2013-07-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Man kan ju inte döma AJ för medhjälp om rätten tvivlar på att han varit där vid mordet.

Du har helt rätt i detta, bara att hoppas det inte blir det scenariot då. Risken är ju rätt hög. Oavsett vad så hoppas jag I*as kropp hittas, känns nästan viktigast av allt, för familjens skull.
Citera
2013-07-26, 23:24
Medlem
silbersky007s avatar
Tycker att polisen i nu läget fyller i sin protokoll som negativt beteende att inte anmäla sig till polisen
Det har gått 48 timmar allt han gör i nu läget kommer att användas emot han .
Citera
2013-07-26, 23:25
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du är lite ute och cyklar. Det går fortfarande att skylla på varandra, men om domstolen anser att brottet begick tillsammans och i samförstånd så döms båda, oavsett vem som utförde gärningen.
Ja det var mer som du skriver när det bara var i skallen men blev något annat i skrift för mig.
Klart det måste kunna bevisas att dådet skedde i samförstånd naturligtvis. Tufft straff om man råkar vara vittne bara.
Silly Me.
Citera
2013-07-26, 23:31
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
DB dömdes för grov misshandel 1997 och två fall av misshandel 2001. En fridens man.

Q ,,jag har alltid sett dej som en rättskaffens man, har DB också misshandlat kvinnor ?
Citera
2013-07-26, 23:32
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Man kan ju inte döma AJ för medhjälp om rätten tvivlar på att han varit där vid mordet.
Hoppas verkligen att det inte hamnar i det läget. Nu när hoppet tänts att anhöriga kan få ett avslut så vill man inte att det ska gå att smita undan straffet om AJ är den skyldige.
Citera
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Aftonhoran och bussen

Aftonhoran har idag skrivit att bussen kom till FH:s tomt dagen efter mordet. I denna tråd tidigt i dag finns även en uppgift om att den kom under natten, dock anges inte vilket datum i första inlägget men samma person postar sedan ett förtydligande där det framgår att bussen kom en dag flera dagar efter mordet. Aftonhoran och uppgifter i tråden går alltså inte ihop. Om bussen flyttades i anslutning till mordet kan den antas ha med mordet att göra.

Detta är dock fakta om bussen:

1) Bussens normala parkering är hemma hos DB vid Tre Älgar. Källa på det är en tjej som arbetar på Tre Älgar och förefaller mycket begåvad. Där stod den alltså innan mordet.

2) Bussen har inte flyttats dagen efter försvinnandet, vilket på normal svenska är dagen efter natten det vill säga söndagen. Källa på det är en granne till FH som bestämt vet att den kom dit på en arbetsdag, dvs mån-fre. Annan person i tråden har angivit torsdag eller fredag vill jag minnas, vilket inte alls strider mot vad min källa berättar. Den bör ha kommit dit tidigt på morgonen. Det baserar jag på vad grannen sa plus att jag tror att det står tidigare i tråden idag att någon sa att på morgonen var den plötsligt där. Oavsett har bussen inte kommit dit i anslutning till mordet.

3) Den tredje juli behöver DB flytta bussen akut enligt inlägg på facebook. Det är därför högst sannolikt och i full enlighet med punkt två att den flyttades en enda gång och det kanske torsdag eller fredag. Det finns helt enkelt inget skäl att tro att den stått där tidigare. Med det avståndet i tid och det uppenbara faktum att ingen kropp finns i den gör att bussen är lika ointressant som chevan. Bussens flytt bör nog jämföras med att DB flyttat sin cheva till en gård öster om Grästorp. Förmodligen är DB:s officiella linje att han blivit mycket rädd för tjuvar i trädgården vid Tre Älgar och därför utlokaliserat sina fordon. Svårare än så behöver det inte vara.

Bussen kan vi därför lägga åt sidan och aftonhoran likaså.

Helt korrekt vi kan lägga hela aftonbladet åt sidan påståenden om de pratar med han , han är på semester bla bla kan vara påhittade historier för att säljas sina nummer .
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Q ,,jag har alltid sett dej som en rättskaffens man, har DB också misshandlat kvinnor ?
Tack. Jag vet inte om målsäganden vid dessa domar var kvinnor.
Citera
2013-07-26, 23:33
Medlem
Den här bussen. Den verkar intressant.
Båda personerna var väl i förhör någongång, kanske måndag.
Flyttades bussen då efter första förhöret.
Citera
2013-07-26, 23:33
Medlem
Tomatos avatar
Det har ju varit mycket prat om hur smart och van kriminell människa AJ är. Att de inte skulle använt telefoner; inte lämnat spår och att de skulle planerat dumpningsplatsen noggrant och bränt bilen som villospår.

Nu när det verkar som att de är lika korkade som vi föreställt oss, och använt telefoner, lämnat spår, varit flera än nödvändig samt fulla. Använt en olaglig bil och bränt den och dessutom troligen gått hem.
Ändrar det inte förutsättningarna drastiskt för var ida kan hittas?
3 fulla korkade virrpellar har ju antagligen inte tänkt nu heller, utan bara lagt henne någonstans på vägen bort eller hem. Om man kör från ida den normala vägen. Var "hamnar" man då om man kör planlöst? Västerut eller österut? Svårare är det nog inte.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-26 kl. 23:41.
Citera
2013-07-26, 23:34
Medlem
Kommer inte alla internationellt efterlysta upp på interpol eller är det bara efter en viss tid eller kan polisen välja själva om det ska finnas med eller inte?

Lite konstigt också att internationellt efterlysa någon men inte lämna varken namn eller bild i media. Hur ska någon överhuvudtaget kunna reagera eller känna igen honom utan det?
Han kan ju spatsera runt rätt lätt i offentliga miljöer, chansen att någon känner igen honom är ju minimal.
Poslisen verkar ta rätt lätt på häktningen, vilket är lite lustigt med tanke på att han är misstänkt för mord.
Citera
2013-07-26, 23:35
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Den här bussen. Den verkar intressant.
Båda personerna var väl i förhör någongång, kanske måndag.
Flyttades bussen då efter första förhöret.

Läs här så ser du en enkel förklaring om bussen och en enkel förklaring till varför den flyttades:
https://www.flashback.org/sp44490747
Citera
2013-07-26, 23:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det har ju varit mycket prat om hur smart och van krminell människa AJ är. Att de inte skulle använt telefoner; inte lämnat spår och att de skulle planerat dumpningsplatsen noggrant och bränt bilen som villospår.

Nu när det verkar att decär lika korkade som vi föreställt oss, och använt telefoner, lämnat spår, varit flrf än nödvändig samt fulla. Använt en olaglig bil och bränt den och dessutom troligen gått hem.
Ändrar det inte förutsättningarna drastiskt för var ida kan hittas?
3 fulla korkade virrpellar har ju antagligen inte tänkt nu heller, utan bara lagt henne någonstans på vägen bort eller hem. Om man kör frän ida den normala vägen. Var "hamnar" man då om man kör planlöst? Västerut eller österut? Svårare är det nog inte.
Jag håller fast vid "Blå vägen". http://goo.gl/maps/FZfij
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in