2013-07-23, 22:14
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
viskas att det fanns blod på ett ställe till utanför porten en bit ifrån porten från BO någon som bor på området eller i trollhättan som kan bekräfta ?

Gick det inte nåt på SVT runt 1993-1994 som handlade om rasismen i Trollhättan där de besöker AJ och AJs mor intervjuas.
Med sådan mor, med sådana värderingar så är det inte konstigt att AJ blev psykopat vid tidig ålder
Någon som har programmet så lägg upp den på PB

(min fetning) Du som skrev det här, har du hört nåt mer om det fetade? Varför jag frågar, är för att jag är osäker om det även stått samma sak i nån artikel eller om det bara är det här inlägget jag minns nånstans i bakhuvudet?
Citera
2013-07-23, 22:15
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Var finns belägget för att FH och DB blev sedda på väg mot adressen. Bilen kanske men nämnda personer???

Oj sorry, jag menade att bilen setts köra mot adressen. Det där blev ju fel skrivet av mig, tar tillbaka det.

Edit: Har ändrat mitt inlägg nu så du får gärna ändra i ditt citat för det kan nog inte jag göra?
Senast redigerad av bokfodral 2013-07-23 kl. 22:19.
Citera
2013-07-23, 22:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nrdin
Tingsrätten gjorde nu också klart att det ska vara den 36-åring som tidigare suttit anhållen misstänkt för att ha rövat bort kvinnan, men som släpptes i brist på bevis, som de omhäktade männen ska ha skyddat antingen genom att fysiskt skyddat honom eller hjälpt till med att dölja att ett brott begåtts

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5598473
I så fall bör det inte vara något problem att få honom häktad.
Citera
2013-07-23, 22:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall bör det inte vara något problem att få honom häktad.

Nej det där är djävligt underligt, de har häktat två för skyddande av brottsling men har inte bevis nog för att häkta den som de ska skydda?

Djävligt skumt, om nu de två häktade skyddar en brottsling ja då finns det väl bevis för att den de skyddar har varit inblandad.
Citera
2013-07-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
OK Då är det detta vittnesmål som Haraldsson är så glad över eftersom det stärker misstankarna mot de två häktade. Sedan är det väl tragiskt att PerZerks övriga inlägg i andra trådar gör att man kan misstänka att försvarsadvokater knäcker honom ganska lätt.
Jag bedömer att Per Zerks vittnesmål är väl tunt men att det snarare förstärks av att han är kristen. De kristna är nog ändå inte de mest uppenbara menedarna.
Senast redigerad av lehs 2013-07-23 kl. 22:32.
Citera
2013-07-23, 22:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej det där är djävligt underligt, de har häktat två för skyddande av brottsling men har inte bevis nog för att häkta den som de ska skydda?

Djävligt skumt, om nu de två häktade skyddar en brottsling ja då finns det väl bevis för att den de skyddar har varit inblandad.
Men nu har domstolen uttalat att det finns bevis. Antagligen är han redan anhållen och efterlyst.
Citera
2013-07-23, 22:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Men nu har domstolen uttalat att det finns bevis. Antagligen är han redan anhållen och efterlyst.

Vi får se, det borde ju ha skett redan efter förhandlingen i så fall, har svårt att tro att polisen inte skulle ha koll på var AJ finns, han borde redan ha fått transport till nästa sovställe om det vore så.
Citera
2013-07-23, 22:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vi får se, det borde ju ha skett redan efter förhandlingen i så fall, har svårt att tro att polisen inte skulle ha koll på var AJ finns, han borde redan ha fått transport till nästa sovställe om det vore så.
De kanske inte hade 24/7-koll på honom, eller så smet han från span, eller så har han redan fått nämnda transport.
Citera
2013-07-23, 22:28
Medlem
Kan AJ ha nån hållhake på dessa 2 eftersom dom kniper käft ,,och han käkar glass mm
Citera
2013-07-23, 22:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
De kanske inte hade 24/7-koll på honom, eller så smet han från span, eller så har han redan fått nämnda transport.

Du tror att den huvudmisstänkte inte skulle ha 24/7 span på sig i det här läget, med två kumpaner inlåsta för fågelsång, jag tror att de har järnkoll på den gode AJ.
Citera
2013-07-23, 22:31
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Du tror att den huvudmisstänkte inte skulle ha 24/7 span på sig i det här läget, med två kumpaner inlåsta för fågelsång, jag tror att de har järnkoll på den gode AJ.

Jag hoppas verkligen att de har fullt span på honom med tanke på hur viktigt det är att hon hittas.

Edit: Skriver som en kratta ikväll. Menar att fullt span på alla sätt, både synligt och avlyssning, hindrar försök att försvåra att hon hittas.
Citera
2013-07-23, 22:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror ingenting, jag gav två andra alternativ. Bergling hade också span på sig under sin berömda permission. Han gick ut genom källaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in