Det finns ingen trovärdighet kvar för er i att driva vidare med filosofier om Guds icke-existens eftersom det redan bevisats att han finns. Jag tar det igen:
Det finns enheter av oändlighet som är 1. Min avatar som jag visar som exempel är samtliga fraktioner som man får från att dividera talen ett till sex med sju (1-6/7) i en enda enhet. Linjerna definierar den interna ordningen. Det finns oändligt många sådana enheter och de är olika till sitt utseende och uppbyggnad.
Ingen har bestämt hur de ska se ut. De finns utan att vara skapade.
De ÄR. De har alltid funnits och de kommer alltid finnas, oavsett betraktarens öga och oavsett talsystem eller utseende på siffror. De existerar som ett universellt, logiskt och immateriellt faktum. Enheterna har det gemensamt att de alla är ett (1).
Ingen kan säga att det inte stämmer, det som jag just nu beskrivit ovan.
Denna tråds upphovsman ville se ett bevis på att Gud finns och att det är bibelns Gud, Kristus. Så jag jämför enheternas egenskaper med hur bibeln beskriver Gud.
Gud, Kristus:
Han är ett.
Han är inte skapad.
Han är av oändlighet.
Han har alltid funnits. (finns före allt)
Han kommer alltid finnas.
Han finns bortom allt skapat.
Han ÄR.
Han är immateriell.
Han är oändligt stor.
Enheterna av oändlighet som är ett:
De är ett.
De är inte skapade.
De är av oändlighet.
De har alltid funnits.(finns före allt)
De kommer alltid finnas.
De finns som ett logiskt faktum.
De ÄR.
De är immateriella.
Det finns oändligt många och oändligt stora.
Nu skriver jag till er som motsäger mig:
Finns det någonting som skiljer mellan mitt bevis och Gud? Nej! Det här kan ni inte motsäga. Ni kan inte motverka sanningen utan att synda mot sanningen.
Jag vet, och Gud vet, att det är Gud jag bevisar. Ni har ännu inte förstått det här, så mycket förstår jag. Det här övergår ert förstånd därför kan ni inte argumentera mot det. Ni kommer inte finna bevis mot detta eftersom jag har rätt.
Ni kan bara säga, nej så är det inte. Eller försöka förvrida mina ord och därefter attackera er egen vanskapta version. Eller använda allsköns personangrepp eller andra fula tilltag mot mig. Sådant är i stort sett den enda typ av bemötande jag fått hittills, vilket förstärktes till en lynchmobb på slutet. Jag blev besviken och ledsen men nu är jag tillbaka. Skillnaden är att jag nu inte längre förväntar mig mer än så från er. (tummen ner)
Det är inte ett erkännande jag förväntar mig, det är inte det jag vill ha. (sådana insinuationer har jag också mött). Vad jag vill är att ni tror på att Gud finns nu när ni fått detta bevis. Säger ni att ni hatar Gud är det en sak men ni kan inte längre säga att han inte finns.
Jag säger bara det jag vet är sant och som Gud själv visat mig är sant. Jag vet exakt vad jag presenterar här. Tror ni inte jag vet? Vad tror ni själva? Skulle jag som kristen och Gudsfruktande ljuga om det som gäller Gud själv? Gud själv säger att det är så här. Klart jag vet det! Skulle jag ha funnit Gud i teorin utan att han bekräftar det för mig? Ni misstar er grundligt om ni tror att jag bara ”tror” så här. (OBS. Denna utvikning var inget argument utan bara ett tillägg,. Attackerar du detta och ignorerar saken har du ingen poäng i sakfrågan.)
Jag vet att jag säger er sanningen, Gud vet det också. Det finns ingen trovärdighet i att fortsätta denna tråd nu. Ni har fått beviset! Ni ska inte kväva det eller låtsas som det inte finns genom att fortsätta svamla om Guds vara eller icke vara.