2013-07-24, 11:24
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Du menar att din fd. kollega tro sig veta att han är i Strömstad ?
Tipsa Polisen isf. tel: 114 14

Är redan gjort!
Citera
2013-07-24, 11:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D12
Menade inte att SKL-svaret i sig saknade betydelse, utan min fråga som var lite generell.

Men det jag läste (AB) var att man inte visste om det fanns annans blod bland det blod som indentifierats som BO. Så jag utgår ifrån att man snabbt (nåja det tog några veckor...) påträffade BO:s blod och nu ser om man hittar någon annans.
Eftersom barnet var oskadat, AJ likaså(förutom fossingen) så var nog blodet IFs.
Det kan också vara SKLs svar, att IF ej kan ha överlevt en sån stor blodförlust, som fick dom att klappa till.
Alltså, ingen kropp, men de vet att hon ej var i livet när hon lämnade lght.
Citera
2013-07-24, 11:25
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, det är samma artikel, den uppdateras kontinuerligt. Läs gärna mitt citat när värmeslaget har gått över. Ny häktningsförhandling planerad om fyra dagar.

Förhoppningsvis har detta löst sig innan mitt värmeslag gått över. Det lär vara till oktober iaf.
Citera
2013-07-24, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Visst vore det toppen med en kropp, men om lght badade i blod och AJs spår fanns däri, så blir det marigt att förklara bort.
Men han har säkert en förklaring, det brukar personer med hans problematik alltid ha. Skylla ifrån sig är de mästare på, att göra sig själv till offer.

Av det media skriver så är det:
Citat:
Besvisningen mot 36-åringen bygger framförallt på att vittnen har hört ljud av bråk inifrån den 23-åriga kvinnans lägenhet innan hon försvann och att mannen ska ha befunnit sig där under den aktuella tiden. Mängden blod som polisen fann i hennes lägenhet indikerar att hon är död.

Alltså händerna i syltburken, men inga tekniska spår från blod...ännu.
Det saknas två saker:

1. Att hon är död
2. Hur hon dog

Annars tveksam fällande dom. Men blodmängden kan avgöra.
Citat:
Efter att polisens tekniker rådgjort med en rättsläkare har man kommit fram till att kvinnan med stor sannolikhet inte kommer att hittas i livet.

Och isf. AJ har jag en sak att säga: du tabbade dig !!!!
Trodde du var smart, men hade du tagit 10 minuter och torka upp kunde du gått fri. Karma bitch!
Senast redigerad av mypenisatrap 2013-07-24 kl. 11:28.
Citera
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Även om han skulle lyckas ta sig till ett annat land så lär han inte ha en chans utan lär hittas och skickas tillbaka hem, hans IQ är för låg för att han ska lyckas hålla sig borta någon längre tid.

Det jävliga med att ha kroppen full med tatueringar och samtidigt hålla sig utanför lagen är ju att folk har lätt att ge ett bra signalemente.
Citera
Medlem
Första inlägget i tråden som jag har följt slaviskt.

Reimer den yngre gör ett bra jobb. Men häng inte upp dig på spårvidder på däck. Spårvidden på en Amazon är ju med originaldäck. Däck på 60-talet var smalare än vad dom är idag. Slänger man på 205 så ändras ju spårbilden markant.

Bara ett inlägg i däckdebatten.
Citera
2013-07-24, 11:27
Medlem
Tittade lite på den förträffliga kartan i början av tråden. Jag har inte deltagit i diskussionerna kring var själva kroppen kan finnas eftersom jag inte är bekant med området.
Har man sökt i Öresjön (tror jag att det heter)?

Har förstått att man utgått ifrån Hunneberg samt i direkt anslutning till Id@s hem.
Ofta vill man som GM dumpa en kropp så lång ifrån sig själv som möjligt samtidigt som det ska vara ett område man är relativt bekant med. Bilen hittades utbränd vid Hunneberg, motsatsen till den utbrända bilens position blir då Öresjön, kan hon ha dumpats där? Har man undersökt platsen redan?
Citera
2013-07-24, 11:31
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mane Attraction
Första inlägget i tråden som jag har följt slaviskt.

Reimer den yngre gör ett bra jobb. Men häng inte upp dig på spårvidder på däck. Spårvidden på en Amazon är ju med originaldäck. Däck på 60-talet var smalare än vad dom är idag. Slänger man på 205 så ändras ju spårbilden markant.

Bara ett inlägg i däckdebatten.
Måste bara inflka och säga, att spårvidden inte ändras ett dugg beroende på däckens bredd
Citera
2013-07-24, 11:32
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och T*rgny behöver en ny kock. Gästerna kan inte leva på kallskuret så länge till.
Vet vi att AJ arbetade som kock på campingen? Jag har för mig att det nämnts att han var, typ, dräng/alltiallo där.
Citera
2013-07-24, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men dom har ju inte en susning om var han befinner sig så hur ska dom kunna det?
Hur vet du det?
Citera
2013-07-24, 11:34
Medlem
silbersky007s avatar
Enligt hans gammla Facebook inlägg så skull han på roadtrip i Sverige , nu säger han att han är på semester utomlands . Något stämmer INTE Quarrel ?
Citera
2013-07-24, 11:36
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hur vet du det?

Hade de vetat hade de väl plockat in honom eller ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in