2013-06-16, 02:13
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
http://i41.tinypic.com/2uyrk83.jpg

Bild på bilden tagen idag.

Jepp! Den är det jag såg!

EDIT: Ser nu att den har en orange linje runt flaket och inte över hela bilen som jag trodde först efter att ha sett den. Men ja, det är den bilen. Jag skrev här på fb bara sekunder efter att jag sett bilen så den var där alltså vid 16-tiden igår eftermiddag. Såg inga personer runt varken bilen eller byggnaden.
Senast redigerad av troubleice 2013-06-16 kl. 02:39.
Citera
2013-06-16, 02:14
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
felpost

Nej ursäkta mig blev så snurrigt JF är vän med D*niel O*a som 'r vän med TF. var Theforeigner som luskade ut det. Nu blev det rätt tror jag :-)
Citera
2013-06-16, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vassruggen
Enligt Sveriges Befolkning

Har cd-skivor, eller hur har du infon?
Citera
2013-06-16, 02:17
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Tack!

Tur att ni finns, som har koll på Sveriges Befolkning, så får man snabbare svar än när någon ska kolla med Skatteverket under kontorstid.

Uppgifterna om bilen idag och sen om M*kael K*rlsson, med plåtslageriverkstad mellan Bodsvedjan och Uggl*g och så Jo*kim Fors*ll, vars syster bor i samma hus som KJ - är ju intressanta.

Sen får man kanske väga in hur många källor det finns som har beskrivit att det finns något problematiskt med MK (eller JF). Hittat en, en ny användare som har skrivit tre inlägg, där inläggen handlar om dels om en kompis till KJ som kanske kunde varit intresserad av VB (fick sin bil stulen) samt inlägget om MK/JK, dvs bägge inläggen, som är skrivna efter att KJ anhölls, pekar i andra riktningar än KJ-spåret.

Men åter till Fors*lls: syster TF med sambo JO, bor tydligen på bottenvåningen i KJ:s hus.
Var det kanske dom grannarna som kan ha vittnat om att dom hörde skrik, och som hade sagt något om "ska man behöva gå upp?"

Undrar förresten hur det ser ut på Luleå polisstation, hur många post-it-lappar har dom satt upp på väggen och mönster har dom rita? Tänk vad mycket vi kan få ihop här i tråden. Polisen har väl fått in 900 tips.

Hahaha de drunknar väl i alla tips, ja jag skrattar för det är så rörigt allting, Gäller att hänga med :-)
Citera
2013-06-16, 02:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men den här forskningen kring dessa personer började med bilen som man hade sett igår stå parkerad utanför ett förrådshus i närheten av ödehuset och man kunde se via regnummer att den stod på J*akim F*rsell som i sin tur känner Mi*ael K*rlsson och han i sin tur var vän med en T*erese F*rsell som bor i samma port som KJ och hon är vän med T*bias B*erg som vad jag förstår är bror till M*kael B*erg som varit uppe mycket på tapeten här i tråden. Pheew blev det rätt nu.. haha

Faktisk så ser det ut som om *akim F*rsell jobbar med/hos Mi*ael K*rlsson :

Det ser ut som om *akim F*rsell använder TVÅ olika efternamn F*rsell och F*rssell

http://se.linkedin.com/pub/j*akim-f*rssell/68/9b1/24a*=o

J*akim F*rssell *= o o
plåtslagara,grävmaskinist på plåslagaren i boden
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2013-06-16 kl. 15:06.
Citera
2013-06-16, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Faktisk så ser det ut som om *akim F*rsell jobbar med/hos Mi*ael K*rlsson :

Det ser ut som om *akim F*rsell använder TVÅ olika efternamn F*rsell och F*rssell

http://se.linkedin.com/pub/joak*m-forss*ll/68/9b1/24a

J*akim F*rssell *= o o
plåtslagara,grävmaskinist på plåslagaren i boden

Grävmaskinist på plåtslagarn i Boden - det vore något att bli, det!
Söker dom fler grävmaskinister?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-16 kl. 02:35.
Citera
2013-06-16, 02:30
Medlem
Undrar just hur många bilar det är som är där runt ödehuset var dag. För att kolla runt lite eller för att ta ut sina hundar...
Kanske måste bilarna listas var dag och via facebook se om de har någon vän som är vän till en annan vän som är släkt med MB eller nån som som känner VB och se om de bott i hennes hus nån gång eller som bor granne med KJ. Jag förstår faktist inte sammanhanget i det hela detta röriga... HEHE...
Citera
2013-06-16, 02:38
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Undrar just hur många bilar det är som är där runt ödehuset var dag. För att kolla runt lite eller för att ta ut sina hundar...
Kanske måste bilarna listas var dag och via facebook se om de har någon vän som är vän till en annan vän som är släkt med MB eller nån som som känner VB och se om de bott i hennes hus nån gång eller som bor granne med KJ. Jag förstår faktist inte sammanhanget i det hela detta röriga... HEHE...

