2013-07-25, 11:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Nån som vet om AJ har några andra vänner än DB och FH som han är förtrogen med?

Den där "Läp*en" kanske?
Citera
2013-07-25, 11:22
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är luddigt huruvida de var bara kring Kabelvägen eller också på det nya området. Det är klart att de inte vill avslöja det nya området, vilket är förståeligt. GM kan flytta kroppen.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263560-runt-100-letade-i-norra-bjorke
Vågar GM verkligen flytta kroppen då? Måste ju vara värsta paranojan att flytta en kropp, samtidigt som du är efterlyst för dådet.
Fast, det är klart, börjar det brännas kanske det är bästa lösningen just då.
Och för polis måste det ju vara bra om GM återvänder till platsen där kroppen gömts. Eller?
Citera
2013-07-25, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Kan vi skippa den här diskussionen nu,snälla? Man ställer inte diagnoser på folk utifrån ett forum, det begriper vem som helst?
Att man ska uppfylla diagnoskriterier för att få en diagnos, är bara en av alla utredningar man går igenom när man ställer diagnoser. Hur många barn man har, är inte en av diagnoskriterierna.

Bekräftad information, från anonyma trådeltagare är inte fakta i min värld.

Det handlar inte om att ställa en diagnos.
Utan att få en förståelse om hur ev. AJ tänker och drivs före, under och efter brottet.
Jag tycker det gör AJ än mer förutsägbar och då blir det jädrit OnT att kolla hur en psykopat fungerar.

1. Talför/ytlig charmig
2. Förhöjd självuppfattning/grandios
3. Behov av spänning/blir lätt uttråkad
4. Patologiskt lögnaktig
5. Bedräglig/manipulativ
6. Saknar ånger och skuldkänslor
7. Flackt, ytligt känsloliv
8. Kall/bristande empatisk förmåga
9. Parasiterande livsstil
10. Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet
11. Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
12. Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder)
13. Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt
14. Impulsiv
15. Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef
16. Tar inte ansvar för sina handlingar
17. Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden
18. Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder)
19. Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, begår till exempel nya kriminella handlingar under permission
20. Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt (är ej ett lagbrott i sig)

Jag tycker man bekräftat kan säga att: 1,2,6,8,9,10,12,14,15,16,17,18,20 är drag AJ uppbär.
Hur är det med 19, någon ?
Sen huruvida han ljuger, manipulerar och bedrar kan säkert andra svara på, vet ej hur ofta han döms mot nekande osv. Någon ?

Slutsats:
Av det jag sett framkommit så blir AJ snarare förutsägbar när man utgår från att han är psykopat.
Citera
2013-07-25, 11:27
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Jag tror inte att du förstod mitt svar. Det räcker alltså inte att man bara vet att han har gjort det. Om han lyckats sopa undan alla bevis som pekade mot honom (alla konkreta bevis) finns det inget att gå på.

Nej och jag menade inte heller att mitt föregående inlägg betyder att han till 100% ÄR GM för dig men för mig är han helt klart snubben som hade ihjäl I*a.

Självklart måste det till bevis ,vilket jag är helt övertygad om att de nu har varpå de känner sig ganska säkra och därför begär AJ häktad!

Nej han har inte lyckats sopa igen alla bevis, tror du Åklagare kan begära honom häktad för att de "TROR" att de vet att han är GM?
Efter sammanfattning i tråden och medias info och de domar han har bakom sig så.. Ja han har mördat I*a
Citera
2013-07-25, 11:27
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Den där "Läp*en" kanske?

Han som hade Skroten?
Citera
2013-07-25, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972
Vågar GM verkligen flytta kroppen då? Måste ju vara värsta paranojan att flytta en kropp, samtidigt som du är efterlyst för dådet.
Fast, det är klart, börjar det brännas kanske det är bästa lösningen just då.
Och för polis måste det ju vara bra om GM återvänder till platsen där kroppen gömts. Eller?

AJ saknar förmågan att känna sig paranoid. Bedömer AJ att det är läge att flytta kroppen så gör han det utan tvekan, så länge det gynnar hans möjlighet att komma undan.

Det kan vara därför han "köper" sig tid genom att säga att han är 100-tals mil härifrån, för att kunna röja bevis.

AJ har insett att han kommer sitta häktad länge, alt. att han tror att han kommer kunna snacka sig ur situationen.
Citera
2013-07-25, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför det? Svara på det här istället.

Det är en obelagd beskyllning som jag tycker att du ska belägga.

