2013-07-03, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Börjar bli riktigt ledsen nu.. Kan inte längre köra någon lane överhuvudtaget då mina lagkamrater inte har hjärnkapaciteten för att spela.

Hur ska jag göra? Är snart i level 30 men det är så otroligt tråkigt att spela när man bara förlorar tack vare dessa inkompetenta idioterna.

Om jag kör mitten så blir nästan alltid solo top dödad innan creepsen har kommit till lanen, djunglaren dör efter att vi har gett denne röd/blå buff och våran ADcarry vet inte hur man slår sista slaget på creepsen.

Om jag kör solo top så dör han som är i mitten i vårat lag först, våran ADcarry är fortfarande lika dålig och djunglaren likaså.

Om jag kör ADcarry så får jag en support (som inte alltid är support) som vill ta alla creepsen och killsen.

Om jag kör support så finns det inget hopp kvar då ingen i mitt lag vet hur man spelar och som support kan man inte göra så mycket åt saken.

Det har blivit allt för svårt att lyfta upp mitt lag när de blir sämre och sämre för varje match och motståndarna börjar få något som liknar en hjärna. Hur dåliga motståndarna än är så är det svårt att döda deras ADcarry som har 12/0/1 efter 10 minuter.

Hur ska jag orka upp till 30?

Har du ingen polare som är i lvl 30? Isf kör duo då lär ni möta/spela med mycket bättre spelare
Citera
2013-07-03, 06:10
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incesthenke
Har du ingen polare som är i lvl 30? Isf kör duo då lär ni möta/spela med mycket bättre spelare
Har testat detta, får samma lagkamrater men motståndarna verkar lite vettigare.. Alltid samma visa.

Det känns som riot har ett konstigt MMR system i unranked. Typ att varje lag ska ha en samanlagd MMR av 2000. I mitt lag skulle det se ut:
Jag: 1500
Random: 100
Random: 100
Random: 301
Random: -1

Och motståndarna har mer jämt fördelat, vilket förstås är orättvist.

Det är nog inte såhär på riktigt men det känns som det.
Citera
2013-07-03, 06:20
Medlem
174563s avatar
Citat:
Börjar bli riktigt ledsen nu.. Kan inte längre köra någon lane överhuvudtaget då mina lagkamrater inte har hjärnkapaciteten för att spela.

Hur ska jag göra? Är snart i level 30 men det är så otroligt tråkigt att spela när man bara förlorar tack vare dessa inkompetenta idioterna.

Om jag kör mitten så blir nästan alltid solo top dödad innan creepsen har kommit till lanen, djunglaren dör efter att vi har gett denne röd/blå buff och våran ADcarry vet inte hur man slår sista slaget på creepsen.

Om jag kör solo top så dör han som är i mitten i vårat lag först, våran ADcarry är fortfarande lika dålig och djunglaren likaså.

Om jag kör ADcarry så får jag en support (som inte alltid är support) som vill ta alla creepsen och killsen.

Om jag kör support så finns det inget hopp kvar då ingen i mitt lag vet hur man spelar och som support kan man inte göra så mycket åt saken.

Det har blivit allt för svårt att lyfta upp mitt lag när de blir sämre och sämre för varje match och motståndarna börjar få något som liknar en hjärna. Hur dåliga motståndarna än är så är det svårt att döda deras ADcarry som har 12/0/1 efter 10 minuter.

Kommer med ett par tips nu

* Spela någon ostopbar pubstomper, t.ex. Akali, hon är extremt patetiskt stark mot okordinerade spelare och pubs, speciellt pre 30 och kan instadöda en Carry oavsett hur fed han är samt kötta ner i toplane och mid

* Gör som många drygisar som spelar smurf och satsa på bruisers pre 30, det är extra svårt att döda bruisers pre 30 då folk oftast saknar runor och masteries, vilket innebär mindre dmg främst p.g.a att de saknar penetration, bruisers har så höga basedmg att de inte påverkas lika mycket av brist på runes och masteries. Speciellt i midlane där bruisers med gapcloser även post lvl 30 köttar sönder i princip varenda mage. J4 mid kan tex ta 70-90% av HP på en squishy redan vid lvl 2 med Q+ E + Ignite + AA

* Du kan spela lite aram emellan åt för att reducera eventuellt uppbyggd rage (nu vet ja inte om aram går att spela pre 30 men jag gissar på det)
Citera
2013-07-03, 11:56
Medlem
fgnms avatar
Citat:

Det är bara att acceptera att 95% av alla som spelar lol är dåliga casuals. Något som motiverat mig att fortsätta nöta och klättra är att risken att få ett retard i ditt lag är mindre än i motståndarlaget. Om du tänker att du är bra, då är det 4/5 som kan vara retard. I motståndarlaget kan vem som, dvs. 5/5 vara retard vilket borde leda till att du i genomsnitt möter fler retards än vad du har i ditt egna lag. Det är ett gammal argument, lika sant för det, och någon annan kan säkert formulera sig bättre.

Har själv "lärt upp" 3-4 personer från lvl 1 till 30 och stött på fruktansvärt många feeders, ragers, ja allt du kan tänka dig. Men det är ju så att är du tillräckligt bra kan du carrya nästan vilket game som helst. Elo-hell är en sorglig ursäkt man tar till om man spelat 10 ranked matcher och inte fått guld än. Det tar tid.

Aja, hoppas du kan få någon hjälp/motivation av det jag skrev. Det blir bättre, har för det mesta riktigt kul när jag spelar ranked numer. Blir titt som tätt carryad av mitt lag, junglaren hjälper mig och hela laget samarbetar för objectives.

