2013-07-13, 16:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ergonomisk
Det är därför jag bara läser tråden och undviker att kommentera. Jag tänker sällan färdigt
Det har du nog gemensamt med mt - som är bunden till offrets blod via sina tillhörigheter i bil resp. lägenhet; övrigt som åklagarna hittills hållit inne med onämnt, och som vi vet är försvararen belagd med yppandeförbud. - Härtill kommer fp1 resp. fp2 som vittnar om en gm som helt sonika bara slängt ifrån sig sina likdelar på ett lättvindigt sätt; kanske med budskapet: ”Ha-ha! Klå de ni”.
Citera
2013-07-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det har du nog gemensamt med mt - som är bunden till offrets blod via sina tillhörigheter i bil resp. lägenhet; övrigt som åklagarna hittills hållit inne med onämnt, och som vi vet är försvararen belagd med yppandeförbud. - Härtill kommer fp1 resp. fp2 som vittnar om en gm som helt sonika bara slängt ifrån sig sina likdelar på ett lättvindigt sätt; kanske med budskapet: ”Ha-ha! Klå de ni”.
Och MBoudine har minst två och ÅK utesluter inte fler inblandade.
Citera
2013-07-13, 17:25
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Vad är det bevisligen Tingsrätten tycker, hur drar du den slutsatsen?
Fortsatt häktning beror förmodligen inte på fingeravtrycken.

Håller med. Att behålla någon i häktet på grund av fingeravtryck på en påse i ens egen bil känns osannolikt.
Jag tror att de håller honom fortsatt häktad för att de ska ha mer tid att hitta bevis, antagligen sådana som är starkare än fingeravtryck på en påse.
Citera
2013-07-13, 17:40
Medlem
Har vi några uppgifter om hur KJ försörjer sig? Har han försörjningsstöd (men motkravet brukar då vara att man aktivt söker arbete)? Aktivitetsersättning (vilket i så fall är villkorat med en medicinskt grundad bedömning av funktionsnedsättning och arbetsförmågenedsättning)? Eller någon annan konstruktion? Arbetslös men inte arbetssökande (lever på föräldrarna...)?

En persons försörjning brukar säga en hel del om funktionsförmågan.
Citera
2013-07-13, 17:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Och MBoudine har minst två och ÅK utesluter inte fler inblandade.
Säg någon i Bodens airsoftkretsar som inte känner till, eller hört talas om mt! - Här nämnda presumtiva medgm/medhjälpare smådriver med mt på facebook, tycker han är en prylbög, osv. Från åk-håll kan fler inblandade ej uteslutas eftersom man inte har någon heltäckande gärningsbeskrivning; man saknar ju mord- och styckningsplats, mordvapen samt två händer. - Men hur troligt är det att någon frivilligt skulle välja att samarbeta med den strulige och oförutsägbare mt - eller hjälpa till med styckning eller utplacering av likdelar? - Har också svårt att tro att mt skulle vilja ha den hjälpen; han var ju utnämnd till chef och högste befälhavare: visste bäst, kunde allt... Få kunde mäta sig med honom, och då fick man nog söka långt utanför Sveriges gränser:
Citat:
År av erfarenhet X, år av erfarenhet [5 maj 2012]
Citat:
Ha-ha! Klå de ni [21 mars 2013]
I oktober när man får veta att mt skaffat hund, kommenterar någon: "fin se bara till att ha det städdat". - "De e de", svarar mt.
Citera
2013-07-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Håller med. Att behålla någon i häktet på grund av fingeravtryck på en påse i ens egen bil känns osannolikt.
Jag tror att de håller honom fortsatt häktad för att de ska ha mer tid att hitta bevis, antagligen sådana som är starkare än fingeravtryck på en påse.
De har mer än vi vet. Säger sig själv. Inte tvingas Kj sitta där han sitter för att åklagaren ska få tid att hitta andra bevis. Sånt är bara löjligt att påstå. De får inte gå ut med mer information av flera logiska anledningar.
Citera
2013-07-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Säg någon i Bodens airsoftkretsar som inte känner till, eller hört talas om mt! - Här nämnda presumtiva medgm/medhjälpare smådriver med mt på facebook, tycker han är en prylbög, osv. Från åk-håll kan fler inblandade ej uteslutas eftersom man inte har någon heltäckande gärningsbeskrivning; man saknar ju mord- och styckningsplats, mordvapen samt två händer. - Men hur troligt är det att någon frivilligt skulle välja att samarbeta med den strulige och oförutsägbare mt - eller hjälpa till med styckning eller utplacering av likdelar? - Har också svårt att tro att mt skulle vilja ha den hjälpen; han var ju utnämnd till chef och högste befälhavare: visste bäst, kunde allt... Få kunde mäta sig med honom, och då fick man nog söka långt utanför Sveriges gränser:I oktober när man får veta att mt skaffat hund, kommenterar någon: "fin se bara till att ha det städdat". - "De e de", svarar mt.
MBoudine och du får diskutera det vidare, jag har inget att tillföra..
Citera
2013-07-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Och om hon inte finns i kriminalregistret kan de ju använda hennes tandborsta och borstade hon inte tänderna kanske hon borstade håret.
Nej, då tror jag risken är större att de inte tänkt på att leta hennes avtryck på påsen. Hon var ju inte misstänkt, ungefär.

Skl tar fram vartenda fingeravtryck de möjligen kan hitta på påsen, sen analyseras det och spars.
Det kan vara så att de sett fler avtryck som ligger för utredning.
Men VBs kanske också är hittat men ej redovisat.
Citera
2013-07-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle69a
Nu tyckte ju bevisligen ;) inte Tingsrätten som du :innocent:

Tingsrätten går på vad Åklagaren vill. Det är inte enbart detta fingeravtryck som ligger till grund, för då hade de släppt honom på nolltid.
Eftersom det är ju så givet att det finns fingeravtryck på en påse i hans egna bil.
Detta är ett spel för gallerierna.
Citera
2013-07-13, 18:25
Medlem
Tyvärr tror jag att vi kommer att ha en hel tråkig månad framför oss. Åklagarna kommer att gå på semester och AJ kommer inte att erkänna. Han känner inget dåligt samvete, så enkelt kan det vara. Det enda som vi kan hoppas är att GM blir överbevisad och dömd, annars blir det en stor skam för svenska rättsväsandet.
Citera
2013-07-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Tyvärr tror jag att vi kommer att ha en hel tråkig månad framför oss. Åklagarna kommer att gå på semester och AJ kommer inte att erkänna. Han känner inget dåligt samvete, så enkelt kan det vara. Det enda som vi kan hoppas är att GM blir överbevisad och dömd, annars blir det en stor skam för svenska rättsväsandet.
Jag förstår hur du menar, eftersom han inte erkänner då måste han vara GM. Så enkelt är det. Jag håller med dig fullständigt att det är en stor skam för svenska rättsväsandet.
Citera
2013-07-13, 18:43
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
De har mer än vi vet. Säger sig själv. Inte tvingas Kj sitta där han sitter för att åklagaren ska få tid att hitta andra bevis. Sånt är bara löjligt att påstå. De får inte gå ut med mer information av flera logiska anledningar.

Men du var ju det jag menade. Dom omhäktar ju knappast för fingeravtryck på en påse.
Jo jag tror att han sitter där han sitter för att de har knappfälliga bevis och behöver mer kött på benen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in