2013-07-24, 11:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej. Varför ska man köra ett fulknep? AJ är begärd häktad. Han ska plockas in. Varför vänta på distans och se om han "röjer" sig?

Det enda jag kan tänka mig är att man har indikationer på att han lämnat landet, men inte vet var exakt han befinner sig då.
f
Polisen brukar inte sätta in några jätteresurser på att plocka in anhållna och häktade i sin frånvaro, när det inte är i direkt anslutning till brottet. Så normalt spaningsarbete och tips, lär räcka för att han kommer inom lås och bom sinom tid.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-24 kl. 11:20.
Citera
2013-07-24, 11:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det är så gött!
För hur lugn än AJ verkar så är han nog lite fuktig i armhålorna just nu.
Han har inte en susning om vad polisen har hittat eller vad kompisarna har berättat.

Nu behöver han nog T*rgnys böner mer än nånsin.
Och T*rgny behöver en ny kock. Gästerna kan inte leva på kallskuret så länge till.
Citera
2013-07-24, 11:16
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Man saknar det avgörande, kroppen. Det kan vara så att AJ är den enda som vet vart den är, och han lär aldrig, aldrig, aldrig erkänna.

Polisen kan veta detta genom teknisk bevisning och vittnen om DB/FH.

Alltså en sista utväg ?
Visst vore det toppen med en kropp, men om lght badade i blod och AJs spår fanns däri, så blir det marigt att förklara bort.
Men han har säkert en förklaring, det brukar personer med hans problematik alltid ha. Skylla ifrån sig är de mästare på, att göra sig själv till offer.
Citera
2013-07-24, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det är så gött!
För hur lugn än AJ verkar så är han nog lite fuktig i armhålorna just nu.
Han har inte en susning om vad polisen har hittat eller vad kompisarna har berättat.

Nu behöver han nog T*rgnys böner mer än nånsin.

Ursäkta kanske en dum fråga, jag följt tråden från start men totalt missat T'rgny, vem är nu detta?
Citera
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Fiskat makrill i Strömstad? Kan du berätta mera om detta?

Knappast på torget! Men i vattnen utanför, har hört att det är en populär sommarsyssla. Uppgiften om Morot kommer från en f.d. arbetskompis till mig, ser inte att han har något att tjäna på att snacka skit. Men som det är nu så är det bara hörsägen, iofs. från i mina ögon en trovärdig källa. Det om alternativa bostäder är bara fritt fantiserande från mig och bygger enbart på mina egna erfarenheter av sommarboende i en mindre ort där man snabbt lär känna folk.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men det är samma artikel som tidigare? Jag kan inte se att det står något om att de räknar med ett snart gripande? Eller har jag fått värmeslag???
Ja, det är samma artikel, den uppdateras kontinuerligt. Läs gärna mitt citat när värmeslaget har gått över. Ny häktningsförhandling planerad om fyra dagar.
Citera
2013-07-24, 11:18
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
En synnerligen oseriös advokat som inte "minns" när han haft kontakt med sin klient...

Förmodar att någon (vi) betalar för denna advokat som ska tidredovisa/fakturera och då ska han rapportera datum när han arbetat... eller arbetar han ideellt???

Vad har AJ för hållhake på sin advokat kan man undra?
Tyvärr är Advokater undantagna specificerad räkning. Dom bara buntar ihop timmarna och skickar in per fall...
Citera
2013-07-24, 11:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursäkta kanske en dum fråga, jag följt tråden från start men totalt missat T'rgny, vem är nu detta?
AJ:s chef.
Citera
2013-07-24, 11:19
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och T*rgny behöver en ny kock. Gästerna kan inte leva på kallskuret så länge till.
Stackars Törgn*, vad han ska sakna henne. Det gjorde han ju faktiskt redan dagen innan IF försvann.
Citera
2013-07-24, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
Knappast på torget! Men i vattnen utanför, har hört att det är en populär sommarsyssla. Uppgiften om Morot kommer från en f.d. arbetskompis till mig, ser inte att han har något att tjäna på att snacka skit. Men som det är nu så är det bara hörsägen, iofs. från i mina ögon en trovärdig källa. Det om alternativa bostäder är bara fritt fantiserande från mig och bygger enbart på mina egna erfarenheter av sommarboende i en mindre ort där man snabbt lär känna folk.

Du menar att din fd. kollega tro sig veta att han är i Strömstad ?
Tipsa Polisen isf. tel: 114 14
Citera
2013-07-24, 11:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
f
Polisen brukar inte sätta in några jätteresurser på att plocka in anhållna och häktade i sin frånvaro, när det inte är i direkt anslutning till brottet. Så normalt spaningsarbete och tips, lär räcka för att han kommer inom lås och bom sinom tid.

Det här förstår inte jag. Han är inte häktad för ringa narkotikabrott. Han är häktad i sin frånvaro för mord. Vet man då var han befinner sig är det väl för fan tjänstefel att inte plocka in honom? Eller är jag helt fel ute?

Han har varit anhållen i sin frånvaro sedan i fredags, får vi läsa om idag. Varför har dom inte gått ut med det innan? Han har ju för sjutton haft flera dagar på sig att undanröja bevis (för du menar väl inte att dom har resurser till att förfölja AJ dygnet runt om dom inte har resurser att plocka in honom om han är häktad i sin frånvaro för mord?) och dra från orten, landet eller ännu bättre från jordens yta?

Men han sa ju kaxigt att om dom fick igenom häktningen skulle han minsann komma till polisen. Men det tror jag ju knappast att han gör.
Citera
2013-07-24, 11:24
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Men vilken konstig advokat, på frågan om när han hade kontakt senast med sin klient så vet han inte. Sen säger advokaten att han inte har möjlighet att kontakta AJ utan att AJ brukar kontakta honom. Öh???

Tydligen är det inga problem för AB att ringa AJ i alla fall.

Är det nåt fel på den advokaten eller är det nån sorts teknik han kör med?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17183148.ab

Håller med dig. En annan fråga är hur kan det komma sig att polisen inte vet var en mtgm är????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in