2013-07-24, 09:58
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263234-just-nu-anhallen-redan-i-fredags

Öh, redan i fredags? Nu blev jag förvirrad igen.

Anhållen redan i fredags och advokaten kunde inte få tag på honom plus att AJ inte visste något trots att AB fått kontakt med honom så snabbt. Nä inte särskilt troligt, klart som korvspad advokaten berättat för AJ så fort han fick beskedet.

Edit: Vilken j*vla såpa det ska bli om inte AJ inställer sig om han blir häktad.
Citera
2013-07-24, 10:00
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan, har han varit anhållen i sin frånvaro sedan i fredags?

Svensk polis är fan helt värdelösa, han har ju uppenbarligen kunnat städa bort halva Trollhättan utan att de haft någon aning om vad han gör.

Ja.. kanske ligger han bredvid I*a och har en bra historia om hur han hamnat där efter att ha varit på turné? På så vis kan man ju komma undan med griftefridsbrott enligt tidigare fall. Se bara till att dödsorsak inte går att fastställa så...

Skamligt är ordet.
Citera
2013-07-24, 10:01
Medlem
Darktowers avatar
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263234-just-nu-36-aring-haktas
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, det är inte utvändig och invändig spårvidd som man mäter. Spårvidden mäts från utsidan ena däcket och insidan andra däcket. Det finns bra förklaringar om det på nätet. Men jag missuppfattade det hela. Alltså är felet på min mätning exakt en däcksbredd och inte två.

EDIT: du har allstå fel när du talar om invändig spårvidd. Det är lika fel som att mäta utvändig språvidd som jag gjorde. Korrekt metod är ena däcket utvändigt och andra invändigt.
Eller centrum till centrum?

En gammal Amazon, med lister och krom
Ratt i bakelit, Californiavit

http://img594.imageshack.us/img594/9239/9hsq.jpg
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja.. kanske ligger han bredvid I*a och har en bra historia om hur han hamnat där efter att ha varit på turné? På så vis kan man ju komma undan med griftefridsbrott enligt tidigare fall. Se bara till att dödsorsak inte går att fastställa så...

Skamligt är ordet.

Tur för honom då att han blivit matad med friterade räkor.

Jag ryser vid tanken på upprepning av historien men med tanke på att de i alla fall har en brottsplats så hoppas jag det här löser sig till det rätta.
Citera
2013-07-24, 10:02
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263234-just-nu-anhallen-redan-i-fredags
Då passar det ju utmärkt att advokaten "glömt" när de pratades vid senast
Märkligt att han har koll på att han nekar, eller chansar advokaten bara

Hade jag varit advokat skulle jag inte heller önskat att AJ, varit med och babblat vid förhandlingarna, och andra sidan
Citera
2013-07-24, 10:03
Medlem
Quarrels avatar
Häktad: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263234-just-nu-36-aring-haktas
Citat:
Klockan 10.00 står det klart att den 36-årige mannen häktas i sin frånvaro, på sannolika skäl misstänkt för mord. Åtal ska väckas senast den 6 augusti.
Citera
2013-07-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
Kan visst vara så men någon troligtvis AJ stängde ner sin facebook i natt den är borta så jag tror att han visste vad som var på gång.
När polisen gick ut med att de två häktade var misstänkta för att skydda just AJ, var Quarrel tvärsäker på att AJ snart skulle anhållas. Man kan anta att AJs advokat kände sig lika säker på det och i det läget önskade att han haft möjlighet att kontakta AJ...
Citera
2013-07-24, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Polisen har således haft nästan fem dygn på sig att hämta in honom men inte lyckats?

Polen är kanske inte helt uteslutet åtminstone som första land.

Även om han skulle lyckas ta sig till ett annat land så lär han inte ha en chans utan lär hittas och skickas tillbaka hem, hans IQ är för låg för att han ska lyckas hålla sig borta någon längre tid.
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Nu du, Morot. Nu är du snart fast för lång tid framöver

Hold your horses - karln är inte i häktet än, tänk dig jakten om han inte inställer sig frivilligt.
Citera
Bannlyst
AJ, glöm inte tandborsten !

Tvålen ligger vanligtvis på duschgolvet dit du skall. Bara att böja sig ner...ajja du vet.

Ser fram mot FUP läsning och rättegång, där du nekande tar dig genom och döms till ett lååååångt straff.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jippie! Räknas väl inte som en riktig kommentar i ett forum men det är så jag känner just nu.

Återstår då att se vad AJ gör... Flyr? Överlämnar sig själv?
Hur fan kan man få läsa IDAG om att han varit anhållen sedan i fredags? Varför har man inte gått ut med det? Då hade man kanske haft lite bättre koll på fanskapet?

Mamma vet med största sannolikhet var hennes lilla misslyckade son är någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in