Anledningen till att jag reagerade på just denna bil var för att just en sådan bil varit omtalad i fallet sedan långt tillbaka.
Citera
2013-06-16, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Har cd-skivor, eller hur har du infon?
Ja, är det nåt särskilt du vill veta, finns från åren 70, 80, och 90
Citera
2013-06-16, 02:41
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Nu står hans bil intill fyndplatsen...Frågan är om det ö.h.t finns en relation mellan JF och TF? Gissar på syskon eller bara samma efternamn då TF delar lägenhet med en annan man.
http://www.upplysning.se/person/?x=755&a=Flottiljv%e4gen+4+C&z=96143&c=Boden

Theres* F*rsell bor enligt länken tillsammans med P*ntus Myllym*ki. Sökte på honom och kände igen honom direkt. Killen har varit uppe i tråden innan, men jag minns inte i vilket samband. Kanske bara att någon pratade om grannarna?

En annan sak jag la märke till är att Theres* och P*ntus, som delar lägenhet, inte är vänner på Facebook. Kanske är en obetydlig detalj, men jag reagerade lite på det.
Citera
2013-06-16, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Anledningen till att jag reagerade på just denna bil var för att just en sådan bil varit omtalad i fallet sedan långt tillbaka.
Jag vet att en sån bil varit på tapeten. Jag tyckte bara att det blev väldigt rörigt och lustigt till slut... Inget illa menat De är lördag natt...
Citera
2013-06-16, 02:46
Medlem
Lagro

Om man placerar in KJ som gärningsman stämmer inte fyndplatsen, det fanns ingen orsak placera kroppsdelarna på en plats där de skulle hittas.

När kroppsdelarna hittas skulle KJ bli misstänkt därför han hade något förhållande med KJ och VB kom därifrån den kvällen hon försvann.

Att KJ skulle ha placerat kroppsdelarna i ödehuset och utanför, måste därför ses som helt osannolikt.
Sedan finns det ingen brottsplats, hans bostad och bil har kontrollerats mycket noggrant kan det förmodas och ingenting om någon brottsplats har hittats.
Det måste också inses att kroppsdelarna måste ha flyttats i bil, därför ödehuset är ingen brottsplats och den bilen har inte påträffats.

Om brottet skett ute i periferin hade kroppen sannolikt lämnats där eller grävts ned, men att börja flytta kroppsdelar kan ses som osannolikt, det fanns heller ingen orsak att göra det.
Att placera in KJ som gärningsmannen ser jag som osannolikt, han kan inte heller haft något motiv att mörda KJ vad som framkommit.

Åklagarna tycks ha ingenting på fötterna, det skall vara någon blodfläck i bilen , som sannolikt har ingenting med fallet att göra.

Nyligen har de börjat intressera sig för någon skåpbil, som de kanske tror är mordplatsen och även göra dörrknackning i området. Den här dörrknackningen borde gjorts på mycket tidigt stadium och inte nu, om allt varit normalt.

Det här visar de har kommit fel när de misstänkte KJ och ansåg han var gärningsmannen, nu har de också börjat prata om någon medhjälpare, som visar de är helt fel ute.

Advokaten för KJ sade så sent som i fredags att det finns ingenting mot KJ och förhör gjordes så sent som i torsdags när han var med, som förmodlingen skett vid alla förhör att advokaten varit med.
Advokaten har sagt hela tiden de har ingenting att komma med åklagarna mot KJ och han borde veta verklighetem.
Om inte så vore fallet hade han sannolikt inte uttalat sig som han gjort.

Jag anser att eftersom kroppsdelarna placerades där i ödehuset var för att få KJ misstänkt för mordet.
Det kan inte finnas något annat motiv än svartsjuka, det kan också vara en inhyrd mördare och motivet är svartsjuka.
Senast redigerad av Lagro 2013-06-16 kl. 02:49. Anledning: ändrad ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in