Citat:
Ursprungligen postat av kroxie
Skrev detta i en annan tråd men blev hänvisad hit! Tar det här istället:
Vad ska jag ta mig till !?
Ligger 1-6 i rankat ända sedan nya systemet sattes i verk. Innan låg jag på ca 1200 elo ( med en top elo på 1310 ) och kände att det var där någonstans jag skulle ligga. Förlorade någon ibland och vann någon ibland. Tror jag hade ca 15-20 i win/loss.
Nu är det helt omöjligt. Spelade nyss mid som Orianna och gick 10-6 men förlorade. Gamet innan (som tur blev det "loss prevented" med tanke på serverproblemen) hade jag en Nunu som support som började med boots+pots, tror han köpte ca 3 wards hela gamet.
Har aldrig under min karriär som lol-spelare hamnat med såhär kassa spelare. Jag som inte själv är särskilt vass kan inte bära ett helt lag när ex. mid har tokfeedat. Känner samtidigt att jag själv inte är så kass.
Det enda du kan göra nu, då du klarar av din egen roll, är att försöka få folk att klara av sina andra.
Visst, det går kanske inte alltid men det är enda alternativet. Fortsätter du med det så blir det lättare och lättare tills du kommer på en nivå där det är du som behöver förbättras och inte lagkamraterna.
Försök prata med laget så mycket som möjligt och i vänlig ton, samt undvik att dö så mycket som möjligt.
10-6 räcker inte att carrya ett game(även om deaths kan relateras till team mates), försök landa på 4 som absoluta max, de gångerna jag går över det leder det oftast att jag inte kan carrya själv.