2013-07-25, 09:56
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu diskuterar vi inte om AJ är psykopat eller inte, vi diskuterar detta.

Jag ställer mig tveksam till att AJ pekar ut sig själv som GM.

AJ:s handlingar/gärningar har pekat ut honom som GM och Kriminell för längesen.
Citera
2013-07-25, 10:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
AJ:s handlingar/gärningar har pekat ut honom som GM och Kriminell för längesen.
Kriminell, ja. Men hur har han pekat ut sig som GM?
Citera
2013-07-25, 10:06
Bannlyst
Citat:
Nu diskuterar vi inte om AJ är psykopat eller inte, vi diskuterar detta.

Jag ställer mig tveksam till att AJ pekar ut sig själv som GM.

Vad 2006 menade är detta, så han är självmarkerande genom sin psykopati, så jo vi diskuterar psykopati.
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Med en psykopats hybris och grandiosa ego är det inte omöjligt.

Det finns ingen frivillighet i att vara anhållen eller häktad. Det är bara en tidsfråga till du grips.
Så utspel om att han väljer att komma in, beror på att han har ett behov att kontrollera detta, genom att berätta när och hur han gör detta. "Om 2-3 dagar, för jag är faktiskt på semester" osv.

Varför har han inte kontaktat Polisen om han är så angelägen om att komma in ?
Citera
2013-07-25, 10:10
Medlem
Quarrels avatar
MPS har inte utlyst något nytt sök. https://www.facebook.com/MPSweden Har de tappat geisten, eller vilar de bara, eller vill polisen att de tar en paus?
Citera
2013-07-25, 10:12
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag har inte skyllt AJs beteende på tuff barndom.
Utan förklarat att är man psykopatiskt lagd OCH har en dålig barndom så går det som det går.
Har du psykopatiska drag till följd av förändringar i hjärnan så kan du inte göra så mycket åt dem, mer än att vara i en miljö som minimerar riskerna.

Jag påstår att det är omöjligt för vissa individer att ändra på sig, ett tydligt tecken på detta är att vi återgår till att låsa in sådana personer på obestämd tid. Efter Anna Lind mördades togs det beslutet att bygga ut denna möjlighet, här har du ett par miljardbyggen i Västsverige du har varit med och finansierat:

http://www.sahlgrenska.se/sv/SU/Vardutbud/Vara-sjukhus1/Lillhagsparken/
http://www.nusjukvarden.se/sv/NU-sjukvarden/Hitta-varden/Kliniker-avdelningar-och-mottagningar/Omr-vuxenpsykiatri/Brinkasen---en-anlaggning-for-framtidens-psykiatri/Brinkasen1/

Här har du listan på kännetecken hos en psykopat, hur många tycker du AJ har ?

Japp, självklart finns det Människor som har en fysisk/kemisk Störning i Hjärnan och självklart kan också de som haft en BRA barndom otippat bli en seriemördare. Denne var Psykopat redan innan en upplevd barndom. Har inte motsatt mig din teori om att AJ skulle vara Psykopat, mycket troligt och det tillståndet är naturligtvis mycket svårt att komma tillrätta med.

http://user.tninet.se/csz433c/homepages/evah/html/kan_man_bota_dem.htm

Man vet också genom forskning, att psykopater, de som lider av sjuklig narcissism eller en antisocial störning inte blivit sådana på grund av en s.k. ” taskig” uppväxt även då flertalet tycks komma från sådana hemförhållande. (Detta på grund av att störningen är ärftlig och således har en eller i vissa fall, bägge föräldrarna en antisocial störning vilket bidrar till en minst sagt osund uppväxt.) Vad det i stället handlar om är fundamentala skillnader i hjärnan, fysiska och kemiska, vilka är genetiskt betingade. Intressant att notera i sammanhanget är dock, att när man tittade närmare på familjelivet gällande massmördare så fann man t.ex. att i hälften av dessa familjer så fanns det psykiatriska problem, problem med droger och alkohol (70%) samt anklagelser om sexuella övergrepp (mer än 50%). Våld och misshandel tycktes även vara vanliga inslag i familjelivet. (1)
Citera
2013-07-25, 10:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad 2006 menade är detta, så han är självmarkerande genom sin psykopati, så jo vi diskuterar psykopati.

