Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Kan vi skippa den här diskussionen nu,snälla? Man ställer inte diagnoser på folk utifrån ett forum, det begriper vem som helst?
Att man ska uppfylla diagnoskriterier för att få en diagnos, är bara en av alla utredningar man går igenom när man ställer diagnoser. Hur många barn man har, är inte en av diagnoskriterierna.
Bekräftad information, från anonyma trådeltagare är inte fakta i min värld.
Det handlar inte om att ställa en diagnos.
Utan att få en förståelse om hur ev. AJ tänker och drivs före, under och efter brottet.
Jag tycker det gör AJ än mer förutsägbar och då blir det jädrit OnT att kolla hur en psykopat fungerar.
1. Talför/ytlig charmig
2. Förhöjd självuppfattning/grandios
3. Behov av spänning/blir lätt uttråkad
4. Patologiskt lögnaktig
5. Bedräglig/manipulativ
6. Saknar ånger och skuldkänslor
7. Flackt, ytligt känsloliv
8. Kall/bristande empatisk förmåga
9. Parasiterande livsstil
10. Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet
11. Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
12. Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder)
13. Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt
14. Impulsiv
15. Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef
16. Tar inte ansvar för sina handlingar
17. Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden
18. Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder)
19. Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, begår till exempel nya kriminella handlingar under permission
20. Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt (är ej ett lagbrott i sig)
Jag tycker man bekräftat kan säga att: 1,2,6,8,9,10,12,14,15,16,17,18,20 är drag AJ uppbär.
Hur är det med 19, någon ?
Sen huruvida han ljuger, manipulerar och bedrar kan säkert andra svara på, vet ej hur ofta han döms mot nekande osv. Någon ?
Slutsats:
Av det jag sett framkommit så blir AJ snarare förutsägbar när man utgår från att han är psykopat.