2013-07-27, 02:17
Medlem
Pope666s avatar
Intressanta svar. Tror man måste reformera svp för att det ska kunna växa ordentligt. Är emot invandring men tror att de två första punkterna i partiprogrammet skulle skrämma bort många intresserade.

Risken blir iofs att man blir ett SD nr 2 och då kan man ju fråga sig varför svp ska finnas till?

Men så länge man stoppar invandringen, skickar tillbaks en hel del folk från MENA samt givetvis alla kriminella så kommer svenska folket att vara i majoritet.

En liten skötsam minoritet som inte får några särskilda förmåner från staten borde ju gå att acceptera.
Citera
2013-07-27, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Intressanta svar. Tror man måste reformera svp för att det ska kunna växa ordentligt. Är emot invandring men tror att de två första punkterna i partiprogrammet skulle skrämma bort många intresserade.

Risken blir iofs att man blir ett SD nr 2 och då kan man ju fråga sig varför svp ska finnas till?

Men så länge man stoppar invandringen, skickar tillbaks en hel del folk från MENA samt givetvis alla kriminella så kommer svenska folket att vara i majoritet.

En liten skötsam minoritet som inte får några särskilda förmåner från staten borde ju gå att acceptera.
Det är inte säkert att parlamentariska metoder är vägen. Det gäller att samla medlemmar och när man är många nog kan man påverka landets riktning på MÅNGA olika sätt, alltifrån infiltrationer liknande de som judarna gjorde, till statskupp, militärkupp eller utlösande av det oundvikliga inbördeskriget i god tid innan "lagen" blir så fördelade att det är omöjligt att vinna. ALLA som är med i den här tråden och ännu inte gått med i SvP eller tänker gå med SvPs och/eller Värmlandsgruppens demonstrationer i Stockholm är hycklare och fega på gränsen till folkförräderi. Vi har inte särskilt lång tid nu, det är dags att folk tar sitt ansvar, för det finns INGET att förlora som inte annars kommer gå förlorat tiofalt värre - vad är ett förlorat jobb mot ett förlorat folk, tiotusentals eller miljoner barn slaktade på öppen gata att psykopatiska svenskfientliga invandrare på den internationella judendomens sataniska altare.
Citera
2013-07-27, 02:27
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Det är ju kampen som är det roliga och sen om det går hela vägen i måål är det en stor bonus!

Citera
2013-07-27, 05:09
Medlem
johanjosefssons avatar
Inte en chans! Men om dom skulle göra det... ojojoj vilket liv det skulle bli. Politiker och media är så trögtänkta och det kommer heta "ULTRAMEGANAZISTPARTIET HAR NÅTT RIKSDAGEN!" och sedan kommer Aftonbladets sida vara fylld med svartvita bilder på Adolf Hitler, nazityskland och referenser som: "Forskare: Så lik är SvP Nazityskland - 'Otroligt obehagligt' "

Men visst hade det varit kul att se Kommunisterna böla som små barn!

Ännu mer intressant hade varit hur Jimmie Åkesson tacklade det hela. Han hade nog fått mycket beskyllningar av Nationalisterna för att han fegat ut. Men oj vad dom tillsammans hade kunnat få ihop mycket förslag och förstört för de andra partierna.

