2013-07-26, 11:34
Medlem
Man kan ju ge mediciner i maten i obemärkt stegrande dos (typ benzo), personen blir gladare, och tror inte på att folk kan göra så, och ignorerar dessa tankar, och berättar inte för någon medan man blivit påverkad uppåt, och sedan ge motmedel på det (Flumazenil kanske) en vecka senare, så får den drabbade troligen en fruktansvärt olidlig ångest och berättar allt, och funderar fruktansvärt mycket på det liv vi har givits. Detta har folk gjort på mig, så gott jag utrönat i efterhand. Detta är effektivt och borde kunna användas av polisen, kan de det?
Senast redigerad av rh_galaxy 2013-07-26 kl. 12:07.
Citera
2013-07-26, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rh_galaxy
Man kan ju ge mediciner i maten i obemärkt stegrande dos (typ benzo), personen blir gladare, och tror inte på att folk kan göra så, och ignorerar dessa tankar, och berättar inte för någon medan man blivit påverkad uppåt, och sedan ge motmedel på det (Flumazenil kanske) en vecka senare, så får den drabbade troligen en fruktansvärt olidlig ångest och berättar allt, och funderar fruktansvärt mycket på det liv vi har givits. Detta har folk gjort på mig, så gott jag utrönat i efterhand. Detta är effektivt och borde kunna användas av polisen, kan det det?

Kanske kan de göra så i någon galax men i vår vintergata är det mer tveksamt, i alla fall får vi väl hoppas att inte polisen i detta land nyttjar dylika metoder.
Men å andra sidan; KJ sitter ju trots allt på rättspsyk så man kan ju kanske inte helt utesluta att han blir itutad preparat som kan påverka hans vilja att tala/el inte tala ut.
Citera
2013-07-26, 12:09
Medlem
Om vi säger så här...han skulle inte sitta häktad på rättspsyk om det inte finns fog för det.
Detta säger en del att hans psykiska mående inte bara beror på att han är frihetsberövad.
Citera
2013-07-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaston666
Vid dom här koordinaterna Lat N 65° 46′ 16″Lon E 21° 39′ 2″
ligger det en kvarglömd kniv.
Knivar måste det iofs finnas kvarglömda i miljoner men platsen som
den här ligger på är väldigt insynsskyddad och i närheten av Fallen A

Jag förutsätter att du redan meddelat polisen!
Citera
2013-07-26, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men å andra sidan; KJ sitter ju trots allt på rättspsyk så man kan ju kanske inte helt utesluta att han blir itutad preparat som kan påverka hans vilja att tala/el inte tala ut.

Man får väl hoppas att åklagaren lärt sig nånting av hur bra det funkade med Thomas Q...
Citera
2013-07-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Om vi säger så här...han skulle inte sitta häktad på rättspsyk om det inte finns fog för det.
Detta säger en del att hans psykiska mående inte bara beror på att han är frihetsberövad.
Eller så finner man det rationellt att eftersom KJ redan är häktad på rättspsyk, han kan fortsätta häktestiden där; i synnerhet som §7-undersökningen angav att det kan misstänkas att APS föreligger vid undersökningstillfället och kan misstänkas ha förelegat vid tiden för den misstänkta gärningen (jag minns inte om brottsrubriceringen ännu vid den tiden var "människorov" eller hade rubricerats om). Om uppgiften om Aspergers syndrom stämmer, kan det också ge tyngd; men den uppgiften, om den stämmer, kan ju sannolikt ha spelat in i bedömningen enligt §7.
Citera
2013-07-26, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kanske kan de göra så i någon galax men i vår vintergata är det mer tveksamt, i alla fall får vi väl hoppas att inte polisen i detta land nyttjar dylika metoder.

Hoppas inte för mycket på annan galax då vi så vitt vi vet alla finns i Vintergatan.
Senast redigerad av rh_galaxy 2013-07-26 kl. 12:28.
Citera
2013-07-26, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag förutsätter att du redan meddelat polisen!

Jag förutsätter att polisen läser FB.
Citera
2013-07-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Man får väl hoppas att åklagaren lärt sig nånting av hur bra det funkade med Thomas Q...
Under häktningsskedet tror jag rättspsyk är oerhört aktsam med medicinering och riktar in sig på observation istället. Sömnmedel till natten är ju tänkbart.

OT: Man får hoppas att rättspsyk generellt, liksom övrig psykiatri och vård, grundar sin medicinering utifrån skickliga behovsprövningar, alltså indikationer, och uppföljning. Quick-fallet är en tragedi, en rättsskandal av monumentala proportioner; det finns f ö en separat tråd om det under Kriminalhistoria.
Citera
2013-07-26, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Under häktningsskedet tror jag rättspsyk är oerhört aktsam med medicinering och riktar in sig på observation istället. Sömnmedel till natten är ju tänkbart.

OT: Man får hoppas att rättspsyk generellt, liksom övrig psykiatri och vård, grundar sin medicinering utifrån skickliga behovsprövningar, alltså indikationer, och uppföljning. Quick-fallet är en tragedi, en rättsskandal av monumentala proportioner; det finns f ö en separat tråd om det under Kriminalhistoria.

Det är bara människor som jobbar på alla ställen, spelar ingen roll vad som skrivs i papper.
Citera
2013-07-26, 12:38
Medlem
Citat:
Meddela polisen
Citera
2013-07-26, 13:09
Medlem
Citat:

Citat:
Jag förutsätter att polisen läser FB.

Jag förutsätter att det är idioter med din inställning som försvårar och fördröjer polisens chanser att lösa det här.
Är din story sann skall du självklart kontakta polisen som första grej, innan du skriver om det på Flashback.
Hur står det till med slutledningsförmågan och viljan att göra skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in