2013-07-24, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Det har ju spekulerats flitigt i trådan att han befinner sig i Polen. Var ett par dagar sen visserligen.

Tror dessutom att han troligtvis gjort sig av med kroppen för alltid, annars hade han aldrig kunnat vara så jävla iskall om han nu är skyldig, framförallt nu när bevisen stärkts. Det enda bevis, dessutom det absolut viktigaste, dom inte har är kroppen. Utan den blir det svårt...

Kan man bli dömd för mord om någon vittnar att dom sett dig ha ihjäl en person, även om kroppen aldrig återfinns? Tänkte om burfåglarna kanske börjat berätta lite smått.
Håller med ,han är nog säker på att kroppen aldrig hittas.
Citera
2013-07-24, 17:11
Medlem
Följt tråden ett längre tag men mitt första inlägg kommer nu.

Kan det vara så att det är denna t*r*z har varit svartsjuk och lejt denna AJ att utföra något för att bevisa sin kärlek. Då båda BO och t*r*z hade intresse för denna AJ.

Om de finns likheter med rojo fallet för några år sedan? Kanske en dum spekulation men.
Citera
2013-07-24, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Här är den andra:
http://kartor.eniro.se/m/nl58r

Ligger inom räckhåll för GM, nästan på "fyllevägen" mellan Trollhättan o Grästorp

Nej, det är inte "det andra Velanda". Vad du än söker på för ortnamn/samhälle så blir inte kartmarkeringen på samma ställe som ortnamnet eller samhället är utsatt.
Citera
2013-07-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Luktar och stinker betänketid lång väg.
Han försöker bara vinna tid för att lägga en förnekelse strategi.
Naturligtvis ser rättsapparaten igenom hans utdragande av rättsvisan.

Stå upp som en man AJ och bete dej inte som den ynkrygg du är !!
Erkänn ditt brott !!!!

Men hur tusan låter polisen honom åka utomlands? Vilken jäkla miss.

Sen tre dagar att ta sig hem? Kräv att landet sätter honom på första plan hem,
Idioten är misstänkt för mord!!

Sveriges harmlösa lagar.
Citera
2013-07-24, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej han har ingen plikt att höra av sig, om han inte gör det så blir han hämtad, om de hittar han förstås.

Så oväntat, undrar vad oddsen ligger på att han skyndsamt ska ta sig hem så att polisen kan avfärda honom och hans felaktigt häktade vänner, som inte ens klarar av att lämna en likadan historia.

Han vet att när han väl är hemma så dröjer det månader innan han får återuppleva dagsljuset på någon rastgård på Kumla. Därför finns det inga skäl alls för honom att skynda sig hem utan istället kommer han förmodligen att ta vara på alla de dagar han kan i frihet innan han grips.

Om polisen vetat var han var hade de kunnat vänta tills de hade koll på honom innan de begärde honom anhållen och sedermera häktad. Jag tror att Kling och Klang i Jönköping som man sade sig ha så god hjälp av har brustit i sin bevakningen av den misstänkte mördaren och nu är man rädd att han kommer att gå under jorden i något annat land.

Hans mamma har förmodligen bidragit med en liten reskassa så han kan hålla sig undan ett tag.

Undrar var han befinner sig, i EU eller i Asien.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183420.ab
Citat:
Nu försöker jag hitta bästa transportmedlet för att ta mig hem och reda ut det här en gång för alla så att jag kan bli lämnad ifred sedan, säger han.
36-åringen uppger att han omedelbart kommer försöka inställa sig vid polisstationen i Trollhättan.
– Det är inte lätt att bara ta sig hundratals mil bara på någon dag. Det kommer väl ta ett par, tre dagar innan jag kan ta mig hem.

Han är nog inom EU, Krakow ligger ca. 150 mil härifrån.

