2013-07-25, 10:55
Medlem
bagarn29s avatar
Om Velanda-spåret är riktigt, finns det någon annan försvunnen person i området under de senaste åren?
Citera
2013-07-25, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan vara så enkelt att om han befinner sig utomlands och kontaktar polisen blir han gripen på plats och placerad i en cell i väntan på utlämning. Det kan ta tid, det kan gå fortare att inställa sig själv i Trollhättan.

Det kan man inte kanske inte utesluta.

Kan man utesluta att AJ har psykopatiska drag och drivs av att kunna kontrollera själv när och hur han kommer till polisen ?
Citera
2013-07-25, 10:56
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Ja, du kanske tycker det, men det räcker inte som bevis i en rättegång. "Jag tycker att han pekat ut sig själv, eeeeeeh".

Du vet: Domstolen kan tvingas fria någon som helt uppenbart är skyldig, för att det helt enkelt inte finns tillräckligt med konkreta bevis.

Att han gjort något är i princip alla helt överens om. Vad som återstår nu är arbetet att få honom fälld.

Man har ju läst en del om att han ska vara smart, den där AJ. Vi får väl se. Just det här med att dra direkt när han får chansen verkar lite misstänksamt, men han kanske är så säker på det han gör att han anser sig "ha råd" att stylea med att "ja, jag drar väl utomlands om jag vill!". Att det är så uppenbart misstänksamt, men att han ändå gör det - bara för att han kan. Om det är så; då är han, i sanningens mening, en väldigt störd ung man.

Om du läste vad jag skrev, Med sina handlingar skyltar han tydligt om vem han är.. Inte -HEJ DET ÄR JAG SOM SLAGIT IHJÄL I*A. TA MIG!
När man helt nonchalant meddelar Polisen att... Ni får vänta på mig, kommer om tre dagar???? Eller.. Oj I*a är försvunnen och förmodligen död.. Ne men jag åker på en roadtrip och "LÅTSAS" att det regnar. - Äsch jag kan lika gärna lägga upp en status på FB för jag behöver sympatier, känner mig försmådd och mitt ego är viktigast. Stackars mig
Går ut och dementerar att jag inte Mördat henne.
Rör mig inte i ryggen att I*a är borta, trots att jag bara för några dagar sen käka middag med henne. Skiter i att skriva nåt om henne, ööhh empati? det här handlar om MIG.
Citera
2013-07-25, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Känner inte AJ som person och kan inte bedöma honom utefter dessa punkter.

Du behöver inte känna honom.
Om du använder den bekräftade information som finns i tråden och massmedia, hur många punkter får du in då ? Tex. gamla domar, fakta om antal barn och förhållanden, jur många av hans ex. som ansökt om besöksförbud osv.

Gör ett försök.
Citera
2013-07-25, 11:02
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Jag tror ärligt talat att risken är större att DB åker fast för mord än att AJ gör det, så jag förstår Quarrels inlägg idag. Om hypotesen är korrekt att Ida lastades över till annan bil vid brandplatsen så kan DB och AJ ha skiljts åt ganska snart och AJ börjat jobba på sitt alibi.
Citera
2013-07-25, 11:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Du behöver inte känna honom.
Om du använder den bekräftade information som finns i tråden och massmedia, hur många punkter får du in då ? Tex. gamla domar, fakta om antal barn och förhållanden, jur många av hans ex. som ansökt om besöksförbud osv.

Gör ett försök.

Kan vi skippa den här diskussionen nu,snälla? Man ställer inte diagnoser på folk utifrån ett forum, det begriper vem som helst?
Att man ska uppfylla diagnoskriterier för att få en diagnos, är bara en av alla utredningar man går igenom när man ställer diagnoser. Hur många barn man har, är inte en av diagnoskriterierna.

Bekräftad information, från anonyma trådeltagare är inte fakta i min värld.
Citera
2013-07-25, 11:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det kan man inte kanske inte utesluta.

Kan man utesluta att AJ har psykopatiska drag och drivs av att kunna kontrollera själv när och hur han kommer till polisen ?
Nej, man kan inte utesluta någotdera.
Citera
2013-07-25, 11:05
Medlem
panzertaxs avatar
Hittar en privatperson kroppsdelar, som det gjordes för någon vecka sedan, så läcker sådan information till pressen alltför oftast. Likväl så spärras området av för teknisk undersökning, hundsök osv. Det blir inte färdigt på en dag eller två. Häromveckan hittades kroppsfynd vid någon sjö (minns inte var, inte kopplat till detta fall alltså utan det stod skrivet i media). Jämföra också med Boden och vilket pådrag det blev där.

