2013-07-26, 23:37
Medlem
Passar på att fråga igen då det verkar finnas många insiders här ikväll;

FH´s sambo, hur är det med henne mitt i allt detta? Stöttar hon sin oskyldigt häktade älskling och skickar ciggpengar och kärleksbrev eller är hon medveten om att han är skyldig?

Och hon den där bloggerskan tystnade ju kort efter att AJ släpptes, är hon fortfarande tyst och vad gör hon en dag som denna? Försvarar hon sin käre vän lika obstinat som innan?

Ja, det går bra att svara i pm
Citera
2013-07-26, 23:39
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det har ju varit mycket prat om hur smart och van krminell människa AJ är. Att de inte skulle använt telefoner; inte lämnat spår och att de skulle planerat dumpningsplatsen noggrant och bränt bilen som villospår.

Nu när det verkar att decär lika korkade som vi föreställt oss, och använt telefoner, lämnat spår, varit flrf än nödvändig samt fulla. Använt en olaglig bil och bränt den och dessutom troligen gått hem.
Ändrar det inte förutsättningarna drastiskt för var ida kan hittas?
3 fulla korkade virrpellar har ju antagligen inte tänkt nu heller, utan bara lagt henne någonstans på vägen bort eller hem. Om man kör frän ida den normala vägen. Var "hamnar" man då om man kör planlöst? Västerut eller österut? Svårare är det nog inte.

Ja du.... Jag håller på Kvarnsjön och att stressad polis missat Ida. Låg sannolikhet. Alternativ 2 är Munkebo sopstation till vilken en mindre bil t.ex. Amazon kört genom skogen för x veckor sedan. Men en källa tror att DB gömt henne "åt Grästorpshållet till..."
Citera
2013-07-26, 23:41
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Som jag skrev i inlägget du refererar till:
https://www.flashback.org/sp44490747

så är det inte en flytt i anslutning till mordet utan kanske fyra fem dagar senare. Om han är genuint oskyldig är det för att han är rädd för att få fler fordon stulna och därför inte vill ha dem stående på en så allmän plats som vid Tre Älgar. Om han är skyldig så kan han vilja uppträda som en oskyldig och spela rädd osv enligt ovan.
Jag tycker mig ha fått info från tre olika håll nu om att bussen flyttades dagen efter mordet.
Citera
2013-07-26, 23:44
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jag tycker mig ha fått info från tre olika håll nu om att bussen flyttades dagen efter mordet.

Ja, det är vad Aftonhoran säger, men jag litar mer på grannarna jag talade med och det är i överensstämmelse med vad annan person i tråden uppgivit idag.

Dessutom har bussen stått hemma hos DB så vad är vitsen mordmässigt med att köra den från DB till Salstad mer än 30 h senare, sannolikt flera dagar senare? Nej, DB har efter mordet gömt undan chevan och bussen förmodligen av äkta eller spelad rädsla för tjuvar vid Tre Älgar.
Citera
2013-07-26, 23:45
Medlem
Läste något i tråden som kallades velanda. Det var något fynd där. Va det ett upplägg eller en blindis?
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Då är jag övertygad om att det är i slutet på veckan, som vi landade i sist bussen var "het"
Citera
Medlem
Citat:
Det har ju varit mycket prat om hur smart och van krminell människa AJ är. Att de inte skulle använt telefoner; inte lämnat spår och att de skulle planerat dumpningsplatsen noggrant och bränt bilen som villospår.

Nu när det verkar att det som att de är lika korkade som vi föreställt oss, och använt telefoner, lämnat spår, varit flrf än nödvändig samt fulla. Använt en olaglig bil och bränt den och dessutom troligen gått hem.
Ändrar det inte förutsättningarna drastiskt för var ida kan hittas?
3 fulla korkade virrpellar har ju antagligen inte tänkt nu heller, utan bara lagt henne någonstans på vägen bort eller hem. Om man kör frän ida den normala vägen. Var "hamnar" man då om man kör planlöst? Västerut eller österut? Svårare är det nog inte.

Håller med och jag har inte trott något annat hela tiden. Att de bara är korkade nazibondlurkar utan kapacitet till några större tankeinsatser. Det är få av deras "kaliber" som är speciellt smart. Bara för man knarkar och slår kvinnor eller hoppar på någon i grupp är man knappast en "smart brottsling".
Därför jag tidigare reagera stark på alla teorier om deras uttänkta plan, mobiler utan abonnemang, syrabad, styckning(för att DB är "kock" på ett gatukök i buschen) osv
De kommer inte kunna få ihop någon trovärdig historia och snart kommer någon snacka om de inte redan gjort det. DB verkar ju inte vara killen med de stabila generna(se på han far o bror hahaha) så jag gissar på att han bryter ihop snabbast.
Ser fram emot att asen åker in sen. Jag har förstått att kvinnomisshandlande nazzar inte är mest poppis där. Vill se dem leka tuffa om "heila" sig trötta därinne Haha
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Vem är W? Du får utveckla vad du menar...
Bra att du är kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Jag har rätt svårt att tro att AJ ringde DB för hjälp vid konfrontation med PT. För det första AJ tar honom garantaret själv. För det andra DB är ingen slagsmålskille. Visst han har ansiktstatueringar som är helt idiotiska men han är ingen kille som är våldsam.

Vissa i tråden vill ge sken av att DB är kvinnomisshandlare, ja visst, visa papper på det isf
DB dömdes för grov misshandel 1997 och två fall av misshandel 2001. Vidhåller du att han inte är en slagsmålskille?
Citera
2013-07-26, 23:48
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Då är jag övertygad om att det är i slutet på veckan, som vi landade i sist bussen var "het"

Nej, det finns bara Aftonhoran som belägg för det och det stämmer inte alls med vad vi hör som pratat direkt eller via ett ombud med var sin uppsättning grannar.
Citera
2013-07-26, 23:48
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Ja, det är vad Aftonhoran säger, men jag litar mer på grannarna jag talade med och det är i överensstämmelse med vad annan person i tråden uppgivit idag.

Dessutom har bussen stått hemma hos DB så vad är vitsen mordmässigt med att köra den från DB till Salstad mer än 30 h senare, sannolikt flera dagar senare? Nej, DB har efter mordet gömt undan chevan och bussen förmodligen av äkta eller spelad rädsla för tjuvar vid Tre Älgar.

Det är väl en eller två personer i tråden som skrivit detsamma, dvs att den flyttades dagen efter?
Så bara för att han fick sin S40 "stulen" så vill han flytta bussen, men inget av de andra chabraken på gården bland annat sin van?
Citera
2013-07-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag håller fast vid "Blå vägen". http://goo.gl/maps/FZfij

Eller i alla fall väldigt nära denna vägen...
Citera
2013-07-26, 23:50
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Det är väl en eller två personer i tråden som skrivit detsamma, dvs att den flyttades dagen efter?
Så bara för att han fick sin S40 "stulen" så vill han flytta bussen, men inget av de andra chabraken på gården bland annat sin van?

Den ena som skrev det skrev inte vilken dag och senare kom ett förtydligande att det var på torsdag. Vem är den andra som påstått detta?

Källor i tråden kan ha aftonhoran som belägg och journalister på aftonhoran är inte att lita på. De vill sälja lösnummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in