utskrivet men med den dosen jag behöver räcker inte det. ?jag har nu panik faktiskt jag lägger inte in mig igen och jag vill inte tillbaka till programmet då jag efter att ha fått xanor mot min svåra ångest i 4 år plötsligt ska klara mig utan enligt deras kära regler. Kn tillägga att jag är 32 år har en 5 årig dotter som är mitt allt . Take care
Citera
2013-07-31, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey434
Hej är ny medlem här och har ett stort jäkla problem!! Har käkat opiater sedan 15 års ålder då fick jag 200 treo comp sedan recept på1600 Citodon. Har problem med ryggen och med åren blev det starkare och starkare opiater. Nu har jag oxy 10 mg utskrivit gånger 2 per dag. Och började tugga sönder tabletterna direkt. Och det sjuka är att jag har haft underhållsbehandling med först 36 mg sub per dag sedan bytte till 260 mg metta om dagen . Pga att jag förbränner så fort.

Skrev frivilligt ut mig då man blir så jävla illa behandlad där var där i 6 år alltså ganska hög tolerans. De lovade mig en långsam nedtrappning men nix jag gick över till sub och de trappade ut mig på två veckor. Så jag började köpa sub svart men klarade inte att trappa ner så jag bara klippte på 24 mg om dagen, då tänkte jag min idiot att oxyn hjälper säkert lite mot avtändningen och vips så behöver jag mer än 100 mg oralt om dagen och mår ändå skit. Är riktigt antänd varenda morgon tuggar i mig ca 50- 60 mg för att överhuvudtaget fungera. Så minister jag alltså fast i detta i stället. Tanken var ju för fan att sluta. Och min stackars mamma gör nu allt för att jag ska få tag i oxy hon går till läkare men får i stället ut tramadol skit. Hon säger att vi får försöka köpa på nätet,!! Funkar det? Jag får oxy utskrivet men med den dosen jag behöver räcker inte det. ?jag har nu panik faktiskt jag lägger inte in mig igen och jag vill inte tillbaka till programmet då jag efter att ha fått xanor mot min svåra ångest i 4 år plötsligt ska klara mig utan enligt deras kära regler. Kn tillägga att jag är 32 år har en 5 årig dotter som är mitt allt . Take care

Oxy är sjukt dyrt över nätet tyvärr så det är inte hållbart. Bättre att fixa metadon då som är billigare och har mycket längre halveringstid. Du borde väl "fungera" längre på en dos metadon än oxy och blir således billigare i längden? Menar att du får köpa metadon på gatan här i sverige eller kph. Dyrt blir det ju vilket som när du ligger på sånna sjukligt höga doser. Hade seriöst övervägt att genomgå en ibogaine behandling om du verkligen verkligen vill sluta. Är dock inte jättepåläst om Ibogaine, sett någon dokumentär och läst en del om det men värt att kolla upp iaf, finns såklart risker med det också. Finns säkert en hel del info om det här på flashback också. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in