2013-02-03, 14:46
Medlem
iHenkeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonellen
Kommer att sitta och runka här i "elo-hell" eller Silver III tills vidare. Jag mår illa så dåligt vissa kan spela 21-3 räcker inte till att carrya

...Och detta är anledningen till varför jag inte vill spela ranked längre. Hur kan folk ens picka så här? Är ju helt sinnessjukt. Det värsta är att motståndarlaget var ungefär lika dåliga, men är omöjligt att carrya helt och hållet med Katarina. (Ni ser ju mina stats)

Några bra tips angående items etc?

Argh!

http://www.bilddump.se/bilder/20130203102947-81.231.230.78.jpg

Citera
2013-02-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iHenked
...Och detta är anledningen till varför jag inte vill spela ranked längre. Hur kan folk ens picka så här? Är ju helt sinnessjukt. Det värsta är att motståndarlaget var ungefär lika dåliga, men är omöjligt att carrya helt och hållet med Katarina. (Ni ser ju mina stats)

Några bra tips angående items etc?

Argh!

http://www.bilddump.se/bilder/20130203102947-81.231.230.78.jpg

Wow... Noc, Yorick och Vi. Helvete

http://i49.tinypic.com/35bs7fd.jpg
Är min ena runda jag förlorade. Även en 7-0-11 med Lux.

Det är varannan runda i snitt som jag vinner. Men oavsett om jag vinner eller förlorar så har jag i princip mest kills, minst death och bäst farm.
Citera
2013-02-03, 16:45
Medlem
iHenkeds avatar
Citat:
Wow... Noc, Yorick och Vi. Helvete

http://i49.tinypic.com/35bs7fd.jpg
Är min ena runda jag förlorade. Även en 7-0-11 med Lux.

Det är varannan runda i snitt som jag vinner. Men oavsett om jag vinner eller förlorar så har jag i princip mest kills, minst death och bäst farm.

Menar't. Nu förlorade jag ett till när jag körde med en polare. Botlane feedade sönder Miss Fortune, min polare fick ingen hjälp av våran jungler top lane vilket innebar att Wukong blev feedad. Säger sig självt alltså.
Citera
2013-02-03, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iHenked
Menar't. Nu förlorade jag ett till när jag körde med en polare. Botlane feedade sönder Miss Fortune, min polare fick ingen hjälp av våran jungler top lane vilket innebar att Wukong blev feedad. Säger sig självt alltså.

Ett tips är då att, om ni inte kör duo bot, så kör jungle/mid eller jungle/top så du vet att du får ganks!
Citera
2013-02-03, 20:58
Medlem
iHenkeds avatar
Citat:
Ett tips är då att, om ni inte kör duo bot, så kör jungle/mid eller jungle/top så du vet att du får ganks!

Yep, det var planen men då kom fiddledicks och skulle förstöra genom att trollpicka
Citera
2013-02-03, 22:06
Medlem
kroxies avatar
Skrev detta i en annan tråd men blev hänvisad hit! Tar det här istället:

Vad ska jag ta mig till !?

Ligger 1-6 i rankat ända sedan nya systemet sattes i verk. Innan låg jag på ca 1200 elo ( med en top elo på 1310 ) och kände att det var där någonstans jag skulle ligga. Förlorade någon ibland och vann någon ibland. Tror jag hade ca 15-20 i win/loss.

Nu är det helt omöjligt. Spelade nyss mid som Orianna och gick 10-6 men förlorade. Gamet innan (som tur blev det "loss prevented" med tanke på serverproblemen) hade jag en Nunu som support som började med boots+pots, tror han köpte ca 3 wards hela gamet.

Har aldrig under min karriär som lol-spelare hamnat med såhär kassa spelare. Jag som inte själv är särskilt vass kan inte bära ett helt lag när ex. mid har tokfeedat. Känner samtidigt att jag själv inte är så kass.
Citera
2013-02-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroxie
Skrev detta i en annan tråd men blev hänvisad hit! Tar det här istället:

Vad ska jag ta mig till !?

Ligger 1-6 i rankat ända sedan nya systemet sattes i verk. Innan låg jag på ca 1200 elo ( med en top elo på 1310 ) och kände att det var där någonstans jag skulle ligga. Förlorade någon ibland och vann någon ibland. Tror jag hade ca 15-20 i win/loss.

Nu är det helt omöjligt. Spelade nyss mid som Orianna och gick 10-6 men förlorade. Gamet innan (som tur blev det "loss prevented" med tanke på serverproblemen) hade jag en Nunu som support som började med boots+pots, tror han köpte ca 3 wards hela gamet.

Har aldrig under min karriär som lol-spelare hamnat med såhär kassa spelare. Jag som inte själv är särskilt vass kan inte bära ett helt lag när ex. mid har tokfeedat. Känner samtidigt att jag själv inte är så kass.

Det enda du kan göra nu, då du klarar av din egen roll, är att försöka få folk att klara av sina andra.
Visst, det går kanske inte alltid men det är enda alternativet. Fortsätter du med det så blir det lättare och lättare tills du kommer på en nivå där det är du som behöver förbättras och inte lagkamraterna.
Försök prata med laget så mycket som möjligt och i vänlig ton, samt undvik att dö så mycket som möjligt.
10-6 räcker inte att carrya ett game(även om deaths kan relateras till team mates), försök landa på 4 som absoluta max, de gångerna jag går över det leder det oftast att jag inte kan carrya själv.
Citera
2013-02-03, 22:36
Medlem
SCzyphs avatar
Haha, är detta en tråd som är helt dedikerad till att klaga på sina teammates?
Citera
2013-02-04, 02:14
Medlem
Anpassads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCzyph
Haha, är detta en tråd som är helt dedikerad till att klaga på sina teammates?

Ja ungefär, så att vi slipper all den jobbiga gråten i den vanliga tråden.
Citera
2013-02-04, 12:26
Medlem
kroxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuclearninja456
Det enda du kan göra nu, då du klarar av din egen roll, är att försöka få folk att klara av sina andra.
Visst, det går kanske inte alltid men det är enda alternativet. Fortsätter du med det så blir det lättare och lättare tills du kommer på en nivå där det är du som behöver förbättras och inte lagkamraterna.
Försök prata med laget så mycket som möjligt och i vänlig ton, samt undvik att dö så mycket som möjligt.
10-6 räcker inte att carrya ett game(även om deaths kan relateras till team mates), försök landa på 4 som absoluta max, de gångerna jag går över det leder det oftast att jag inte kan carrya själv.

Inser att 10-6 inte räcker. Började dock gamet med 7-1, även några assister.

Låter som en typisk "alla suger jag är bra"-spelare. Så är inte fallet då jag inser mina brister och vet att jag inte är särskilt bra. Men att jag är såhär dålig, det är jag inte . Tack för tipsen!
Citera
2013-02-04, 22:33
Medlem
Varför existerar soloqueue ens? Omöjligt att carrya i en majoritet av sina games utan partner innan man överstiger gold div.1-platinum div.x
Citera
2013-02-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malevolence
Varför existerar soloqueue ens? Omöjligt att carrya i en majoritet av sina games utan partner innan man överstiger gold div.1-platinum div.x

Det är ju inte meningen att det ska vara lätt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in