Nu har han gott trasslat in sig iaf. genom media. Låt oss säga att kroppen hittas i Velanda, eller andra bevis framkommer, ja då blir det svettigt för AJ som lovat komma hem.
Jag tror att hans grandiositet delvis blir hans fall, han tror att han kan snacka sig ur allt möjligt, men det här är ingen enkel misshandel där soc.tanterna håller honom i handen.
Citera
2013-07-24, 17:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Det har ju spekulerats flitigt i trådan att han befinner sig i Polen. Var ett par dagar sen visserligen.

Tror dessutom att han troligtvis gjort sig av med kroppen för alltid, annars hade han aldrig kunnat vara så jävla iskall om han nu är skyldig, framförallt nu när bevisen stärkts. Det enda bevis, dessutom det absolut viktigaste, dom inte har är kroppen. Utan den blir det svårt...

Kan man bli dömd för mord om någon vittnar att dom sett dig ha ihjäl en person, även om kroppen aldrig återfinns? Tänkte om burfåglarna kanske börjat berätta lite smått.

Javisst, det har hänt förr, så om någon av de två turturduvorna som sitter nu lessnar på att sitta bara för att AJ ska ha en utlandssemester i lugn och ro och lämnar en version som styrks av de tekniska bevisen så kan de döma AJ för mord, även utan kropp.
Citera
2013-07-24, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Men hur tusan låter polisen honom åka utomlands? Vilken jäkla miss.

Sen tre dagar att ta sig hem? Kräv att landet sätter honom på första plan hem,
Idioten är misstänkt för mord!!

Sveriges harmlösa lagar.

Ingen som har tänkt på att AJ kanske inte alls är utomlands, utan återigen fejkar det? Han kanske befinner sig i närheten, där han kan styra och ställa med folk? Tanken slog mig iallafall. Har han fler medhjälpare som kan hjälpa till att kanske fixa bort bevis nu i efterhand?
Citera
Medlem
MostyBlaejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies

Kan det vara så att det är denna t*r*z har varit svartsjuk och lejt denna AJ att utföra något för att bevisa sin kärlek. Då båda BO och t*r*z hade intresse för denna AJ.

Om de finns likheter med rojo fallet för några år sedan? Kanske en dum spekulation men.

Knappast, då det var känt att AJ var hos Id* den kvällen genom telefonsamtalen med hennes far och ex.
Citera
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:

Inte en chans. Han skulle aldrig göra något för någon kvinna. Det är snarare så att hon fläker ut hela sin veneriska trädgård i ett försök att få honom på kroken.
Citera
2013-07-24, 17:17
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:

Att TB antingen är inblandad eller vet något har jag och även andra trott från början. Sen har vi Id*s f d kompis S*ra Dita som nu är bästa vän och själssyster till TB. Kan även hon sitta inne med information?
Citera
2013-07-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Varsågod den blonda är Aj gm och sjärtpojken är. Dpd http://korturl.com/voe329 Nu lär dom få det lika mysigt i häktet och på hall som jag förutspådde. Bjuder även på denna är dock tveksam till att dom får ha gemensamma aktiviteter som här i häktet. http://korturl.com/egv540

I morse satt jag och hoppades att någon skulle lägga ut likande bilder på dessa killar, eftersom en barndomsvän till mig (som känner dessa killar) säger att de tydligen hatar när man antyder att de är homosexuella. Efter sådana bilder lär la ryktet gå...

Btw, borde inte tidningen skriva snart om det så kallade fyndet av ev delar/spår ifrån ett lik? Om det nu stämmer..
Citera
2013-07-24, 17:18
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Ingen som har tänkt på att AJ kanske inte alls är utomlands, utan återigen fejkar det? Han kanske befinner sig i närheten, där han kan styra och ställa med folk? Tanken slog mig iallafall. Har han fler medhjälpare som kan hjälpa till att kanske fixa bort bevis nu i efterhand?

Grandiositeten får sig ett rejält magplask då om han i så fall plockas in för att polisen har hittat honom kurandes i nån koja nånstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in