Däremot lider alltför många av paranoia nu, bara man ser hjulspår i gräset så stiger pulsen. Det kan absolut ha varit en bonde som hittat något, men det kan likväl ha varit brosk från djur eller annat.

Försöker hålla foliehatten i styr och se vad som är villospår och vad som kan tänkas vara korrekt.

Är det någon som lyckades fånga vad för "nytt område" som MPS skulle söka kring? Får gärna PMa det isf om det är skadligt för tråden. Vad jag kunde utröna igår så verkade söket vara fokuserat (endast) kring Kabelvägen igår, eller misstar jag mig?
Citera
2013-07-25, 11:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Hittar en privatperson kroppsdelar, som det gjordes för någon vecka sedan, så läcker sådan information till pressen alltför oftast. Likväl så spärras området av för teknisk undersökning, hundsök osv. Det blir inte färdigt på en dag eller två. Häromveckan hittades kroppsfynd vid någon sjö (minns inte var, inte kopplat till detta fall alltså utan det stod skrivet i media). Jämföra också med Boden och vilket pådrag det blev där.

Däremot lider alltför många av paranoia nu, bara man ser hjulspår i gräset så stiger pulsen. Det kan absolut ha varit en bonde som hittat något, men det kan likväl ha varit brosk från djur eller annat.

Försöker hålla foliehatten i styr och se vad som är villospår och vad som kan tänkas vara korrekt.

Är det någon som lyckades fånga vad för "nytt område" som MPS skulle söka kring? Får gärna PMa det isf om det är skadligt för tråden. Vad jag kunde utröna igår så verkade söket vara fokuserat (endast) kring Kabelvägen igår, eller misstar jag mig?
Det är luddigt huruvida de var bara kring Kabelvägen eller också på det nya området. Det är klart att de inte vill avslöja det nya området, vilket är förståeligt. GM kan flytta kroppen.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263560-runt-100-letade-i-norra-bjorke
Citat:
Sökandet följer organisationens utarbetade plan.

– Vi fullföljer sökandet utefter Kabelvägen, sen har vi ett nytt avsnitt som vi också tar med, säger han till TTELA.
Citera
2013-07-25, 11:14
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Jag tycker han kommer komma in till tingsrätten för att

1) flyr han då kommer även alkisar på torget förstå att han har något med detta att göra

2) hans vänner sitter inne jag tycker han vänder inte dem ryggen

3) framförallt så vill han bli frikänd

Han kommer komma till Vänersborg tingsrätt han kommer repetera det han sade första gången för 3 veckor sedan , sedan kommer han höra UNDERLAGET som finns med bevis eventuellt .

Chansen att bli fälld är 35 % tycker jag med det pusselbitar som vi har läst på media. Men det är bara min åsikt .

Vart fan får du 35% chans ifrån? vad är det för skit du plockar från luften bara för att låta smart?
Citera
2013-07-25, 11:17
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Om du läste vad jag skrev, Med sina handlingar skyltar han tydligt om vem han är.. Inte -HEJ DET ÄR JAG SOM SLAGIT IHJÄL I*A. TA MIG!
När man helt nonchalant meddelar Polisen att... Ni får vänta på mig, kommer om tre dagar???? Eller.. Oj I*a är försvunnen och förmodligen död.. Ne men jag åker på en roadtrip och "LÅTSAS" att det regnar. - Äsch jag kan lika gärna lägga upp en status på FB för jag behöver sympatier, känner mig försmådd och mitt ego är viktigast. Stackars mig
Går ut och dementerar att jag inte Mördat henne.
Rör mig inte i ryggen att I*a är borta, trots att jag bara för några dagar sen käka middag med henne. Skiter i att skriva nåt om henne, ööhh empati? det här handlar om MIG.
Jag tror inte att du förstod mitt svar. Det räcker alltså inte att man bara vet att han har gjort det. Om han lyckats sopa undan alla bevis som pekade mot honom (alla konkreta bevis) finns det inget att gå på.
Citera
2013-07-25, 11:19
Medlem
Mouchinos avatar
Nån som vet om AJ har några andra vänner än DB och FH som han är förtrogen med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in