2013-07-26, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Det finns en vaxande thailandsk invandring i Sverige. Sa oddsen for KJ ar samre idag an for 20 ar sedan. Hans hopp star till en langvarig vistelse i fangelse, eller mer troligt pa rattspsykiatrisk klinik.

For de svenskar som dodar thailandare i Thailand gar det illa valdigt snabbt, mycket illa. Men thailandare skyddar thailandare sa det avskrivs allt som oftast som sjalvmord nar svenskar/faranger dor i Thailand.

Pattaya har sin "balcony-jumping high season"

Hur utlanningar an dor i Thailand - sa laggs det oftast till handlingarna som sjalvmord.

Jag förstår din poäng och jag förstår de starka känslor som VB's familj bär på. Ibland händer det att en familjemedlem "tar saken i sina egna händer" s a s. och det har postats i tråden om att VB's mamma har olika "önskemål" övers för den MT när han väl kommer ut.

Hot om hämnd etc skall man icke förakta det har ju trots allt hänt förr att GM blivit avrättade efter att de sonat sitt brott.
Citera
2013-07-26, 16:41
Medlem
Quarrels avatar
Omhäktad: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7770020
Citera
2013-07-26, 17:32
Medlem
Spindelfridas avatar
Åtalstiden förlängd till 9 augusti. Fortsatta restriktioner gäller.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7770020
Citera
2013-07-26, 18:55
Medlem
[quote=MilagroTocarFondo]Det finns en vaxande thailandsk invandring i Sverige. Sa oddsen for KJ ar samre idag an for 20 ar sedan. Hans hopp star till en langvarig vistelse i fangelse, eller mer troligt pa rattspsykiatrisk klinik.

For de svenskar som dodar thailandare i Thailand gar det illa valdigt snabbt, mycket illa. Men thailandare skyddar thailandare sa det avskrivs allt som oftast som sjalvmord nar svenskar/faranger dor i Thailand.

Pattaya har sin
Citera
2013-07-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Omhäktad: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7770020
Har denna bild publicerats förut? Vad bär KJ på? Något som är inlindat i ngt silvrigt?
Citera
2013-07-26, 19:08
Medlem
[quote=Kinuski]Telefonin och andra mobildata vore mycket intressant att ta del av, från VB, MB/AB/AN, KJ och kanske någon ytterligare. Här finns förmodligen viktiga ledtrådar om vilken eller vilka GM som är skyldiga.

VB sägs på något av sina Facebook-konton ha skrivit att hon skulle motionera för att sedan plugga. Enligt VB:s mor hade VB på lör den 4/5 i vanlig ordning delat ut reklam... Frågan är om det är den aktiviteten som stod för motionen. Sedan skulle hon
Citera
2013-07-26, 19:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Har denna bild publicerats förut? Vad bär KJ på? Något som är inlindat i ngt silvrigt?
Ja, bilden har publicerats förut. Det togs en annan bild vid samma tillfälle, och den har analyserats sönder utan att vi kom på vad han bär på.

Tillägg: Förstoring: http://www.nsd.se/inc/imagehandler.ashx?id=7770890
Citera
2013-07-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, bilden har publicerats förut. Det togs en annan bild vid samma tillfälle, och den har analyserats sönder utan att vi kom på vad han bär på.

Tillägg: Förstoring: http://www.nsd.se/inc/imagehandler.ashx?id=7770890
Bär han ngt alls förutom möjligen nycklar. Det som ser ut som silver är egentligen skuggning av bilen, därför ser det ut som om han bär ngt
Citera
2013-07-26, 19:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag förstår din poäng och jag förstår de starka känslor som VB's familj bär på. Ibland händer det att en familjemedlem "tar saken i sina egna händer" s a s. och det har postats i tråden om att VB's mamma har olika "önskemål" övers för den MT när han väl kommer ut.

Hot om hämnd etc skall man icke förakta det har ju trots allt hänt förr att GM blivit avrättade efter att de sonat sitt brott.

Det går inte att sona ett brott som mord med aldrig så långt fängelsestraff.
Citera
2013-07-26, 20:49
Medlem
Citat:
Det skall bli intressant att se hur lange KJ kommer att leva.

Blir han utslappt tidigt/friad kommer hans "stund pa jorden" att bli kort, mycket kort. Detta sager jag genom mangarig erfarenhet av Thailand dar manniskor dodas for bagateller. De klarar inte att "lose face".

Far han 20 ar eller mer inom rattspsykiatrisk vard, da kanske de mest hamndlystna hinner lugna ner sig.

Kom ihag mitt inlagg. Speciellt om KJ kommer ut igen de narmaste aren.

Vet att tankar i den riktningen har föresvävat minst en etnisk svensk. Då som en hederssak gentemot det Thailändska kollektivet här i Sverige. Gratis givetvis, vidare måste då bevisningen mot mGm vara helt övertygande för lekmän, men inte tillräcklig för en fällande dom.
Citera
2013-07-26, 21:23
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Det skall bli intressant att se hur lange KJ kommer att leva.

Blir han utslappt tidigt/friad kommer hans "stund pa jorden" att bli kort, mycket kort. Detta sager jag genom mangarig erfarenhet av Thailand dar manniskor dodas for bagateller. De klarar inte att "lose face".

Far han 20 ar eller mer inom rattspsykiatrisk vard, da kanske de mest hamndlystna hinner lugna ner sig.

Kom ihag mitt inlagg. Speciellt om KJ kommer ut igen de narmaste aren.
Nu ska vi kanske inte överdriva dessa vigilantefantasier. Det är ytterst sällan som någon hämnas ett mord för det första. Och ännu mer ytterst sällan efter att personen släppts efter 18-25 år på kåken. Det händer i princip enbart i kriminella kretsar och då handlar det om att befästa positioner primärt, inte hämnd.
Citera
2013-07-26, 22:57
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Nu ska vi kanske inte överdriva dessa vigilantefantasier. Det är ytterst sällan som någon hämnas ett mord för det första. Och ännu mer ytterst sällan efter att personen släppts efter 18-25 år på kåken. Det händer i princip enbart i kriminella kretsar och då handlar det om att befästa positioner primärt, inte hämnd.
I Sverige ja, kanske vanligare i andra länder där man tar rättvisan i egna händer på ett annat sätt.? Skulle nästan tro det.

I Sverige finns ju en oerhört stor tilltro till rättsväsendets förmåga att klara av domar och utdela straff. Men även här finns ju exempel på anhöriga som letat upp dömda och gjort processen kort med dessa. Om KJ är skyldig (vilket inte är säkert eller bevisat) till det här brottet hoppas jag att han får en thailändsk mobb efter sig som dömer honom till dödsstraff efter den avslappnande svenska fängelsevistelsen. Friterad bodensare med ris, hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in