2013-07-23, 21:47
Medlem
panzertaxs avatar
ämnar göra nytt sök inom kort.
Känns bra att vissa personer blivit observerade vid X tillfälle vid brottplatsen. Nu knyter vi ihop säcken och GM passa på att sola du.
Citera
2013-07-23, 21:49
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Bara onödigt att dra in andra trådar nån skriver i men vi släpper det nu.

Undrar om dessa herrar ens visste vad de kom fram till, scenen som väntade? De blev ju sedda när de kom mot adressen (och ja, säkert även ifrån adressen kanske?)
nja, jag tror vi har två personer som blivit indragna i en skit de helst hade velat slippa.. men AJ styr över dem o de lyder härskaren, übernazzen i Trollhättan.
Citera
2013-07-23, 21:50
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Otroligt vilka vändningar detta tar, men ett par PM som verkade trovärdiga har svängt helt till att visa sig vara illusionister. Polisen är informerad, vet ej om IP går att spåras.

Dagens sök gav inte mer än vad MPS brukar säga, "vissa fynd". Dessa är lämnade till polisen, en del saker var inte helt ointressanta. Saknar fortfarande liket som lär vara rejält ruttet nu i denna värme. AJ var har du kastat henne?

Men skit!! Trovärdiga tips som tagit resurser :/

Inga tips eller PM eller nåt tips till polisen om större mängd fåglar nånstans i luften, cirkulerandes över den doft som nu borde vara, eller?
Citera
2013-07-23, 21:52
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
nja, jag tror vi har två personer som blivit indragna i en skit de helst hade velat slippa.. men AJ styr över dem o de lyder härskaren, übernazzen i Trollhättan.

Tror det var suckar som skrev om det, att AJ är skyldig men resten fick de andra kanske ta hand om? Vågar de vägra?
Citera
2013-07-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag kan köpa den beskrivningen. Men varför skulle allt annat varit så klantigt genomfört då?
Med blodet, telefontabbarna och AJ,s beteende efteråt? Skulle det vara med i planen för misstankar i bilens och polarnas riktning?
Och sedan har de kontaktat begåvade människor som fixat transport, och som dessutom vet hur man gör, till skillnad från dessa herrar?
Surt för polarna att de sitter i skiten, om detta var planen
Och AJ troligtvis får ett mordåtal på halsen, och de "riktiga" medhjälparna går fria?

Na asså... om du planerar en sak.. går allt om du vill då? är lättare ha en plan än att genomföra den i all hast.. spelar ingen roll om de är ditt 50 års kalas eller ett ev dödsfall... lovar det uppstår i dessa hjärnor adrenalin som lämnar tabbar... dessa killar är inte begåvade.. så är det jag står fast vid det och det gör jag intill döden!! klart tabbarna finns klart att vi med dagens teknik hittar dem!! A.J beteende HAHAHAAHAHA...en sak är säker grabben är i behov av sjukvård.och jag hoppas han får den!..
Citera
2013-07-23, 21:59
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
https://www.flashback.org/sp44360426

Men sen skrev personen att datumet blev fel, iakttagelsen är den natten hon försvann.

OK Då är det detta vittnesmål som Haraldsson är så glad över eftersom det stärker misstankarna mot de två häktade. Sedan är det väl tragiskt att PerZerks övriga inlägg i andra trådar gör att man kan misstänka att försvarsadvokater knäcker honom ganska lätt.
Citera
2013-07-23, 22:00
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
OK, då förstår jag. Men om han hade handskar kunde han lämnat en överbliven ölburk också ...

Vi kan ju hoppas på att han gjorde det då (lämnade burk). Det gjorde polkagrisarna när de var i Smedby och slog sönder S*ineri M*C...

DNA är fantastiskt!
Citera
2013-07-23, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Jag tolkar det som att det 2 har glömt att stänga av tele.. Har du en annan tolkning så är det din sak..
Därför det 2 blev omhäktade..

Lite nyfiken ang. detta...

Läste nån artikel om att NSA (USA) kunde spåra avstängda mobiler. Undrar om de kan det här i Sverige också? Någon som vet?
Citera
2013-07-23, 22:07
Medlem
PaxSveonums avatar
TROLLHÄTTAN FORTSATT SKALLGÅNG: Hjälp oss hitta I*a!

NÄR: Onsdagen den 24 juli.

TID: kl 12:00
Ni som är vana att leda grupper får gärna komma 30 min innan.

SAMLINGSPLATS: Norra Björke, Församlingshemmet vid kyrkan

Hoppas MPS kan hitta I*a om inte annat så för familjens skull.
Senast redigerad av PaxSveonum 2013-07-23 kl. 22:11.
Citera
2013-07-23, 22:07
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilGyllenhake
Jag säger inte att personen inte skulle ha sett om bilen kört förbi. Kan tänka mig att DB satt vid ratten och att FH satt bredvid i passagerarsätet. AJ stod då troligtvis vid porten och väntade. FH och AJ gick upp till lägenheten, lindade in I*a i sopsäckar medan DB satt utanför i bilen. Någon måste ha sett dom när de begav sig därifrån.

Spåren i trappuppgången tyder på att "paketet" lagts nittio grader åt sidan efter hissen. Det plus andra spår tyder på att GM varit ensam om att frakta ut kroppen. Det finns inga belägg för att det skulle varit fler än GM och BO på brottsplatsen.
Citera
2013-07-23, 22:11
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Bara onödigt att dra in andra trådar nån skriver i men vi släpper det nu.

Undrar om dessa herrar ens visste vad de kom fram till, scenen som väntade? De blev ju sedda när de kom mot adressen (och ja, säkert även ifrån adressen kanske?)

Var finns belägget för att FH och DB blev sedda på väg mot adressen. Bilen kanske men nämnda personer???
Citera
2013-07-23, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan vara så att polisen kan bevisa att de häktade har skyddat en brottsling, men inte vilken brottsling.

Tingsrätten gjorde nu också klart att det ska vara den 36-åring som tidigare suttit anhållen misstänkt för att ha rövat bort kvinnan, men som släpptes i brist på bevis, som de omhäktade männen ska ha skyddat antingen genom att fysiskt skyddat honom eller hjälpt till med att dölja att ett brott begåtts

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5598473
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in