2013-07-24, 12:19
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazy_man1989
Jag har aldrig vänt ryggen åt Berny men det betyder inte att jag ställer mig bakom hennes anklagelser mot min familj. Tvärtom så säger jag att det inte stämmer.

Oavsett hur det ligger till så behöver ni nog aldrig oroa er för att hon ska lyckas ta det vidare på något sätt. Hur hon har betett sig, och fortfarande beter sig, utesluter ju tyvärr alla möjligheter att ta henne på allvar. Återigen så är det ganska konstigt att hon inte har tänkt på detta själv (att respektera den lilla flickan osv.) Och vad gäller namn så lovar iallafall jag att inte skriva ut några. Mig veterligen är det ju Berny själv som varit i tråden nyligen och droppat namn, länkat tidningsartiklar osv. på familjemedlemmar som tidigare var okända för oss.

...

Nu till det vanliga skvallret då. Jag har fått pm från någon i tråden som inte vill outa sig, men som känner till den här Poffe-karaktären och berättar att han är precis det lowlife som Kardinalvokal konstaterade att Berny alltid umgås med. Tydligen har han knarkat friskt och har en historia av att fucka över sina nära vänner, till exempel hyra deras lägenheter i andra hand för att sedan inte betala (så att kompisen nästan blir vräkt) och lämna dem i vidrigt skick. Sedan drar han och hör aldrig av sig igen.

En annan sak ni inte visste är att någon anmält till G4S att den där väktaren poserade på festbilder och hade privata "utryckningar" till psykotjejerna, varpå bilderna på honom snart försvann från Bernys blogg och instagram.

That is all.
Citera
2013-07-24, 19:06
Medlem
Kardnialvokals avatar
Berny har kommenterat sin brors flashbackinlägg på sin blogg nu. Hon skriver även att hon fått ett brev från Ella74 som skrev här för ett tag sen.
Citera
2013-07-24, 19:37
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Berny har kommenterat sin brors flashbackinlägg på sin blogg nu. Hon skriver även att hon fått ett brev från Ella74 som skrev här för ett tag sen.

Katatona tillstånd, mystiska brev, chockreaktioner, kidnappningar och så den här rättegången som ter sig mer och mer fiktiv. Berny borde jobba som rubriksättare på aftonbladet. Vilken tur att Emma och hundarna tog hand om henne (stackars djur).
Citera
2013-07-24, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Katatona tillstånd, mystiska brev, chockreaktioner, kidnappningar och så den här rättegången som ter sig mer och mer fiktiv. Berny borde jobba som rubriksättare på aftonbladet. Vilken tur att Emma och hundarna tog hand om henne (stackars djur).

Ofta någon har varit utsatt för övergrepp och ALLA i familjen är inblandade (i mörkläggningen). Allt från föräldrar till lillebror och till vänners vänners vänner. Och då menar jag att aktivt motarbeta "offret" och försöka att tysta ner den s.k. sanningen.
Citera
2013-07-24, 20:38
Medlem
BadassLadys avatar
varför spekulerar ni i om Bernys övergrepp etc har inträffat/inte inträffat?? Oavsett vad som hände i hennes familj / under hypnosterapi, så är sanningen för Berny att hon blev utsatt för övergrepp, och det är troligt att sanningen för hennes lillebror är att det inte hände (oavsett som ett resultat av hjärntvätt eller baserat på reella händelser). Men spekulera ALDRIG i om någon har blivit utsatt för övergrepp, så vidare ni inte har BEVIS (videoklipp, erkännanden, ljudklipp etc), för OM Berny blev utsatt för övergrepp så är det otroligt triggande att inte bli trodd, eller, om Berny blev manipulerad under hypnos/av psykolog till att "minnas" övergrepp så är det ändå sanning för henne, och därför gäller tidigare uttalande.
Kan ni snälla hålla käft och inte spekulera i just detta ämnet? alla som någon gång blivit utsatta för övergrepp (psykologiska, sexuella eller annat fysiskt alike) borde kunna förstå detta.
FFS, Berny shoppar nästan dagligen trots massiva skulder, dricker nästan dagligen trots erkänd alkoholism, det finns ändlösa saker att skvallra om som inte är våldtäkts ursäktande eller offer skuldläggande! jag ÄLSKAR skvaller, det ska gudarna veta (varför skulle jag annars läsa denna tråden?), men det finns en stor, fet, rödlysande gräns ni går över när ni spekulerar om övergreppen.

