2013-07-26, 18:28
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somecoolname
Om det nu stämmer det fågeln kvittrat om att I*a skulle ligga i tanken på bussen, så hoppas jag verkligen att polisen tipsas omgående och att ingen annan än just polisen åker o kollar! Tänk på bevisvärdet om hon nu mot förmodan skulle finnas i bussen
Det är nästan för korkat tips att ringa in
Man kan inte förstöra något bevis genom att knacka.

Tänk på att andratanken kanske inte har påfyllning, utan dieseln går via förstatanken när man fyller på. Det gör att det inte luktar i förstatanken utan möjligtvis i en dräneringsslang på insidan av andratanke .
Citera
2013-07-26, 18:30
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Men panzertax sade att fler sett bilen och inte bara denne Per Z så de kan ju i sin tur sett färgglada ansikten och armar sittandes i bilen?

Bra i så fall, men Haraldsson är glad för en specifik iakttagelse från onsdag eller torsdag förra veckan och det stämmer så väl med Per Z inlägg i onsdags och ett efterföljande förhör på torsdagen.
Citera
2013-07-26, 18:31
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Jag håller också på att vi ska hålla det så enkelt som möjligt. Men DB har säkert kommit till platsen (ensam eller med FH) med sin bil. OM det nu stämmer att AJ skadat foten, så kanske han även var tvungen att ha bärhjälp (en eller två personer) och inte bara i behov av en transportbil.

"De har kommit till platsen vid tillfället. Mer vill jag inte kommentera" (åklagaren). Om det är mordplatsen/lägenheten eller om det bara stått utanför - så tolkar jag det som det första. Varför ska de åka dit och bara stå utanför och glo? Men det viktigaste är ändå att de båda/eller en av dem har medgivit att de varit "på platsen", vilket i min värld innebär att de i alla fall börjat göra medgivanden. (Härmed också mitt antagande att AJ håller sig borta så länge som det bara går - han kommer INTE att infinna sig frivilligt).

Vi har en brottsplats och en dumpningsplats. BO befinner sig någonstans "på vägen" mellan dessa platser. Det skulle ju onekligen underlätta om FH/DB berättade var hon fanns... men är det nu så att de har börjat prata, så kommer detta också...

I "Skara-fallet" där BO gömdes i en urinbassäng, så började en prata och sedan blev det rena dominoeffekten och helt plötsligt var allting "solklart". Dock är det (antagligen) färre inblandade i detta fallet och personerna verkar dessutom hårdare bundna till varandra.

DB har ett kryss mer än FH i sin häktningsframställan, det kanske förklarar den skillnad som finns mellan bådas del i detta? Tror krysset gällde där vid längden på straffet. Där hade FH inget kryss men DB hade.
Citera
2013-07-26, 18:31
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är nästan för korkat tips att ringa in
Man kan inte förstöra något bevis genom att knacka.

Tänk på att andratanken kanske inte har påfyllning, utan dieseln går via förstatanken när man fyller på. Det gör att det inte luktar i förstatanken utan möjligtvis i en dräneringsslang på insidan av andratanke .

Tänk om tanken exploderar av jäsning...
Citera
2013-07-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, om åklagaren antar att de var med från början vid mordplatsen så är det rimligt att tro att de vet var de gömt kroppen, men så länge kroppen inte hittats är ju det bara en förmodan.

Jag har nog tyvärr rätt i att det som Haraldsson fick veta i onsdags, torsdags förra veckan är Per Z inlägg på onsdagen och förmodat efterföljande förhör på torsdagen och sedan har PerZ inte nämnt eller kommenterat detta i tråden pga förundersökningssekretess.

Det är en katastrof i så fall. Läs hans inlägg PerZerk i andra trådar och ni inser varför. Det är bara hans avsaknad av charm som hindra honom från att bli en knutbypastor.

Det är inte bara Per Z som gjort iakttagelser av S40n... Angående blodspåren av tre personer i lägenheten så var väl Q noggrann med att notera att det endast var ett rykte? Allt för stor vikt kan inte läggas på det, även om det var ett intressant tips några dagar innan FH/DB häktades. Man väntar väl fortfarande på analys-svar också?
Citera
2013-07-26, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Känns som att någon försökt vara rolig med ett sådant "kvitter". Men visst, det är kanske fullt möjligt. Det som gör att jag inte tror på det är att:

1. Det tar nog tid att få in henne där och att svetsa igen osv. Jag tror inte de har den kylan.
2. Gärningsmännen kan omöjligt veta om det kommer lukta eller inte. Jag tror inte de vågar ta den risken.

Det som gör att det är möjligt är:

1. De flyttade ju bussen. Kanske de inte trodde FH skulle bli inblandad överhuvudtaget och trodde bussen skulle stå säker där.
2. Det är ju inte direkt något ställe polisen letar.

Men själv väljer jag att inte tro på det kvittret.
får nog lov att hålla med,bara en sån sak som att svetsa i en tank från nittonhundrafläckisär är antagligen inte nåt vilket bonnläpp som helst kan göra?
Även om man verkligen hoppas att hon hittas så tror jag inte mycket på det.
Men det är ju bara för polis att ta dit en likhund så känner nog den vittring ganska direkt isåfall.
Citera
2013-07-26, 18:33
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Nej, det fanns bara Id*s blod.

Jo, jag vet men jag tänkte mer på att det jag skrev är nåt som i så fall hålls hemligt just nu för de vill ha in AJ utan att han kan läsa sig till för mycket på nätet innan han travar in till polisen och därmed börjar bygga stories.

Men nu ska jag inte bidra till trådförstörelse
Citera
2013-07-26, 18:35
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Det är inte bara Per Z som gjort iakttagelser av S40n... Angående blodspåren av tre personer i lägenheten så var väl Q noggrann med att notera att det endast var ett rykte? Allt för stor vikt kan inte läggas på det, även om det var ett intressant tips några dagar innan FH/DB häktades. Man väntar väl fortfarande på analys-svar också?

Återigen det är en specifik iakttagelse rapporterad på onsdag eller torsdag förra veckan, Haraldsson har sagt både onsdag och torsdag. Stämmer allt för väl på Per Z.

Jag hoppas jag har fel men hans tystnad i tråden (han har nog gjort ett "icke-inlägg" sedan dess) kan tyda på att han är belagd med förundersökningssekretess.
Citera
2013-07-26, 18:37
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Tänk om tanken exploderar av jäsning...
Det är just därför det är ett luft/dräneringrör på tanken!
Så inte bayerska scouter ska åstakomma jäsprocedur där
Citera
Medlem
Härligt att dom har begärt dom starkaste restriktionerna vilket betyder att dom sitter inlåsta 23/dygn och ingen kontakt med omvärlden
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Om jag inte minns fel så skrev någon tidigt i tråden att det var blod från 3 personer, men det kanske var spår från 3 personer.
Nån skrev att det var blod från tre personer.
Citera
2013-07-26, 18:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Nån skrev att det var blod från tre personer.
Jag skrev att en fågel återgav ett rykte om blod från tre personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in