2013-07-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Hoppas jag inte är helt ute och cyklar nu men har för mig att de ändrat i lagen så det inte längre går att skylla på varandra utan kan alla bekräftas ha varit där vid dådet men inte vem som dödade så kan alla 3 dömas till medhjälp. <- tvärsäker

Om flera personer agerat "gemensamt och i samförstånd" kan flera personer till och med dömas såsom gärningsmän! Trots att man inte vet vem som dödade offret. Tänk Malexander-morden. Man visste inte vem av de tre som sas "avslutade jobbet" bara att alla skjutit å att alla hade ett uppsåt såtillvida att de åtminstone var likgiltiga för om de skulle leva eller dö efter skjutningen.
Men det krävs alltså att man kan bevisa ett deltagande i gärningen. Inte att man bara varit på plats.

Är det svårt att bevisa detta kan ju medhjälp ligga nära till hands. Lite beroende på hur man agerat.

( Tror bestämt att jag fick vg i straff och processrätt... )
Citera
2013-07-26, 23:51
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Eller i alla fall väldigt nära denna vägen...

Japp jag ställer mig till skaran som inte tror på sniglar eller syra och jag kommer inte sova bra förrän hela det där avsnittet är rejält genomsökt av någon organisation eller myndighet.
Citera
2013-07-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag håller fast vid "Blå vägen". http://goo.gl/maps/FZfij

Finns den i verkligheten? Är det den som kallas kabelvägen?
Citera
2013-07-26, 23:52
Medlem
silbersky007s avatar
Någon som vet om hans fordon har blivit stulna tidigare i år förra året
Hittar inget på hans Facebook inlägg

Sammtidigt förstår jag inte hur han åkte iväg till Halmstad och lämnade sina fordon om han var rädd
Senast redigerad av silbersky007 2013-07-26 kl. 23:56.
Citera
2013-07-26, 23:55
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen75
Håller med och jag har inte trott något annat hela tiden. Att de bara är korkade nazibondlurkar utan kapacitet till några större tankeinsatser. Det är få av deras "kaliber" som är speciellt smart. Bara för man knarkar och slår kvinnor eller hoppar på någon i grupp är man knappast en "smart brottsling".
Därför jag tidigare reagera stark på alla teorier om deras uttänkta plan, mobiler utan abonnemang, syrabad, styckning(för att DB är "kock" på ett gatukök i buschen) osv
De kommer inte kunna få ihop någon trovärdig historia och snart kommer någon snacka om de inte redan gjort det. DB verkar ju inte vara killen med de stabila generna(se på han far o bror hahaha) så jag gissar på att han bryter ihop snabbast.
Ser fram emot att asen åker in sen. Jag har förstått att kvinnomisshandlande nazzar inte är mest poppis där. Vill se dem leka tuffa om "heila" sig trötta därinne Haha

AJ har vart en kvinnomisshandlande nazze i snart 20 år. Han har väl inte råkat ut för så värst mycket för det...
Citera
2013-07-26, 23:55
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Någon som vet om hans fordon har blivit stulna tidigare i år förra året
Hittar inget på hans Facebook inlägg

Se
http://anony.ws/i/2013/07/03/IXmDo.png
Citera
2013-07-26, 23:59
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
AJ har vart en kvinnomisshandlande nazze i snart 20 år. Han har väl inte råkat ut för så värst mycket för det...

Nej, folk tycker att vad de uppfattar som bad guys också skall vara korkade medan det som de uppfattar som good guys är smarta.

Världen blir så mycket enklare om den är svartvit!

Min uppfattning är att AJ är en person som tänker flera steg före, vilket kräver eftertanke, förutseende och människokännedom. Sedan kan han ibland vara impulsiv och göra saker som inte är så bra. Kort och gott är han en människa, men han hör säkert till de smartare även om han gör val som många smarta inte gjort.
Citera
2013-07-26, 23:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Finns den i verkligheten? Är det den som kallas kabelvägen?
Kabelvägen är delsträckan öster om MPS samlingsställe.
Citera
2013-07-27, 00:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Säger grabben med BMC i namnet Jag skulle aldrig tatuera mig själv men har inget emot vettiga människor med tatueringar.

Bara för att DB har ansiktstatueringar så behöver han inte vara mördare...
Citat:
Bra att du är kvar.

DB dömdes för grov misshandel 1997 och två fall av misshandel 2001. Vidhåller du att han inte är en slagsmålskille?
Eftersom du inte svarar utgår jag från att du tar tillbaka ditt påstående. DB är en slagsmålskille. Ska jag ta reda på om han har misshandlat kvinnor?
Citera
2013-07-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind

Kanske hamnar han på en lite tuffare anstalt om han åker fast för mord mm
Kan garantera dig att de flesta som sitter där är av "raser" han och hans vänner föraktar. Vill se dem tuffa sig där. Tror inte amatörmässiga tatueringar i ansiktet skrämmer någon där .
Citera
2013-07-27, 00:04
Medlem
Citat:
Kabelvägen är delsträckan öster om MPS samlingsställe.

??? Vet ej deras samlingsställe. Bara undrade om den utpekade vägen var farbar.
Citera
2013-07-27, 00:07
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxen75
Kanske hamnar han på en lite tuffare anstalt om han åker fast för mord mm
Kan garantera dig att de flesta som sitter där är av "raser" han och hans vänner föraktar. Vill se dem tuffa sig där. Tror inte amatörmässiga tatueringar i ansiktet skrämmer någon där .

AJ "tuffar" sig inte när han sitter inne.
Han sköter sig exemplariskt och umgås med folk från alla dess raser.
Han kommer smälta in som vanligt, utan att hamna i något trubbel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in