Tjenare,
Är en egenföretagare från Finland som är fundersam över en sak. Är verksam bla. i skrotbranschen, köper och säljer skrot av alla dess slag. Aktiehandel, speciellt daytrading intresserar mig, men har inte tagit steget ut och provat på ännu. Är en riktig nybörjare inom detta. Hur som helst, det jag undrar över är Talvivaara. Värdet på deras aktier är väldigt lågt nu, pga. av ett år av motgångar, såsom läckande bassänger osv. Plus att efterfrågan och värdet på nickel är lågt för tillfället.
Men om vi tänker framåt, priset på nickel kommer att stiga. Alla skrot/metallpriser är för tillfället dåliga. Förr eller senare stiger de. Personligen tror jag att till vintern så är nickelpriserna betydligt högre. Och gruvans problem med bassängerna och andra byggtekniska missar borde ju åtgärdas med tiden så att gruvan kan producera för fullt. Detta är förstås bara spekulationer och funderingar...men men...borde man inte köpa nu??