Citat:
Ursprungligen postat av
Tomato
f
Polisen brukar inte sätta in några jätteresurser på att plocka in anhållna och häktade i sin frånvaro, när det inte är i direkt anslutning till brottet. Så normalt spaningsarbete och tips, lär räcka för att han kommer inom lås och bom sinom tid.
Det här förstår inte jag. Han är inte häktad för ringa narkotikabrott. Han är häktad i sin frånvaro för mord. Vet man då var han befinner sig är det väl för fan tjänstefel att inte plocka in honom? Eller är jag helt fel ute?
Han har varit anhållen i sin frånvaro sedan i fredags, får vi läsa om idag. Varför har dom inte gått ut med det innan? Han har ju för sjutton haft flera dagar på sig att undanröja bevis (för du menar väl inte att dom har resurser till att förfölja AJ dygnet runt om dom inte har resurser att plocka in honom om han är häktad i sin frånvaro för mord?) och dra från orten, landet eller ännu bättre från jordens yta?
Men han sa ju kaxigt att om dom fick igenom häktningen skulle han minsann komma till polisen. Men det tror jag ju knappast att han gör.