jeses fucking christ....
Senast redigerad av BadassLady 2013-07-24 kl. 20:42. Anledning: stavfel
Citera
2013-07-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadassLady
varför spekulerar ni i om Bernys övergrepp etc har inträffat/inte inträffat?? Oavsett vad som hände i hennes familj / under hypnosterapi, så är sanningen för Berny att hon blev utsatt för övergrepp, och det är troligt att sanningen för hennes lillebror är att det inte hände (oavsett som ett resultat av hjärntvätt eller baserat på reella händelser). Men spekulera ALDRIG i om någon har blivit utsatt för övergrepp, så vidare ni inte har BEVIS (videoklipp, erkännanden, ljudklipp etc), för OM Berny blev utsatt för övergrepp så är det otroligt triggande att inte bli trodd, eller, om Berny blev manipulerad under hypnos/av psykolog till att "minnas" övergrepp så är det ändå sanning för henne, och därför gäller tidigare uttalande.
Kan ni snälla hålla käft och inte spekulera i just detta ämnet? alla som någon gång blivit utsatta för övergrepp (psykologiska, sexuella eller annat fysiskt alike) borde kunna förstå detta.
FFS, Berny shoppar nästan dagligen trots massiva skulder, dricker nästan dagligen trots erkänd alkoholism, det finns ändlösa saker att skvallra om som inte är våldtäkts ursäktande eller offer skuldläggande! jag ÄLSKAR skvaller, det ska gudarna veta (varför skulle jag annars läsa denna tråden?), men det finns en stor, fet, rödlysande gräns ni går över när ni spekulerar om övergreppen.

jeses fucking christ....

WORD. Säga vad man vill om Bernys allmänna trovärdighet och så vidare, men det är jävligt riskabelt att spekulera, välja sida och försöka misskreditera ett brottsoffer - oavsett om det är sant eller ej.
Citera
2013-07-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadassLady

jeses fucking christ....

Håller med om detta, det känns väldigt obehagligt att diskutera något såpass allvarligt i en skvallertråd på nätet. Har själv en vän som blivit utsatt för övergrepp och vet hur fruktansvärt tungt det varit för henne att inte bli trodd och tagen på allvar.
Citera
2013-07-24, 21:26
Medlem
Jag måste hålla med. Tycker inte att Berny verkar vara en särskilt sympatisk person, snarare tvärtom, men jag hatar när man misstänkliggör barn/kvinnor/människor (!) som varit utsatta för övergrepp.
Ingen kan naturligtvis avgöra hur vanligt det är med inbillade övergrepp. Men snälla, ha lite hjärta när det gäller en skadad människas förflutna.
Citera
2013-07-24, 22:01
Medlem
sinfons avatar
Äh lägg av, slå inte på stora kränkningstrumman nu. För det första tycker jag inte att påpeka några underliga omständigheter och helt förkasta någons upplevelser är samma sak. Vad jag kan se har de flesta varit försiktiga med att göra just detta, och eventuella "spekulationer" kom ju av att Bernys lillebrors inlägg (som däremot direkt menade att Bernys utsaga inte stämmer) bemöttes.
För det andra är det Berny själv som gjort hela den här grejen till en publik historia, och med all tändvätska hon pytsat på är det inte ett dugg konstigt att folk börjar undra vart elden blir av. Jag har all respekt för offren ni pratar om, de som inte blivit trodda, men den sortens medkänsla kommer jag aldrig att känna för Berny fucking Pålsson - Queen of lies, destroyer of lives. Punkt.
Citera
2013-07-24, 22:11
Medlem
sinfons avatar
Dessutom var det väl ingen som sa något när det diskuterades ifall Lucas våldtagit henne eller Jonas misshandlat henne, trots att hon själv hann ändra sig både en och tre gånger om detta.
Citera
2013-07-24, 22:24
Medlem
Äh, det har väl inte med kränkthet att göra. Och jag säger inte att jag nödvändigtvis tror på Berny heller (och ja, jag är fullt medveten om hur det varit med alla fram och tillbaka-berättelser), bara att de här spekulationerna i de konstiga detaljerna går åt det misstroende hållet. Jag tycker bara att det är riskabelt och obehagligt med liknande diskussioner, oavsett om det gäller Berny, andra notoriska lögnare eller någon annan.

För övrigt (skvaller igen alltså) tycker jag det är ganska lustigt att Berny i Stripperellainlägget länkar till Emmas blogg och uppmanar läsare att kolla den innan de häver ur sig saker. Som om tuttbloggen på något sätt skulle motbevisa de fördomar man får...
Citera
2013-07-24, 22:33
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marginalklotter
Äh, det har väl inte med kränkthet att göra. Och jag säger inte att jag nödvändigtvis tror på Berny heller (och ja, jag är fullt medveten om hur det varit med alla fram och tillbaka-berättelser), bara att de här spekulationerna i de konstiga detaljerna går åt det misstroende hållet. Jag tycker bara att det är riskabelt och obehagligt med liknande diskussioner, oavsett om det gäller Berny, andra notoriska lögnare eller någon annan.

För övrigt (skvaller igen alltså) tycker jag det är ganska lustigt att Berny i Stripperellainlägget länkar till Emmas blogg och uppmanar läsare att kolla den innan de häver ur sig saker. Som om tuttbloggen på något sätt skulle motbevisa de fördomar man får...

Obehagligt kanske, men jag tycker å andra sidan att ingenting får vara så tabubelagt att det inte tål att vändas på ett par gånger. Speciellt inte när det kommer från en person som inte haft några som helst betänkligheter med att kasta ur sig allvarliga anklagelser felaktigt förut. Men men, vi får nog alla svar när den stora rättegången börjar.
Och ja, det där sista med tuttbloggen fnissade jag också åt
Senast redigerad av sinfon 2013-07-24 kl. 22:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in