Citat:
Ursprungligen postat av
ReimerDenYngre
Givetvis kan det ha varit tre, men du får till tre personer endast om du gör en massa antaganden. Jag för min del säger att de fysiska spåren bara tyder på en. Du måste hitta på förklaringar varför spåren bara tyder på en person. Alltså är min förklaring mer i enlighet med Ockhams rakkniv.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv
Svagheten i min hypotes är att hur kom DB:s bil dit? Där gör jag mitt enda antagande som varken baseras i vad som är allmänt känt eller i spåren så vitt de är kända av allmänheten: jag antar att AJ fått låna bilen innan pga skadan i benet.
Men visst det kan ha varit tre eller en hel bayersk scoutkår i lägenhet och beundrande rest högerarmen kanske efter det att AJ gått.

Jag håller också på att vi ska hålla det så enkelt som möjligt. Men DB har säkert kommit till platsen (ensam eller med FH) med sin bil. OM det nu stämmer att AJ skadat foten, så kanske han även var tvungen att ha bärhjälp (en eller två personer) och inte bara i behov av en transportbil.
"De har kommit till platsen vid tillfället. Mer vill jag inte kommentera" (åklagaren). Om det är mordplatsen/lägenheten eller om det bara stått utanför - så tolkar jag det som det första. Varför ska de åka dit och bara stå utanför och glo? Men det viktigaste är ändå att de båda/eller en av dem har medgivit att de varit "på platsen", vilket i min värld innebär att de i alla fall börjat göra medgivanden. (Härmed också mitt antagande att AJ håller sig borta så länge som det bara går - han kommer INTE att infinna sig frivilligt).
Vi har en brottsplats och en dumpningsplats. BO befinner sig någonstans "på vägen" mellan dessa platser. Det skulle ju onekligen underlätta om FH/DB berättade var hon fanns... men är det nu så att de har börjat prata, så kommer detta också...
I "Skara-fallet" där BO gömdes i en urinbassäng, så började en prata och sedan blev det rena dominoeffekten och helt plötsligt var allting "solklart". Dock är det (antagligen) färre inblandade i detta fallet och personerna verkar dessutom hårdare bundna till varandra.