Det är absolut ingen beskyllning utan ett erkännande för din stora kunskap i detta ämne med facit i hand.
Citera
2013-07-25, 11:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det handlar inte om att ställa en diagnos.
Utan att få en förståelse om hur ev. AJ tänker och drivs före, under och efter brottet.
Jag tycker det gör AJ än mer förutsägbar och då blir det jädrit OnT att kolla hur en psykopat fungerar.

1. Talför/ytlig charmig
2. Förhöjd självuppfattning/grandios
3. Behov av spänning/blir lätt uttråkad
4. Patologiskt lögnaktig
5. Bedräglig/manipulativ
6. Saknar ånger och skuldkänslor
7. Flackt, ytligt känsloliv
8. Kall/bristande empatisk förmåga
9. Parasiterande livsstil
10. Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet
11. Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
12. Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder)
13. Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt
14. Impulsiv
15. Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef
16. Tar inte ansvar för sina handlingar
17. Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden
18. Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder)
19. Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, begår till exempel nya kriminella handlingar under permission
20. Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt (är ej ett lagbrott i sig)

Jag tycker man bekräftat kan säga att: 1,2,6,8,9,10,12,14,15,16,17,18,20 är drag AJ uppbär.
Hur är det med 19, någon ?
Sen huruvida han ljuger, manipulerar och bedrar kan säkert andra svara på, vet ej hur ofta han döms mot nekande osv. Någon ?

Slutsats:
Av det jag sett framkommit så blir AJ snarare förutsägbar när man utgår från att han är psykopat.

Den här tråden handlar inte om AJ´s ev diagnoser. Och en psykopat, är allt annat än förutsägbar. Sedan är det ju som så att psykopati är inte en helt enkel diagnos.

Men om du nu vill så kan jag meddela dig att en person som får mer än 30 poäng KAN vara psykopat. Det betyder alltså att den inte behöver vara det vid 30 p. Som max kan du få 40 poäng, om vi utgår från Hares lista. Vilket är den du hänvisar till.

Kan vi återgå till ämnet?

Det kan finnas andra skäl till varför AJ inte uppsöker polisen i brådrasket... han är rädd, han vet vad som väntar honom. Det behöver man inte vara psykopat för att känna.
Citera
2013-07-25, 11:32
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
AJ saknar förmågan att känna sig paranoid. Bedömer AJ att det är läge att flytta kroppen så gör han det utan tvekan, så länge det gynnar hans möjlighet att komma undan.

Det kan vara därför han "köper" sig tid genom att säga att han är 100-tals mil härifrån, för att kunna röja bevis.

AJ har insett att han kommer sitta häktad länge, alt. att han tror att han kommer kunna snacka sig ur situationen.

+1

Sen blir en psykopats lögner verklighet för denne!
Mytomani brukar oxå ligga nära en sådan person!
Citera
2013-07-25, 11:35
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Den här tråden handlar inte om AJ´s ev diagnoser. Och en psykopat, är allt annat än förutsägbar. Sedan är det ju som så att psykopati är inte en helt enkel diagnos.

Men om du nu vill så kan jag meddela dig att en person som får mer än 30 poäng KAN vara psykopat. Det betyder alltså att den inte behöver vara det vid 30 p. Som max kan du få 40 poäng, om vi utgår från Hares lista. Vilket är den du hänvisar till.

Kan vi återgå till ämnet?

Det kan finnas andra skäl till varför AJ inte uppsöker polisen i brådrasket... han är rädd, han vet vad som väntar honom. Det behöver man inte vara psykopat för att känna.

Om han är oskyldig så har han ju inget att frukta och kan därmed med glatt mod bege sig till Polishuset!
Citera
2013-07-25, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Jag tror att det beror på att småhäkten oftast är överfulla på helgerna då dom släppte honom på en fredag och dom valde släppa honom eftersom dom ansåg att han inte gjorde något hot. Sedan anser jag personligen om dom nu hade valt att släppa gm då borde dom för fasen satt på honom en fotboja så dom har kontroll var han befinner sig. Dom gjorde flera tabbar i denna processen dels lät dom honom gå för tidigt och sedan voop så är han spårlöst försvunnen på semester och återkommer om två dagar på en lördag. Då är häktet över fyllt igen.

Nu pratar jag av egen erfarenhet, polisen samt kriminalvården har absolut inga problem att transportera en misstänkt som har blivit häktad flera MIL bort om så skulle vara fallet. Det är rätt stor skillnad mellan arrest och en häktningscell. Och du syftar nog på arresten där alla fyllon blir omhändertagna på helgerna.
Citera
2013-07-25, 11:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Om han är oskyldig så har han ju inget att frukta och kan därmed med glatt mod bege sig till Polishuset!

Men det är han ju inte. Han är kanske inte skyldig till mordet, jag har ingen aning. Men delaktig är han minst. Min slant ligger dock på AJ som GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in