Citat:
Ursprungligen postat av
cbatbh
Börjar bli riktigt ledsen nu.. Kan inte längre köra någon lane överhuvudtaget då mina lagkamrater inte har hjärnkapaciteten för att spela.
Hur ska jag göra? Är snart i level 30 men det är så otroligt tråkigt att spela när man bara förlorar tack vare dessa inkompetenta idioterna.
Om jag kör mitten så blir nästan alltid solo top dödad innan creepsen har kommit till lanen, djunglaren dör efter att vi har gett denne röd/blå buff och våran ADcarry vet inte hur man slår sista slaget på creepsen.
Om jag kör solo top så dör han som är i mitten i vårat lag först, våran ADcarry är fortfarande lika dålig och djunglaren likaså.
Om jag kör ADcarry så får jag en support (som inte alltid är support) som vill ta alla creepsen och killsen.
Om jag kör support så finns det inget hopp kvar då ingen i mitt lag vet hur man spelar och som support kan man inte göra så mycket åt saken.
Det har blivit allt för svårt att lyfta upp mitt lag när de blir sämre och sämre för varje match och motståndarna börjar få något som liknar en hjärna. Hur dåliga motståndarna än är så är det svårt att döda deras ADcarry som har 12/0/1 efter 10 minuter.
Hur ska jag orka upp till 30?
Det är bara att acceptera att 95% av alla som spelar lol är dåliga casuals. Något som motiverat mig att fortsätta nöta och klättra är att risken att få ett retard i ditt lag är mindre än i motståndarlaget. Om du tänker att du är bra, då är det 4/5 som kan vara retard. I motståndarlaget kan vem som, dvs. 5/5 vara retard vilket borde leda till att du i genomsnitt möter fler retards än vad du har i ditt egna lag. Det är ett gammal argument, lika sant för det, och någon annan kan säkert formulera sig bättre.
Har själv "lärt upp" 3-4 personer från lvl 1 till 30 och stött på fruktansvärt många feeders, ragers, ja allt du kan tänka dig. Men det är ju så att är du tillräckligt bra kan du carrya nästan vilket game som helst. Elo-hell är en sorglig ursäkt man tar till om man spelat 10 ranked matcher och inte fått guld än. Det tar tid.
Aja, hoppas du kan få någon hjälp/motivation av det jag skrev. Det blir bättre, har
för det mesta riktigt kul när jag spelar ranked numer. Blir titt som tätt carryad av mitt lag, junglaren hjälper mig och hela laget samarbetar för objectives.
Hade förresten senast igår ett game (premade 5v5 blind pick normal fråga inte..) och spelade aatrox mot aatrox top. Vann lane hårt, 2x farm, first blood och level advantage. Då börjar deras junglare campa mig och jag går från 2-0 till 2-5 och förlorar mitt torn. Jag ragear, bölar och ber om en surrender efter 20, gick relativt dåligt för hela laget. Mina teammates bara garvade åt mig och efter en riktigt bra teamfight var vi ifatt. Jag slutade 21-8 och vi vann.