Men som jag ser det är det fullständigt osannolikt att SvP tar sig till riksdagen, tyvärr.
Citera
2013-07-27, 05:40
Medlem
Dogdylan6.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Här måstes det ingenting. Nu har jag visserligen ingenting att säga till om då jag inte har någon maktposition inom SvP, men för mig handlar det dessutom om principer. Och jo, det är betydligt många rasblandade par, om man ska tillåta ett rasblandat par så måste man tillåta alla andra också. Av egen erfarenhet har jag sett en betydande del rasblandade par, och deras barn kan aldrig ses som svenskar, punkt slut. Varför nämner du bara adopterade förresten? Du tror inte att det sker rasblandning utöver det? Föga förvånande för övrigt att du inte ser det som något problem.
Er konversation berörde adopterade. Men jag kan väl inkludera folk med utländska män/fruar och blandade barn också. Jag vet att det sker "rasblandning" utöver det men jag ser liksom inte problemet här. Det är en liten minoritet av svenskarna som gifter sig över religiösa, kulturella, etniska och rasiala gränser. Det är i princip en icke-fråga. Vidare framstår SvP som sjuka i huvudet om de talar om att kasta ut folks barn, fruar och män på grund av deras ras eller etnicitet. Även om det skulle vara ett "problem" är det tämligen litet problem eftersom det handlar om så få människor. Även i mångetniska och mångkulturella USA är blandäktenskap ganska ovanligt. År 2008 i USA så var bara 3,9 procent av befolkningen gift med en man eller kvinna av annan ras. Den gruppen i USA som löper minst sannolikhet att ingå i ett blandäktenskap är vita kvinnor. I princip är bara 1 procent av vita män och kvinnor gifta med någon av en annan ras. Jag gissar på att siffran är ännu lägre i Sverige. Jag ser inte vad det stora problemet är? De som borde sura är asiatiska män. Amerikansk-asiatiska kvinnor löper cirka 10 procent sannolikhet att ingå i ett äktenskap med en icke-asiatisk man. Främst vita män.

http://www.census.gov/population/www/socdemo/hh-fam/cps2010.html

Jag läste i en svensk studie (återfinns i Andreas J. Heinös doktorsavhandling) att svenskar i princip inte alls gifter sig med svarta personer och i synnerhet personer från Somalia. Det är mycket ovanligt, både för män och kvinnor. Det var dock vanligare att vita män gifte sig med svarta kvinnor än vita kvinnor gifte sig med svarta män.

Hur som helst är det liksom en droppe i havet. Jag förstår inte hur man kan vilja offra sjuka mängder med politiskt kapital för en liten obetydlig pissfråga som interetniska och interrasiala äktenskap.
Citera
2013-07-27, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Inte en chans! Men om dom skulle göra det... ojojoj vilket liv det skulle bli. Politiker och media är så trögtänkta och det kommer heta "ULTRAMEGANAZISTPARTIET HAR NÅTT RIKSDAGEN!" och sedan kommer Aftonbladets sida vara fylld med svartvita bilder på Adolf Hitler, nazityskland och referenser som: "Forskare: Så lik är SvP Nazityskland - 'Otroligt obehagligt' "

Men visst hade det varit kul att se Kommunisterna böla som små barn!

Ännu mer intressant hade varit hur Jimmie Åkesson tacklade det hela. Han hade nog fått mycket beskyllningar av Nationalisterna för att han fegat ut. Men oj vad dom tillsammans hade kunnat få ihop mycket förslag och förstört för de andra partierna.

Men som jag ser det är det fullständigt osannolikt att SvP tar sig till riksdagen, tyvärr.

Som redan skrivits så många gånger tidigare. I dagens situation är det kanske omöjligt för partiet att ta sig in i riksdagen, möjligen att de får åtminstone över en procent. Men vänds hela samhället upp och ned, där nöd, svält och lidande uppstår, kommer svenskarna fullständigt skita i huruvida ett parti skulle vara "nazistiskt" eller ej. I ett sådant läge röstar folk på ett alternativ som kan rädda deras liv. Så nej, jag skulle inte vara så snabb med att döma ut ett parti bara för hur läget ser ut nu idag.

Annars gillade jag ditt inlägg i övrigt. De kallar ju SvP redan nu för "extremrasisterna", så de kanske kommer använda ännu löjligare epitet i framtiden. Det skulle vara underbart underhållande att läsa igenom aftonbladet i ett läge där SvP nått riksdagen. Jag kan också tänka mig liksom du, att hela sidan skulle vara täckt med svartvita bilder från 30- och 40-talet, samtidigt med en massa internationella representanter (samma pack som här) som ska visa sin avsky osv. Samt en massa uttalanden från judar om hur obehagligt det är och allmänt gråta ut i media.

