2013-07-24, 21:54
Medlem

Kan du öppna denna

En omöjlig spoiler! Tänkte jag skriver det här med, eftersom detta antagligen inte är en medveten "funktion".

Var Xtra Super-Säkra på att man inte kan leka för mycket med <-tecken, Flashback
Senast redigerad av Daudodidi 2013-07-24 kl. 21:57.
2013-07-25, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi

Kan du öppna denna

En omöjlig spoiler! Tänkte jag skriver det här med, eftersom detta antagligen inte är en medveten "funktion".

Var Xtra Super-Säkra på att man inte kan leka för mycket med <-tecken, Flashback
Det syns att du gillar att leka med redigeringsmöjligheterna, du har nu på något sätt fått fetstilt text på redigeringsmeddelandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
]
[spoiler=)?

]Du öppnade spoilern trots allt, din lilla rackare![/SPOILER ]
Gjorde ett mellanrum innan den sista hakparentesen så att man får en lite bättre översikt. Jag blir snurrig av det hela trots det. : )
2013-07-25, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det syns att du gillar att leka med redigeringsmöjligheterna, du har nu på något sätt fått fetstilt text på redigeringsmeddelandet.

Gjorde ett mellanrum innan den sista hakparentesen så att man får en lite bättre översikt. Jag blir snurrig av det hela trots det. : )
Hehe ja, jag gillar IT-säkerhet så jag tänkte att jag givetvis måste testa lite när Flashback släpper en ny funktion.

Anledningen till att all efterförljande text blir fet beror på att en tagg "bryts" fel. Det är också anledningen till att javascriptet som ska öppna spoilern blir fel.

Det är inte helt 100% säkert att man kan åstadkomma mer än såhär, men det kan sluta i ett allvarligare säkerhetshål om det vill sig illa. Genom att utforma ett inlägg på ett särskilt sätt skulle det kanske kunna vara möjligt att skapa ett inlägg som ställer till med skada och oreda
2013-07-25, 01:04
Medlem
Edit:
Sorry. Testade lite igen.

Borde inte Flashback förresten ha en "buggtestartråd"?
2013-07-27, 17:40
Medlem
Corabelles avatar
Avataren dör tillfälligt på flashback, kan ni fixa de?

Hej! Er bildwebbadress till min uppladdade avatar verkar lägga ner stup i kvarten Det har varit så några dagar nu, att den försvinner en stund! Kan ni inte ordna det?
2013-07-27, 17:50
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Det finns en tråd här om detta ämne , kan du posta där .

https://www.flashback.org/t152169
2013-07-27, 18:07
Medlem
Corabelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Det finns en tråd här om detta ämne , kan du posta där .

https://www.flashback.org/t152169
Jag har inte behörighet till den länken tyvärr.
2013-07-27, 18:57
Bannlyst
Det är ju länken det är problem på, det kan inte Flashback fixa... Du får ladda ner bilden och lägga upp den från din dator.
2013-07-27, 19:05
Medlem
Corabelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agor
Det är ju länken det är problem på, det kan inte Flashback fixa... Du får ladda ner bilden och lägga upp den från din dator.
Flashbacks länk till avataren snackar jag om. Jag har laddat upp den från min dator till flashbacks server. Snälla hjälp
2013-07-27, 23:01
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Något märkligt är det. Kollar man vart det pekas för din bild, så är det https://static.flashback.org/img/avatar/201/824310.jpg som ska vara din avatar. Går man direkt in på den länken och kollar så visas bilden, men vid din profil blir det tomt.

Edit: Vafan? Nu får jag en 404.
2013-07-27, 23:14
Medlem
Combots avatar
Virus?
2013-07-27, 23:23
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Virus?
Nä, men ett fel någonstans. Jag har lagt en felrapport till teknikerna så får de sparka till sina noder som cachar fel eller vad det nu kan vara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in