Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Nej han har ingen plikt att höra av sig, om han inte gör det så blir han hämtad, om de hittar han förstås.
Så oväntat, undrar vad oddsen ligger på att han skyndsamt ska ta sig hem så att polisen kan avfärda honom och hans felaktigt häktade vänner, som inte ens klarar av att lämna en likadan historia.
Han vet att när han väl är hemma så dröjer det månader innan han får återuppleva dagsljuset på någon rastgård på Kumla. Därför finns det inga skäl alls för honom att skynda sig hem utan istället kommer han förmodligen att ta vara på alla de dagar han kan i frihet innan han grips.
Om polisen vetat var han var hade de kunnat vänta tills de hade koll på honom innan de begärde honom anhållen och sedermera häktad. Jag tror att Kling och Klang i Jönköping som man sade sig ha så god hjälp av har brustit i sin bevakningen av den misstänkte mördaren och nu är man rädd att han kommer att gå under jorden i något annat land.
Hans mamma har förmodligen bidragit med en liten reskassa så han kan hålla sig undan ett tag.
Undrar var han befinner sig, i EU eller i Asien.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183420.ab
Citat:
Nu försöker jag hitta bästa transportmedlet för att ta mig hem och reda ut det här en gång för alla så att jag kan bli lämnad ifred sedan, säger han.
36-åringen uppger att han omedelbart kommer försöka inställa sig vid polisstationen i Trollhättan.
– Det är inte lätt att bara ta sig hundratals mil bara på någon dag. Det kommer väl ta ett par, tre dagar innan jag kan ta mig hem.
Han är nog inom EU, Krakow ligger ca. 150 mil härifrån.
Nu har han gott trasslat in sig iaf. genom media. Låt oss säga att kroppen hittas i Velanda, eller andra bevis framkommer, ja då blir det svettigt för AJ som lovat komma hem.
Jag tror att hans grandiositet delvis blir hans fall, han tror att han kan snacka sig ur allt möjligt, men det här är ingen enkel misshandel där soc.tanterna håller honom i handen.