2013-07-24, 13:16
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaschochTage
Det kan nog ligger något i det. Hade varit intressant att läsa den diskussionen. Har du en länk? Sant att det oftast går att utläsa om någon flirtar, men det är ibland svårt och kräver en del erfarenhet. Flera gånger i min ungdom då jag inte fattat att tjejen egentligen var intresserad och inte bara var allmänt pratglad. Då hade jag behövt höra "men fattar du inte att jag är intresserad". Tjejer och killar kommunicerar på olika sätt och ibland hade kanske varit bättre att vara mer tydlig.

Fast det är inte samma sak. En bättre jämförelse hade varit hur ofta kvinnor ger män komplimanger. Mycket av komplimangerna tjejerna ger varandra är bara ett sätt att bonda med varandra, på samma sätt som killar ofta skojar med varandra.

Och om du vill bonda med en kvinna, är det inte en bra idé att ge henne en komplimang? Jag ger f.ö. inte mina kvinnliga vänner komplimanger för att bonda med dem - jag ger ärligt menade komplimanger till både bekanta, vänner, kolleger och folk jag träffar. Inklusive män. Rätt nyligen en professor - sa till honom att han hade en snygg kostym - för det hade han. Är inte ett skvatt tänd på honom för det. Han blev glad och tackade, f.ö.
Citera
2013-07-24, 13:17
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Mycket bra sagt! Alla killar borde ta efter dig!
Både efter dig och dom underbara här som säger att vi svenska tjejer är snygga!
Jag ska flirta när jag går ut nästa gång, och se vilken reaktion jag får. Det blir spännande

EWn flirt är den första kontakten man får med den andra människan. Om man inte flirtar eller ger komplimanger hur ska man då förstå att den andre är intresserad? Och hur ska man kunna få någon intresserad om man inte anstränger sig och gör ett positivt intryck?

TheEliza: Jag håller med dig. Jag upplever killar precis likadant. Har själv aldrig nätdejtat, men jag har bekantar som säger likadant som dig. Jag har bekantar som varit i USA och Sydamerika och de säger att det är helt annorlunda där.

Tack Sockret

Vänta inte med att flirta och gå ut och känn sig som den underbara och attraktiva tjej du är och njut av reaktionerna! Känn fjärilarna i magen och ta mod till dig och släng i väg en otvungen komplimang och se en snygg kille lysa upp

Lite som de säger i låten Everybody's Free To Wear Sunscreen i Baz Luhrmanns låt:

Do one thing everyday that scares you.
Citera
2013-07-24, 13:17
Medlem
TheElizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Nej, man behöver inte ens öppna munnen förrens man får hatblickar på sig. Svenska tjejer är inte speciellt trevliga. Såvida du inte är en brat från södermalm då.

Nej, jag är envuxen kvinna med doktorsexamen som är bra på att ta och ge komplimanger. Och det har jag övat på sydligare breddgrader...
Citera
2013-07-24, 13:19
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arshy
Jag håller med dig, men det är inte ett måste, alla använder olika tekniker Attraktion kan uppnås på många olika sätt!

Absolut, men blunda inte för vad komplimanger kan göra för dig socialt
Citera
2013-07-24, 13:22
Medlem
Arshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Absolut, men blunda inte för vad komplimanger kan göra för dig socialt

