2013-07-26, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jag förutsätter att det är idioter med din inställning som försvårar och fördröjer polisens chanser att lösa det här.
Är din story sann skall du självklart kontakta polisen som första grej, innan du skriver om det på Flashback.
Hur står det till med slutledningsförmågan och viljan att göra skillnad?

Och det är idioter som dig som gör att man inte vill delge information på FB.
Hasta la vista..
Citera
2013-07-26, 13:30
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rh_galaxy
Man kan ju ge mediciner i maten i obemärkt stegrande dos (typ benzo), personen blir gladare, och tror inte på att folk kan göra så, och ignorerar dessa tankar, och berättar inte för någon medan man blivit påverkad uppåt, och sedan ge motmedel på det (Flumazenil kanske) en vecka senare, så får den drabbade troligen en fruktansvärt olidlig ångest och berättar allt, och funderar fruktansvärt mycket på det liv vi har givits. Detta har folk gjort på mig, så gott jag utrönat i efterhand. Detta är effektivt och borde kunna användas av polisen, kan de det?

Annars fungerar ju säkert skendränkning bra också.
Citera
2013-07-26, 13:31
Medlem
ME077s avatar
Onödigt tjafsa...
Om/när någon hittar något som hen tror lär vara av största vikt för utredningen utgår jag ifrån att den personen omgående kontaktar polisen - och inte skriver detta på flashback...
Citera
2013-07-26, 13:59
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaston666
Jag förutsätter att polisen läser FB.

Nej, det ska du inte göra.

Ring 114 14 och berätta om ditt fynd. Du kan tipsa anonymt, det finns inget tvång på att uppge vem man är när man tipsar. Vill du anonymisera ditt telefonnummer, kan du trycka stjärna 31 stjärna (?) för att ditt nummer inte ska synas.

Om du inte tipsar, är du ett sjukt troll.
Citera
2013-07-26, 14:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nej, det ska du inte göra.

Ring 114 14 och berätta om ditt fynd. Du kan tipsa anonymt, det finns inget tvång på att uppge vem man är när man tipsar. Vill du anonymisera ditt telefonnummer, kan du trycka stjärna 31 stjärna (?) för att ditt nummer inte ska synas.

Om du inte tipsar, är du ett sjukt troll.
Prefix #31#
Citera
2013-07-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Prefix #31#

Polisen har tagit hand om kniven!!!!!!
Citera
2013-07-26, 14:08
Medlem
ME077s avatar
Citat:

Det var snabbt jobbat. Var du på plats när de kom dit eller har du talat med dem i tel?
Citera
2013-07-26, 15:19
Medlem
Citat:
Bra jobbat
Se det var värt att tipsa polisen. Det kanske är mordvapnet. Har du annan viktig information meddela dem då. Du kan alltid vara anonym
Citera
2013-07-26, 16:00
Bannlyst
Det skall bli intressant att se hur lange KJ kommer att leva.

Blir han utslappt tidigt/friad kommer hans "stund pa jorden" att bli kort, mycket kort. Detta sager jag genom mangarig erfarenhet av Thailand dar manniskor dodas for bagateller. De klarar inte att "lose face".

Far han 20 ar eller mer inom rattspsykiatrisk vard, da kanske de mest hamndlystna hinner lugna ner sig.

Kom ihag mitt inlagg. Speciellt om KJ kommer ut igen de narmaste aren.
Citera
2013-07-26, 16:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Det skall bli intressant att se hur lange KJ kommer att leva.

Blir han utslappt tidigt/friad kommer hans "stund pa jorden" att bli kort, mycket kort. Detta sager jag genom mangarig erfarenhet av Thailand dar manniskor dodas for bagateller. De klarar inte att "lose face".

Far han 20 ar eller mer inom rattspsykiatrisk vard, da kanske de mest hamndlystna hinner lugna ner sig.

Kom ihag mitt inlagg. Speciellt om KJ kommer ut igen de narmaste aren.
Hur har det gått för de svenskar som dödat thailändare i Sverige tidigare?
Citera
2013-07-26, 16:06
Medlem
Enl NSD skulle man kunna ta del av dagens häf-resultat "vid 15-tiden".. Det verkar dröja. Beror kanske på att dagens laguppställning inte är den ordinarie; enl uppg är bägge åkl på sem, ersätts av U-K Lindström. Även adv Bo är på sem, ersätts av Jenny Nordlund.
Kanske även domare Graeske är på sommarstället? KJ är dock knappast på semester.
Citera
2013-07-26, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur har det gått för de svenskar som dödat thailändare i Sverige tidigare?

Det finns en vaxande thailandsk invandring i Sverige. Sa oddsen for KJ ar samre idag an for 20 ar sedan. Hans hopp star till en langvarig vistelse i fangelse, eller mer troligt pa rattspsykiatrisk klinik.

For de svenskar som dodar thailandare i Thailand gar det illa valdigt snabbt, mycket illa. Men thailandare skyddar thailandare sa det avskrivs allt som oftast som sjalvmord nar svenskar/faranger dor i Thailand.

Pattaya har sin "balcony-jumping" high season

Hur utlanningar an dor i Thailand - sa laggs det oftast till handlingarna som sjalvmord.

Det enda som dramatiskt kan andra saker ar - pengar. Har du pengar (mycket pengar) sa kan du kopa dig fri fran det mesta. Men nu blev ju VB mordad i Sverige. Pengar far inte KJ fri ifran rattvisan.

Hans familj forefaller heller inte rikj nog att kopa sig fria fran VB familj. Men ett par miljonor kronor skulle kunna andra pa detta, pengar som KJ inte har.

Mitt tips ar:

Langvarigt fangelsestraff/psykvard KJ far leva ett tag till.

Tidigt utslapp - ABSOLUT LIVSFARA!
Senast redigerad av MilagroTocarFondo 2013-07-26 kl. 16:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in