Det finns ingen frivillighet i att vara anhållen eller häktad. Det är bara en tidsfråga till du grips.
Så utspel om att han väljer att komma in, beror på att han har ett behov att kontrollera detta, genom att berätta när och hur han gör detta. "Om 2-3 dagar, för jag är faktiskt på semester" osv.

Varför har han inte kontaktat Polisen om han är så angelägen om att komma in ?
Nej, vi diskuterade detta.
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Genom AJ:s agerande blir han ju självmarkerande som GM.
Vem har sagt att han är angelägen om att komma in?
Citera
2013-07-25, 10:19
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Kriminell, ja. Men hur har han pekat ut sig som GM?

Jag anser att han pekat ut sig själv bara genom att begå mordet på I*a för det tvivlar du väl ändå inte på, att AJ är GM i det här fallet? Att han sen åker land och rike runt dagarna efter säger ju också rätt mycket om hur han presenterar sig själv i detta. Sedan förhalar han infinnandet hos Polisen då han nu är begärd häktad.
Det lyser ju skyldig om honom och han viftar själv med den röda flaggan!
Citera
2013-07-25, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino

AJ är inte seriemördare eller massmördare. Han är psykopat, vilket är något helt annat som drabbar runt 4% av befolkningen.

Det positiva är att AJ blir förutsägbar genom enkel kunskap om psykopaten, och därmed vill jag avsluta OT om mass/seriemördare som är ett helt annat kapitel.

Hur många av de 20 punkter kunde du bocka av ?
Citera
2013-07-25, 10:26
Bannlyst
Citat:
Nej, vi diskuterade detta.

Vem har sagt att han är angelägen om att komma in?

AJ.
Citat:
Nu försöker jag hitta bästa transportmedlet för att ta mig hem och reda ut det här en gång för alla så att jag kan bli lämnad ifred sedan, säger han.
36-åringen uppger att han omedelbart kommer försöka inställa sig vid polisstationen i Trollhättan.
– Det är inte lätt att bara ta sig hundratals mil bara på någon dag. Det kommer väl ta ett par, tre dagar innan jag kan ta mig hem.

Varför har inte AJ kontaktat polisen ?
Citera
2013-07-25, 10:28
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
AJ är inte seriemördare eller massmördare. Han är psykopat, vilket är något helt annat som drabbar runt 4% av befolkningen.

Det positiva är att AJ blir förutsägbar genom enkel kunskap om psykopaten, och därmed vill jag avsluta OT om mass/seriemördare som är ett helt annat kapitel.

Hur många av de 20 punkter kunde du bocka av ?

Nej det var ett exempel och finns många Seriemördare är väl om några psykopater så helt OT är det väl inte va? De är av samma kaliber även om brotten varierar.
Ja vi avslutar detta resonemang. Vi får se hur detta slutar och hur man bedömer AJ:s ev psykiska hälsa är.
Citera
2013-07-25, 10:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
AJ.

Varför har inte AJ kontaktat polisen ?
Det kan vara så enkelt att om han befinner sig utomlands och kontaktar polisen blir han gripen på plats och placerad i en cell i väntan på utlämning. Det kan ta tid, det kan gå fortare att inställa sig själv i Trollhättan.
Citera
2013-07-25, 10:31
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilGyllenhake
Nej. Han syns lite här och var på forumet. Ena gången spyr han ut sitt hat över Saab, andra gånger om att ateister är demoner. Man kan säga att han är lite av en lightversion av bla Död o återfödd.

Kort och gott: Om Per Z påstår något så utgå kort och gott från att det är fel tills du har fått motsatsen bevisad. Det är tryggast så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in