Nejnej, jag är öppen för nya sätt att se på saker, men i egenskap av fd. ''snäll kille'' kan det vara skrämmande
Citera
2013-07-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEliza
Och om du vill bonda med en kvinna, är det inte en bra idé att ge henne en komplimang? Jag ger f.ö. inte mina kvinnliga vänner komplimanger för att bonda med dem - jag ger ärligt menade komplimanger till både bekanta, vänner, kolleger och folk jag träffar. Inklusive män. Rätt nyligen en professor - sa till honom att han hade en snygg kostym - för det hade han. Är inte ett skvatt tänd på honom för det. Han blev glad och tackade, f.ö.
Det är en jättebra idé att ge henne och människor i sin omgivningen komplimanger! Men det var inte riktigt min poäng, utan att tjejer i mindre utsträckning flirtar och ger komplimanger till män. På så vis tror jag både kvinnor och män kan bli mycket bättre på att flirta och ge komplimanger till det motsatta könet. Jag har likt du erfarenhet av andra kulturer och har liknande upplevelser när det gäller komplimanger och flirtar. Alla gick inte runt och sa till mig att jag var snygg som i ditt fall, men det var betydligt mer uppskattande kommentarer och flirtar än i Sverige.
Citera
2013-07-24, 13:44
Medlem
Adriadnes avatar
Alltså, inte för att vara sådan, men jag tycker att svenska män flirtar ganska ofta även om de givetvis inte kan mäta sig med fransmän, italienare (och kanske de flesta andra nationer också när jag tänker efter). På ett sätt är det väl lite skönt att man får gå ifred på stan. Svenska killar väntar ofta med att flirta tills de fått en liten "inbjudan" i form av en blick eller ett leende, medan killar utomlands kastar sig över en mer hej vilt. Rent allmänt så tycker jag att lite oskyldigt flirtande förgyller vardagen och bara är kul, men jag tycker inte att svenska killar behöver bli som fransmän som kommer fram i tid och otid och raggar stenhårt.
Citera
2013-07-24, 13:45
Medlem
Aghartas avatar
För min del handlar det om respekt. Jag vill inte besvära folk och riskera att bli stämplad som ett äckel. Dessutom finns det bara ett fåtal vuxna kvinnor jag är intresserad av men de är redan gifta och återigen handlar det om respekt. Deras döttrar däremot flirtar jag med, de tycks uppskatta uppmärksamhet och blir inte besvärade.
Citera
2013-07-24, 13:51
Medlem
Citat:
Tack för att ni säger att vi svenska tjejer inte är fula!
Betyder så jäkla mycket för mig att få höra!!!
Har alltid fått för mig att killar tycker att vi är fula och det är därför som ni inte vill flirta med oss. Det är dessvärre därför som jag själv aldrig har vågat flirta med en grabb heller, för jag har fått för mig att de inte gillar oss.
Nu kanske man vågar börja flirta igen när man hör det här

Till Egypten vill jag däremot inte åka och bli såld för en kamel.
Hur i all världen skall man kunna få hem den på planet??

Vad fan pratar du om....oss och vi?
Svenska tjejer är inte en enhet.
Är du definitionen av en svensk tjej?
Du är du och ingen annan.
Citera
2013-07-24, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Tack Sockret

Vänta inte med att flirta och gå ut och känn sig som den underbara och attraktiva tjej du är och njut av reaktionerna! Känn fjärilarna i magen och ta mod till dig och släng i väg en otvungen komplimang och se en snygg kille lysa upp

Lite som de säger i låten Everybody's Free To Wear Sunscreen i Baz Luhrmanns låt:

Do one thing everyday that scares you.

Tror vi har märkt samma sak du och jag.
Kolla på en vacker kvinna, hon har kämpat hela dagen med att göra sig fin framför spegeln, men ingen ger en komplimang eller säger något om det.
Säger man "jävlar vad fin du ser ut idag" eller "jävlar vad vacker du är just nu" så lyser dom upp och blir ännu vackrare! En tjej som är glad blir även roligare att ha att göra med. Så allt blir i princip bättre med en liten gratis komplimang. Man behöver inte ha intentionen att få henne i säng eller att man ska ragga. Förgyll vardagen lite grann bara.
Citera
2013-07-24, 14:38
Bannlyst
Citat:
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.

Om killar inte flirtar med dig så beror det på att du tyvärr inte är särskilt snygg.

Vi svenska killar och män gör allt i världen för er svenska tjejer och kvinnor. Jag tror faktiskt att det börjar slå tillbaka nu och många män i Stockholm är trötta på att göra allt slitgöra på krogen utan att få ett skit tillbaka. Kommer vi att se en renässans mån tro? Kommer det bli som det är i många kulturer utomlands där kvinnorna faktiskt få ta lite initiativ och tvingas till att vara sociala?
Citera
2013-07-24, 14:42
Medlem
-vaas-s avatar
Jag har gjort så - det är rätt så meningslöst om de inte är invandrare/andra generations invandrare eftersom man får NOLL feedback av svenska tjejer. Blattar/arabtjejer i förorter är mottagliga.

En anledning till varför jag hatar det här landet och dess befolkning eftersom ingen verkar direkt kunna bete sig avslappnat normalt - utan alla måste följa något slags formellt beteende även fast det är informellt.

Svenska tjejer är för hämmade på öppen mark om de inte har kompisar med sig eller är fulla att det inte är någon mening att flirta med dem (eller ta kontakt med dem överlag).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in