Hade förresten senast igår ett game (premade 5v5 blind pick normal fråga inte..) och spelade aatrox mot aatrox top. Vann lane hårt, 2x farm, first blood och level advantage. Då börjar deras junglare campa mig och jag går från 2-0 till 2-5 och förlorar mitt torn. Jag ragear, bölar och ber om en surrender efter 20, gick relativt dåligt för hela laget. Mina teammates bara garvade åt mig och efter en riktigt bra teamfight var vi ifatt. Jag slutade 21-8 och vi vann.
Senast redigerad av fgnm 2013-07-03 kl. 12:04.
Citera
2013-07-03, 12:28
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:

Det fetmarkerade är den största faktaoiden som finns, en bra support vinner matcher och egentligen utan att behöva ta en enda fight.

Vision är allt och kan man counterwarda så vinner man matcher på det, så enkelt är det. Kan du utöver att ge vision även göra botlane till en cakewalk för din adc så förstår jag inte hur du förlorar.

Förövrigt är din post offtopic i tråden och skall postas i elognälltråden som mod-meddelandet säger.
Senast redigerad av N3ss3 2013-07-03 kl. 12:30.
Citera
2013-07-03, 17:26
Medlem
Koreanskbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Det fetmarkerade är den största faktaoiden som finns, en bra support vinner matcher och egentligen utan att behöva ta en enda fight.

Vision är allt och kan man counterwarda så vinner man matcher på det, så enkelt är det. Kan du utöver att ge vision även göra botlane till en cakewalk för din adc så förstår jag inte hur du förlorar.

Förövrigt är din post offtopic i tråden och skall postas i elognälltråden som mod-meddelandet säger.

Visst kan du vara en bra support. Men om ens lag inte uppmärksammar vad som sker på kartan eller tar egna initiativ så spelar det ingen roll hur bra du counterwardar eller ger vision. Ett lag som kommunicerar dåligt kommer inte vinna några matcher. Så enkelt är det.
Citera
2013-07-07, 20:21
Medlem
wikazs avatar
http://gyazo.com/0efcc4222249b51f46d442dfcd344213

Haha! Vad drygt med 99pts. Men det är bara att kötta vidare!
Citera
2013-07-17, 01:37
Medlem
Blev Silver IV direkt efter mina 10 första ranked matcher.

Ville bara dela med mig av det.
Citera
2013-07-23, 02:16
Medlem
Mantisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexErikssoon
Blev Silver IV direkt efter mina 10 första ranked matcher.

Ville bara dela med mig av det.
Samma här. Började lira för typ 3 månader sen. PP
Citera
2013-07-25, 13:53
Medlem
koogis avatar
Hallå!
Nu kommer de flesta hata på detta men aja. Jag slog vad med en polare för någa månader sen att jag skulle ta mig ner från silver 4(som jag var då) till bronze 4-5 för att visa honom att det inte är omöjligt att ta sig upp ur bronze league.

Detta gjorde jag genom att lira support och göra lite klassiska tabbar (headbut:a iväg någon innan kill med alistar tex)
Denna taktik fungerade ganska bra och jag tog mig ner till Bronze 4 hyfsat snabbt.

Har nu försökt att vända uppåt igen och kan säga att det funkar utan minsta problem egentligen. Har kört support de matcher jag kört yoloque (solo) eftersom att man "ALLTID" får support platsen (support o jungle brukar vara enkla att få) och att det blir då mycket enkelt att bli bra på det.

Så mitt tips till alla "Elo-hell" gamers är att försöka lira support, lira en stark support som har MYCKET cc. då kommer du kunna carry:a din adc.
En annan viktig sak som MÅNGA supports glömmer är att då de har vunnit sin lane behöver de inte följa sin adc hack-i-häl resten av gamet. Fokusera istället på att counterwarda och ganka. (mid- toplane)

Detta kommer ge ett rejält tryck från ditt lag och du kommer förmodligen enkelt vinna som support.
(Många hög-elo kompisar som jag har säger ju även att support är cirka 60-70% av botlane, vilket jag av erfarenhet kan hålla med om)

(Jag är snart tillbaka i Silver 5 igen för er som undrar.) peace.
Citera
2013-07-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koogi
Så mitt tips till alla "Elo-hell" gamers är att försöka lira support, lira en stark support som har MYCKET cc. då kommer du kunna carry:a din adc.
En annan viktig sak som MÅNGA supports glömmer är att då de har vunnit sin lane behöver de inte följa sin adc hack-i-häl resten av gamet. Fokusera istället på att counterwarda och ganka. (mid- toplane)

Detta kommer ge ett rejält tryck från ditt lag och du kommer förmodligen enkelt vinna som support.
(Många hög-elo kompisar som jag har säger ju även att support är cirka 60-70% av botlane, vilket jag av erfarenhet kan hålla med om)

(Jag är snart tillbaka i Silver 5 igen för er som undrar.) peace.

Jag personligen är Diamond III just nu och jag skulle vilja påstå att på min nivå så är supporten snarare 75-80% av botlanen. Adc's behöver bara lasthitta, supporten bestämmer i stort sett allt annat. Detta kan dock variera beroende på vilka champs man kör.
Citera
2013-07-26, 13:06
Medlem
koogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Jag personligen är Diamond III just nu och jag skulle vilja påstå att på min nivå så är supporten snarare 75-80% av botlanen. Adc's behöver bara lasthitta, supporten bestämmer i stort sett allt annat. Detta kan dock variera beroende på vilka champs man kör.

Jo, men du fattar min poäng. Försöker bara förklara för folk hur stor roll en support egentligen har och hur mycket den kan kontrollera en hel match.
Många i "Elo-Hell" brukar ju ha en tendens att inte vilja spela support eller att inte ens ha en support i laget för att "den gör ingen nytta ändå".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in