2013-07-24, 21:46
Medlem
yedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasPenguinos
En skala med SA, IV och V kartorna.

https://pbs.twimg.com/media/BP4tESJCEAAG7Wd.jpg:large
Fy helvete va stor karta. Kommer nästan bli jobbigt att flyga över mellan "kontinenterna".
2013-07-24, 22:04
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Fy helvete va stor karta. Kommer nästan bli jobbigt att flyga över mellan "kontinenterna".
Rockstar har ju sagt vid något tillfälle att man kommer kunna köpa flygbiljetter för att färdas mellan de olika områdena - just för att kartan är så stor.
2013-07-24, 22:36
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Den 13e December 2019. Ditt förbannade klappträ, säg hej till varningen du kommer få nu

OnT; Ser absolut fram emot en stor karta, men ibland är det ändå lite jobbigt om den är för stor.
Minns hur det var i SA (som trots allt inte är mega stor) när man skulle åka från ena sidan till andra, tog ju jätte lång tid, och nu kommer det ta ännu mer tid.
Hoppas på mycket sevärdheter längs vägen bara så man kan hålla humöret uppe.

Har ni några tankar kring storleken så sett? Eller är allt bara positivt med en stor värld?
Jag tror motorvägarna, flygplanen och helikoptrarna kommer göra det enkelt att ta sig runt hela kartan. En stor värld är bara positivt enligt mig, mer realistiskt och mer att upptäcka.
2013-07-24, 23:08
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Här är en annan bild som visar storleken väldigt bra! Kolla på den blåa och röda markeringen på de olika bilderna.

Riktigt fint! Jäklar vad stort det faktiskt är.
2013-07-24, 23:10
Medlem
Hoeglunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Har ni några tankar kring storleken så sett? Eller är allt bara positivt med en stor värld?

Egentligen bara positivt om det finns bra transportmedel så man snabbt kan ta sig långa sträckor.
Att stå mitt ute i ingenstans med bara en cykel att tillgå och man har ett uppdrag på andra sidan kartan kommer reta gallfeber på mig.

Nu är det ju inte så, men jag skulle vilja att delar av kartan var låst från början.
Dels så hinner man lära sig området. Som i SA, när man lärt sig hitta rätt bra i Los Santos så öppnades nya områden att utforska.
Och att man blir så jävla pepp när man efter flera timmars speltid låser upp ett nytt område som måste kollas upp.
2013-07-25, 00:02
Medlem
CVG analyserar olika teorier och konspirationer om GTA V och vad vi kan vänta oss när vi sätter oss i soffan den 17 september Det finns bland annat en teori om att

http://www.youtube.com/watch?v=dTN3LpAcmnk
2013-07-25, 00:11
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einarx
Den teorin har florerat på nätet ända sedan vi visste om att dom båda existerade.

Ser ut att bli mycket taxi-åkande med den storleken på kartan.
2013-07-25, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeeeke
så jävla gött att jag inte tog ut någon semester i sommar.

Blir att påbörja 5 veckors semestern den 17 september
Skönt att mitt vikariat är slut i september. Kan spela för resten av mitt liv Ägd!

Precis som de flesta andra säger, det är inget som man direkt saknar från vad vi fått se i nuläget. Lite träligt att de inte släpper det till PC samtidigt men det är förståeligt.

Ni som klankar ner på bilkörandet i GTA IV förstår jag mig inte på, det var ju grymt bra bilfysik? Men jag är ju lite av en driftare också.
2013-07-25, 01:30
Medlem
Reggaemans avatar
Näe, nu ger jag fan upp den här tråden för tredje gången tills något vettigt dyker upp...allt folk snackar om är "åh, när kommer det på PC?"

Citat:
Är det jag som är efterbliven eller har jag just hittat bevis på att GTA5 kommer till PC? Det står ju att man kan förhandsboka till PC på webhallen!

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/113061-grand_theft_auto_v

Ja, du är efterbliven
2013-07-25, 01:36
Medlem
tuppruskarns avatar
Citat:
Är det jag som är efterbliven eller har jag just hittat bevis på att GTA5 kommer till PC? Det står ju att man kan förhandsboka till PC på webhallen!

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/113061-grand_theft_auto_v
Är det inte bara mer ett sätt för företaget att garantera sig att få dina pengar vid ett ev. PC-släpp?
Det är ju liksom ett ganska vanligt knep. Finns ju inget datum eller någon info på sidan.
2013-07-25, 01:54
Medlem
EdBlakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Näe, nu ger jag fan upp den här tråden för tredje gången tills något vettigt dyker upp...allt folk snackar om är "åh, när kommer det på PC?"

Ja, du är efterbliven
Håller med, alla trådar om stora releaser ser likadana ut. Bara massa spekulationer utan djup från folk som är 0 insatta i spelindustrin och hur den fungerar.
2013-07-25, 13:30
Medlem
Andersson93s avatar
En snabb fråga: Det blir nog att jag köper GTA V till Xbox då Rockstar games har sagt att det ej kommer till PC, än. Ni som är vana vid GTA på xbox, är det behagligt att spela och göra saker? Detta låter som en konstig fråga, jag vet. Jag vet att det beror på person till person men om det finns någon som har gått från PC---> Xbox. Jag tänker mest på saker som att flyga helikopter m.m.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in