2013-07-25, 12:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Ursäkta, men var är beläggen för att AJ är vid sina sinnens fulla bruk, frisk, mer än att du inte vet ?
Det var det jag frågade efter. Belägg.

Jag har inte sagt att AJ är vid sina fulla sinnes bruk. Folk som spöar flickvänner brukar inte vara det i mitt tycke. Men det gör dom per automatik inte till just psykopater.

Har du, med en lista, en tråd på flashback med anonyma skribenter, varav många säkert har rätt i det dom skriver medan andra säkert snackar dynga, samt noll utbildning på området belägg för att säga att någon är psykopat?

Min diskussion ang detta ämne (psykopati) är här avklarad. Det är OT:
Citera
2013-07-25, 12:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men det är han ju inte. Han är kanske inte skyldig till mordet, jag har ingen aning. Men delaktig är han minst. Min slant ligger dock på AJ som GM.
Min slant ligger på att han klurat på hur han ska klara sig undan så lindrigt som möjligt.
Har nån av de båda andra varit i lght så tror jag han, AJ, kommer att bli den som hjälpte till att dölja brottet.

Alt att han blev så rädd när IF "svimmade, ramlade och slog sig" att han bestämde sig för att gömma kroppen. Det scenariot fungerar bara om skadorna är begränsade till slag, mot t.ex huvudet.

Jag tror att han har vägt brotten mot varandra, dråp/mord, medhjälp, griftefridsbrott etc. och kommer att krypa fram när han har bestämt sig för en historia.
Citera
2013-07-25, 12:06
Medlem
silbersky007s avatar
kan någon förklara teorin med den brännda bilen som hittades.

hittades bilen ett dygn efter , hur långt tid var det mellan I*s försvinnande och den brännda bilen
jag får inte ihop det ? någon som vet mer exakt .
Citera
2013-07-25, 12:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Min slant ligger på att han klurat på hur han ska klara sig undan så lindrigt som möjligt.
Har nån av de båda andra varit i lght så tror jag han, AJ, kommer att bli den som hjälpte till att dölja brottet.

Alt att han blev så rädd när IF "svimmade, ramlade och slog sig" att han bestämde sig för att gömma kroppen. Det scenariot fungerar bara om skadorna är begränsade till slag, mot t.ex huvudet.

Jag tror att han har vägt brotten mot varandra, dråp/mord, medhjälp, griftefridsbrott etc. och kommer att krypa fram när han har bestämt sig för en historia.

Ja, jag kan mycket väl tänka mig ditt scenario.
Men jag tror han kommer försöka hålla sig undan och jag tror mamma har hjälpt honom med stålar.
Undrar om han anmält till försäkringskassan nu att han är på "semester" under sjukskrivningen? Eller är den slut nu, sjukskrivningen?

EDIT: Ansökt om att få ha semester utomlands under sjukskrivningen menar jag här
Citera
2013-07-25, 12:10
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att AJ är vid sina fulla sinnes bruk. Folk som spöar flickvänner brukar inte vara det i mitt tycke. Men det gör dom per automatik inte till just psykopater.

Har du, med en lista, en tråd på flashback med anonyma skribenter, varav många säkert har rätt i det dom skriver medan andra säkert snackar dynga, samt noll utbildning på området belägg för att säga att någon är psykopat?

AJ ÄR PSYKOPAT PUNKT SLUT! Det förklara varför han beter sig på ett speciellt sätt. Ex han är kvar utomlands därför att han vill visa sin makt. Jag kommer när det passar mej å ingen annan. Detta är bra att veta för ingen kan någon sin förstå hur denne man fungerar exakt, men vet man om att han är psykopat kan man aldrig ta något för självklart.
Citera
2013-07-25, 12:14
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
AJ ÄR PSYKOPAT PUNKT SLUT! Det förklara varför han beter sig på ett speciellt sätt. Ex han är kvar utomlands därför att han vill visa sin makt. Jag kommer när det passar mej å ingen annan. Detta är bra att veta för ingen kan någon sin förstå hur denne man fungerar exakt, men vet man om att han är psykopat kan man aldrig ta något för självklart.

Och du tog din läkarexamen var?
Citera
2013-07-25, 12:16
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:

Ja han är helt säkert Psykopat!
Men samtidigt hoppas jag att han inte är det!
Skulle detta leda till en rättegång så är jag rädd för att hans dom blir vård (RPV) och då är han ute på några månader och har permis!!
Citera
2013-07-25, 12:17
Medlem
lilltoes avatar
Citat:

Exakt! Man kan inte förvänta sig det förväntade. Det är där det ständigt brister. Just därför man aldrig blir klok på dessa och ständigt lurad. Tänk på det polisen!..så inte AJ får er inlåsta för brottet. Om han behagar infinna sig vill säga.
Citera
Bannlyst
Citat:

Då är vi överens om att AJ inte är frisk, vad bra, då hoppar vi över det påståendet.

Vem har sagt att jag har noll utbildning på området, eller 2006 ?

Vad är det för fel att med att utgå från hur AJ betett sig historiskt, både dokumenterat och hörsägen, samt titta på de handlingar han beskylls för, och hur han agerar nu och framöver.

I övrigt så är det ganska oförskämt att bestämma vare sig vad andra har för utbildning eller erfarenhet utan att fråga i tråden, eller bestämma huruvida psykopati är OT för tråden.

Jag säger inte att man kan diagnostisera AJ, men jag kan säga att AJ blir förutsägbar när man ser honom med psykopatiska drag. Det gör jag utifrån att ha levat ihop med en person med diagnostiserat tillstånd.
Det senaste exemplen är när han väljer att komma hem, och att han kanske har manipulerat sin advokat. Utspel i media osv.

EDIT: Som du ser är jag inte ensam om att tycka detta i tråden
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Men för helvete?Min fetning: Han är inte bara en vanlig jävla fegis som inte kan stå för vad han gjort? Du vet, rädd att ta konsekvenserna för sitt handlande? För det tycker jag det tyder på.

Bra. Nu vill jag ha belägg på att han är psykopat. Ett papper på ett utlåtande från en läkare inom psykiatrin går bra. Belägg som ni så fint säger här.
Citera
2013-07-25, 12:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Oj, jag är imponerad. En rättspykiatrisk undersökning brukar ta fyra veckor. Men nu när det är avklarat kan vi spara in det.
Citera
2013-07-25, 12:19
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Ja han är helt säkert Psykopat!
Men samtidigt hoppas jag att han inte är det!
Skulle detta leda till en rättegång så är jag rädd för att hans dom blir vård (RPV) och då är han ute på några månader och har permis!!
Han har helt klart psykopatiska drag, det tycker jag man kan se i beskrivningen av honom, i både andras och hans egen beskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in