2013-07-24, 11:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Som nämnts tidigare kanske polisen kör ett "fulknep", övervakar honom benhårt men på distans för att se om han röjjer sig när det hettar till.

AJs val är nu decimerade till två fly (och sopa igen spår) eller förneka.
Det vet Polisen.

Nej. Varför ska man köra ett fulknep? AJ är begärd häktad. Han ska plockas in. Varför vänta på distans och se om han "röjer" sig?

Det enda jag kan tänka mig är att man har indikationer på att han lämnat landet, men inte vet var exakt han befinner sig då.
Citera
2013-07-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Nix, bara att åka på, eller ännu bättre, gå på. Det finns mer än en väg till Polen.
Väntetiden Rödby-Puttgarden var 20 minuter förra lördagen, mitt i helg & semesterrusning.
Och åker man från Karlskrona så e det oxå bara å åk
Citera
2013-07-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Eller centrum till centrum?

En gammal Amazon, med lister och krom
Ratt i bakelit, Californiavit

http://img594.imageshack.us/img594/9239/9hsq.jpg

Yttersida/Insida blir också centrum , sen är frågan om det är "Custom" fälgar ? Kanske bräddade plåtfälgar eller att dom har vänt Centrum på Fälgen så dom ser bredare ut ? då kommer spårvidden per automatik bli bredare, jag hittar inte bilderna på volvorna Länk ? vet sj att det va poppis att skära ur Centrum, splitta fälgbanan svetsa in en valsadplåt till önskad bred. svetsa på cetrum igen .
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
AJ skulle tydligen fiskat makrill i går, kanske har alternativa boenden på orten.

Mycket intressant !
Utveckla dig gärna och skriv om du tror eller spekulerar.
Det är en mördarjakt, AB:
Citat:
Nu jagas 36-åringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
AJ skulle tydligen fiskat makrill i går, kanske har alternativa boenden på orten.

Fiskat makrill i Strömstad? Kan du berätta mera om detta?
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D12
Lite OffT: Inte för att det har någon betydelse, men jag är nyfiken på svaret från SKL. Hur vet man att det är BO:s blod? Förutsätter inte det att man har hennes blod sedan innan? Eller kan man komma fram till det genom att analysera blod från nära släktingar?
Såklart har det betydelse att det är IFs blod, vilket man har konstaterat.
Jag vet inte om man fått alla svar, men de blodprover man skickat innehöll blod från IF, bara IF.

Hon har fött barn och är dessutom blödarsjuk, så blodgrupperad är hon, var så säker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men varför är han då inte redan i häktet om man nu vet var han är?

Han kommer att sitta i förhör redan imorgon om inte idag. Det vore direkt tjänstefel att inte ha koll på den HMT i ett så grovt brott som trots allt har begåtts. Man har varit öppen med att AJ fortfarande är HMT i fallet. Det är bara en tidsfråga innan han tas i förvar.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
TTELA: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263234-36-aring-haktad-i-sin-franvaro-for-mord
De räknar tydligen med ett snart gripande.
Citat:
En ny häktningsförhandling kommer att hållas då den misstänkte grips. En ny tid är utsatt till fyra dagar, enligt kammaråklagaren.
Citera
2013-07-24, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej. Varför ska man köra ett fulknep? AJ är begärd häktad. Han ska plockas in. Varför vänta på distans och se om han "röjer" sig?

Det enda jag kan tänka mig är att man har indikationer på att han lämnat landet, men inte vet var exakt han befinner sig då.

Man saknar det avgörande, kroppen. Det kan vara så att AJ är den enda som vet vart den är, och han lär aldrig, aldrig, aldrig erkänna.

Polisen kan veta detta genom teknisk bevisning och vittnen om DB/FH.

Alltså en sista utväg ?
Citera
2013-07-24, 11:14
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TTELA: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263234-36-aring-haktad-i-sin-franvaro-for-mord
Det är så gött!
För hur lugn än AJ verkar så är han nog lite fuktig i armhålorna just nu.
Han har inte en susning om vad polisen har hittat eller vad kompisarna har berättat.

Nu behöver han nog T*rgnys böner mer än nånsin.
Citera
2013-07-24, 11:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Men det är samma artikel som tidigare? Jag kan inte se att det står något om att de räknar med ett snart gripande? Eller har jag fått värmeslag???
Citera
2013-07-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Såklart har det betydelse att det är IFs blod, vilket man har konstaterat.
Jag vet inte om man fått alla svar, men de blodprover man skickat innehöll blod från IF, bara IF.

Hon har fött barn och är dessutom blödarsjuk, så blodgrupperad är hon, var så säker.

Menade inte att SKL-svaret i sig saknade betydelse, utan min fråga som var lite generell.

Men det jag läste (AB) var att man inte visste om det fanns annans blod bland det blod som indentifierats som BO. Så jag utgår ifrån att man snabbt (nåja det tog några veckor...) påträffade BO:s blod och nu ser om man hittar någon annans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in