2013-07-26, 21:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Har du läst det här ska du ta det med en nypa salt...

Ja då är vi två, gillar inte heller tatueringar.
Kände du Stellan?
Citera
2013-07-26, 21:16
Medlem
Citat:
Vad menar du är Stellan död? Jag känner inte DB.

Du känner inte DB men har verkat övertygad om hans oskuld? Hur vet du det om du inte själv varit med?
Citera
2013-07-26, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Om det visar sig att Per Z är huvudvittnet som stärkt misstankarna genom "en iakttagelse som nästan är för bra för att vara sann" så kom ihåg att Per Z har läst om bilen, FH och DB här på sidan och även sett bild. Han har med andra ord sett allt som han sedan kan bes beskriva och identifiera. Och här skriver han att han tycker sig dra till minnes en sådan bil den natten först sedan han fått se en bild på sidoljusen...

Per Z arbetar mot diverse demoner här i världen. Alla som inte tror på Gud är demoner.

En mer värdslig demon är lågenergilampan som han tagit som sin avatar här på forumet.

Per Z borde dock fundera över vilka demoner han har i sig själv som får honom att göra sådana här inlägg, för Gud gillar väl inte porr. Drar han sådana bilder i kyrkan också:

Eller med andra ord. Med en sådan person som vittne kan många skyldiga gå fria.
Vad synd då, att det inte var ReimerDenOförvitlige som var observant denna gång. Men hans vittnesmål är juridiskt svagt hur som helst, vad man tycker sig minnas i efterhand är alldeles för osäkert, medan grannar som hört dunsar och gjort andra iakttagelser är betydligt svårare att bortförklara.
Citera
2013-07-26, 21:24
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kände du Stellan?

Om jag skulle känt Stellan så hade jag garanterat känt DB också. Vi har en gemensam kvinnlig bekant, det är allt. Läs igenom tråden så ser du att det är det enda jag skrivit om. Jag har aldrig gett sken av att jag känner DB (eller hans hund!).
Citera
2013-07-26, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det var inget illa menat mot dig. Ber om ursäkt. Blir bara så förbannad på dessa personer som tomtar runt och tror att de gör som de vill.

Hade hoppats att stöta på någon rödhårig tomte på min resa. Det blev inte så men en del andra intressanta figurer. Så än en gång gubbe lilla res till Trollhättan fortast möjligt, det är nog best för din hälsa.

För att jag ska förstå dig rätt - du har alltså på din semester (eller så är du arbetslös eller liknande..) stuckit runt i sverige för att prata med bekanta till de misstänkta för att få fram information? Och på köpet fått lite smällar? Det låter ju verkligen helt normalt.

Tror snarare att du varit på sjön med mamma och pappa ett par dagar och råkat ramla på en klippa när du skulle bada och fick en blåtira på armen..

Om inte bättre förklaring läggs fram tror jag inte på dig för fem öre!
Citera
2013-07-26, 21:26
Medlem
Har inte gamla bussar en jättestor tryckluftstank. Kanske svetsat i den?
Citera
2013-07-26, 21:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om jag skulle känt Stellan så hade jag garanterat känt DB också. Vi har en gemensam kvinnlig bekant, det är allt. Läs igenom tråden så ser du att det är det enda jag skrivit om. Jag har aldrig gett sken av att jag känner DB (eller hans hund!).
Jo, här ger du intrycket att du kände Stellan.
Citat:
Vad menar du är Stellan död? Jag känner inte DB.
Du skriver som om du kände Stellan och är förvånad över att att han är död. Men nu vet jag trots att det tog tid att få ur dig svaret.
Citera
2013-07-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag antar att det är dubbla dieseltankar på bussen. En på varje sida, om någon ska kolla upp det
Kollade du förresten under bussen när du var där?
Du får ha en trevlig helg själv!

Nej jag kollade inte dessvärre när jag var där. Hade inte en tanke på det. Jag kanske skall förklara att jag kopierade inlägget av Quicksilver eller vad nicket var den gjorde en "fp". Dock känns det extremt krångligt. Först måste de väl om hon ligger i dieseltanken först tömma den. Sen fylla upp igen och köra till uppställningsplatsen. Känns som att om en person ligger i tanken att den borde blockera bränsletillförseln. Men sen vet man ju aldrig om den har två tankar eller ej. D.B är ju kunnig på bilar och kanske hunnit ändra om så den tar soppa från ena tanken bara.
Senast redigerad av Seeyainhell 2013-07-26 kl. 21:35.
Citera
2013-07-26, 21:32
Medlem
enkopptills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Känns som att någon försökt vara rolig med ett sådant "kvitter". Men visst, det är kanske fullt möjligt. Det som gör att jag inte tror på det är att:

1. Det tar nog tid att få in henne där och att svetsa igen osv. Jag tror inte de har den kylan.
2. Gärningsmännen kan omöjligt veta om det kommer lukta eller inte. Jag tror inte de vågar ta den risken.

Det som gör att det är möjligt är:

1. De flyttade ju bussen. Kanske de inte trodde FH skulle bli inblandad överhuvudtaget och trodde bussen skulle stå säker där.
2. Det är ju inte direkt något ställe polisen letar.

Men själv väljer jag att inte tro på det kvittret.

Tror inte heller på det.. Visst, låter ju som en "smart" plats att förvara en kropp på, men sen då? Ska de åka omkring med ett lik i tanken? Någon gång skulle det ju upptäckas om de inte tänkt flytta kroppen, men det tror jag inte de har nerver till, är nog inte många som skulle klara en sån syn och stank.
Citera
2013-07-26, 21:33
Medlem
Någon som kan lägga upp en bild på AJ . Ej facebook. Tyckte jag såg honom på Gyllene tider i Jönköping nu. Isåfall är han i öl serveringen

EDIT har han en välbystad dam på vänsterarmen. ????
Senast redigerad av pellepropp 2013-07-26 kl. 21:35.
Citera
2013-07-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthehell
För att jag ska förstå dig rätt - du har alltså på din semester (eller så är du arbetslös eller liknande..) stuckit runt i sverige för att prata med bekanta till de misstänkta för att få fram information? Och på köpet fått lite smällar? Det låter ju verkligen helt normalt.

Tror snarare att du varit på sjön med mamma och pappa ett par dagar och råkat ramla på en klippa när du skulle bada och fick en blåtira på armen..

Om inte bättre förklaring läggs fram tror jag inte på dig för fem öre!

Intressant åsikt.
Utan att röja mig kan sägas att, är varken arbetslös eller på semester.
Mina föräldrar är döda sedan några år tillbaka.
Annars har du rätt.
Citera
2013-07-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pellepropp
Någon som kan lägga upp en bild på AJ . Ej facebook. Tyckte jag såg honom på Gyllene tider i Jönköping nu. Isåfall är han i öl serveringen

EDIT har han en välbystad dam på vänsterarmen. ????

Bilder finns i den här artikeln:

https://www.realisten.se/2013/07/24/andreas-johansson-haktad-for-mord-i-trollhattan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in