Vad gäller SD och samarbete, så misstar du dig grovt. SD kommer ALDRIG våga ens kolla åt SvPs håll, med tanke på hur fega, mesiga och hycklande de faktiskt är. Toppen består av en härlig blandning av fegisar och karriärister, plus en klick sionister med stort inflytande. Åkesson förbjöd väl Sverigedemokratiska medlemmar från att ens besöka SvPs bord i almedalen?

Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan6.0
Vidare framstår SvP som sjuka i huvudet om de talar om att kasta ut folks barn, fruar och män på grund av deras ras eller etnicitet. Även om det skulle vara ett "problem" är det tämligen litet problem eftersom det handlar om så få människor. Även i mångetniska och mångkulturella USA är blandäktenskap ganska ovanligt. År 2008 i USA så var bara 3,9 procent av befolkningen gift med en man eller kvinna av annan ras. Den gruppen i USA som löper minst sannolikhet att ingå i ett blandäktenskap är vita kvinnor. I princip är bara 1 procent av vita män och kvinnor gifta med någon av en annan ras. Jag gissar på att siffran är ännu lägre i Sverige. Jag ser inte vad det stora problemet är? De som borde sura är asiatiska män. Amerikansk-asiatiska kvinnor löper cirka 10 procent sannolikhet att ingå i ett äktenskap med en icke-asiatisk man. Främst vita män.

Jag läste i en svensk studie (återfinns i Andreas J. Heinös doktorsavhandling) att svenskar i princip inte alls gifter sig med svarta personer och i synnerhet personer från Somalia. Det är mycket ovanligt, både för män och kvinnor. Det var dock vanligare att vita män gifte sig med svarta kvinnor än vita kvinnor gifte sig med svarta män.

Hur som helst är det liksom en droppe i havet. Jag förstår inte hur man kan vilja offra sjuka mängder med politiskt kapital för en liten obetydlig pissfråga som interetniska och interrasiala äktenskap.
Nu är det ju så att jag personligen inte ser något problem i sig med att några skulle kunna stanna. Det enorma problemet är, var man ska dra gränsen. Ger man fingret lär hela handen och mer därtill ryka. Vad gäller adopterade har jag för mig att SvP inte helt har bestämt sig hur det ska lösas med det (kan ha fel), så jag vet inte. Personligen har jag egentligen inte problem med rasfrämlingar så länge de respekterar svenskar, Sverige och ger fan i att rasblanda med urbefolkningen, men det är ju jag det och inte SvP.

Dina påståenden om hur ofta rasblandning uppkommer tar jag med en grovt nypa salt. Jag har sett det jag sett, det litar jag mer på än en massa siffror. Särskilt med tanke på hur man från etablissemangets håll brukar räkna rasfrämlingar som svenskar bara för att de växt upp här, så ofta döljer det sig en högre siffra bakom.
Citera
2013-07-27, 12:08
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan6.0
Er konversation berörde adopterade. Men jag kan väl inkludera folk med utländska män/fruar och blandade barn också. Jag vet att det sker "rasblandning" utöver det men jag ser liksom inte problemet här. Det är en liten minoritet av svenskarna som gifter sig över religiösa, kulturella, etniska och rasiala gränser. Det är i princip en icke-fråga. Vidare framstår SvP som sjuka i huvudet om de talar om att kasta ut folks barn, fruar och män på grund av deras ras eller etnicitet. Även om det skulle vara ett "problem" är det tämligen litet problem eftersom det handlar om så få människor. Även i mångetniska och mångkulturella USA är blandäktenskap ganska ovanligt. År 2008 i USA så var bara 3,9 procent av befolkningen gift med en man eller kvinna av annan ras. Den gruppen i USA som löper minst sannolikhet att ingå i ett blandäktenskap är vita kvinnor. I princip är bara 1 procent av vita män och kvinnor gifta med någon av en annan ras. Jag gissar på att siffran är ännu lägre i Sverige. Jag ser inte vad det stora problemet är? De som borde sura är asiatiska män. Amerikansk-asiatiska kvinnor löper cirka 10 procent sannolikhet att ingå i ett äktenskap med en icke-asiatisk man. Främst vita män.

Dock ska man ju inte glömma att långt ifrån alla gifter sig idag.
Citera
2013-07-27, 12:22
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Om alla SvP:are började att i September att donera som minst 100kr per månad till valfonden fram till valet så skulle ju chanserna öka rejält i allafall.

Citera
2013-07-27, 12:29
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Om alla SvP:are började att i September att donera (minst) 100kr per månad till valfonden fram till valet så skulle ju chanserna öka rejält i allafall.

Inte en chans.

Trots att Mr Straybullet sitter här en gång i veckan och fyller på med inlägg som "Det går bra nu... ojojoj"

600 personer har valt att stödja partiet genom att betala för en Realistenprenumeration. Det är inte mycket, tvärtom ganska svagt. Faktiskt ganska anmärkningsvärt att betalningsviljan är så låg eftersom uppenbarligen 4800 gillar SvP på Facebook.

Nej, SvP kommer inte komma in i riksdagen och kommer troligen heta nånting annat 2018 eller 2022 och ledas av nytt gäng som säger "det går bra nu... ojojoj vad vi ökar...."
Senast redigerad av Kvillebacken1 2013-07-27 kl. 12:36.
Citera
2013-07-27, 12:54
Bannlyst
Klart att det är möjligt. Blir ju dock tidigast 2022.

Folk har ju börjat att inse att SD har blivit för milda och detta gynnar ju SvP.
Citera
2013-07-27, 13:01
Medlem
Vindhlers avatar
Tror att SvP äntrar riksdagen 2022, men det kan ske redan 2018 om det blir allt för mycket kaos i Sverige mellan 2014 - 2018, vilket allt tyder på att det blir. Regeringen Reinfeldt och Borg största utmaning och det som de satsar det näst största krutet på efter att öka infödet av rasfrämlingar till Sverige är att upprätthålla den enorma svenska skuldbubblan, vars främsta orsak är överdimensionerade bostadslån hos befolkningen, och speciellt unga som köpt sig en bostad de senaste 5 åren. Samma unga som ironiskt nog enligt egen utsago älskar mångkultur och blattar, men i desperation tvingats till att skuldsätta sig med mångmiljonbelopp för att kunna bo blattefritt. Det är en enormt tragisk situation.

I vilket fall, vi alla måste göra det vi kan för att få SvP att växa. Alla insatser är av godo - aktivism, donationer, skicka in initierade bidrag till realisten.se, sätta upp klistermärken, prata med vänner och bekanta, osv. Ingenting är för litet. Om vi kan motivera varje SvP-sympatisör till att bli en SvP-aktivist (i bemärkelsen att man gör mer än endast lägger lappen i lådan i valet) så kommer vi bli en enorm kraft som kommer svepa undan den nuvarande ordningen till historiens sophög.
Senast redigerad av Vindhler 2013-07-27 kl. 13:13.
Citera
2013-07-27, 13:04
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Klart att det är möjligt. Blir ju dock tidigast 2022.

Folk har ju börjat att inse att SD har blivit för milda och detta gynnar ju SvP.

Tidigast är nog fel ordval, senast skulle jag använda.
SvP är ju ett sånt där parti som lätt får en snöbollseffekt i en situation som idag.
När SvP börjar bli tusenfaldiga på våra gator så kommer de direkt kunna göra en insats för utsatta svenskar, detta i sin tur drar åt sig fler osv.

Kolla Gyllene Gryning i Grekland för exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in