2013-07-23, 19:25
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Ja, kanske AJ skvallrade på "polarna"

Det gick i alla fall riktigt snabbt att anhålla de som nu sitter häktade, i princip samma stund om AJ gick ut från stationen.
Citera
2013-07-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Okay, jag hade missat det där helt. Jag förstår att RDY blir arg nu, men 'samma dygn' betyder i detta fall garanterat inte detsamma som 'samma natt'. Men det KAN förstås ha varit samma natt, bara att polisen inte kan slå fast det.
Citat:
Ursprungligen postat av Decrypter
Igen: Hur vet du detta?
Bara för att polis ej gått ut i media angående detaljer, så betyder det INTE att de INTE vet.
Resonemanget ingick i en hypotes att bilen faktiskt brann samma natt, men att polisen inte uttryckte sig så därför att de inte säkert visste.

Var det inte du som spred PM att det var en lösning på gång innan du skrivit ett enda inlägg?
Citera
2013-07-23, 19:28
Medlem
Citat:
Okay, jag hade missat det där helt. Jag förstår att RDY blir arg nu, men 'samma dygn' betyder i detta fall garanterat inte detsamma som 'samma natt'. Men det KAN förstås ha varit samma natt, bara att polisen inte kan slå fast det.

Oavsett när polisen kom till brandplatsen bör de ha ganska klart för sig när den har brunnit, då omfattningen av branden i kombination med marktemperaturen ska kunna ge en ungefärlig tidpunkt.

http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-07-17-1500-Uppdatering-Trollhattan/
Citat:
2013-07-17 15:00, Uppdatering, Trollhättan

Misstänkt människorov i Trollhättan.

Förundersökningen om misstänkt människorov av en kvinna i Trollhättan pågår alltjämt. Polisen bearbetar en stor mängd tips som kommit in i ärendet, håller nya förhör och undersöker aktuella spår som säkrats. Förnyade förhör genomförs också med de två personer som är häktade misstänkta för skyddande av brottsling. Polisen inväntar också de tekniska analyssvar av tidigare säkrade spår som inom kort förväntas inkomma från Statens kriminaltekniska laboratorium (SKL).

Sökandet efter den försvunna kvinnan som varit saknad sedan natten mellan lördag och söndag den 29-30 juni fortsätter. Sökandet är nu inriktat på punktinsatser i områden som bedöms intressanta utifrån spår och tips som framkommer i utredningen.

Polisen har fått in många tips i ärendet men är fortsatt angelägen om allmänhetens hjälp. Främst gäller det iakttagelser från natten mellan lördag och söndag 29-30/6 i området kring Östra Margaretavägen och Hunneberg men även övriga tips i ärendet. Kontakta Polisen på telefon 114 14.
Citera
2013-07-23, 19:30
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckar
Har jag missat nån media? I de flesta fall där någon är misstänkt, träder vänner grannar framförallt familj fram, och påpekar hur vänlig snäll och omtänksam personen är har dock inte hittat någon som försvarar den misstänkta ännu? inte ens lilla mamma!!

jag står fast vid att A.J ballat ut efter samtalet till I*a´s ..ex! kastat nåt tungt på henne alternativt kastat iväg henne så hon hamnat olyckligt, är väl inte bara på film man *råkar* ha ihjäl nån antar jag.
hans förhållande till tjejer är vida känt och finns ju svart på vitt om man vill att hämta från tingsrätten. Nu är bara frågan vart piff och puff hjälp honom att dumpa offret. Sen nästa fråga jag har är kan G.M (A.J som jag tippar) svika sina vänner för han måste ju iaf ha fler än dessa två? eller man vet aldrig. men ska de bindas till brottsplatsen och åka på hans straff? någon av dessa måste ju ha en något högre inom deras värld som ogillar att man sviker vännerna som kanske får ta ett straff som G.M förtjänar? att A.J står högst i deras umgänge, rent ut sagt ett *asgarv* finns inte på min karta! A.J är och förblir en liten skit!

TILL A:J
Dina barn! du har 3 stycken 2 pojkar och en flicka... hur tror du dem mår? hur det än går kommer de alltid få leva med ditt rykte och även om du inte åker fast( vilket jag verkligen hoppas för du behöver vård) så kommer de få leva med detta. Du om någon bör veta hur grym omvärlden är!!
A.J är du G.M? så ge dig till känna du kanske kan bli förlåten av nära och kära en dag när du fått vård! men innan dess gör du dem bara illa!
så snälla du för Id*s barns skull för dina barn och i din världe framför allt dina barn!

ha de bra A.J

ps till alla som tror jag är vän med aset.. nej. Men för många barn är inblandade!
I detta fall har AJ gjort det själv, i media och på facebook.
Lite udda kanske, men väldigt passande för en person med den AJs problematik.
Citera
2013-07-23, 19:34
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Det går säkert inte att bestämma tiden på timmen, men om den har brunnit natt till söndag 00:00 - 09:00 eller först på söndag kväll, det kan de garanterat räkna ut.
Citera
2013-07-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Oavsett när polisen kom till brandplatsen bör de ha ganska klart för sig när den har brunnit, då omfattningen av branden i kombination med marktemperaturen ska kunna ge en ungefärlig tidpunkt.

http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-07-17-1500-Uppdatering-Trollhattan/
Jag misstror inte alls polisens arbete och jag hoppas verkligen att det blir åtal mot GM och att åtalet håller i domstol.

Men frågan är vad VI vet? Ett legitimt skäl att följa tråden är att man vill få information om läget utan att själv behöva läsa alla dagstidningar etc.
Citera
2013-07-23, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det går säkert inte att bestämma tiden på timmen, men om den har brunnit natt till söndag 00:00 - 09:00 eller först på söndag kväll, det kan de garanterat räkna ut.
Om det hade kunnat räkna ut att bilen brann samma natt så hade de också hävdat detta.
Citera
2013-07-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Edit: Hjälpt honom att dumpa offret?? Då skulle de ju i så fall sitta för medhjälp nu, också?

Tror absolut ingenting annat än att han har fått hjälp, så ja medhjälp iaf enligt griftefriden!https://static.flashback.org/img/smilies2/ohmy.gif
och skyddande av G.M
vad A.J är kapabel till *S* jo tyvärr vet jag!
vi vet bara vad det står i media! att kunna hålla kvar dessa två pajsarna men inte en ny häkting på den störst sannolika gärningsmannen förbryllar mig! men den lär komma! och jag hoppas snart! och jag hoppas på att ryggraden en dag kan växa ut på A.J..
Citera
2013-07-23, 19:42
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
I detta fall har AJ gjort det själv, i media och på facebook.
Lite udda kanske, men väldigt passande för en person med den AJs problematik.

Framför allt kontrollbehovet, som är enormt!!
Citera
2013-07-23, 19:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det gick i alla fall riktigt snabbt att anhålla de som nu sitter häktade, i princip samma stund om AJ gick ut från stationen.
Vad han än sa, eller inte sa, är det ju han som har torskat polarna värre än man kan föreställa sig. Och går han ur i pressen och berättar hur synd han tycker om sig själv.
Går inte varenda nasse eller kriminell igång på det, så är det ju kortslutning i hjärnkontoret på de som försvarar honom. Och det ska man nog helst vara tyst med, vilket jag tackar desamma för i denna tråden.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-23 kl. 19:47.
Citera
2013-07-23, 19:45
Medlem
Decrypters avatar
Citat:
Var det inte du som spred PM att det var en lösning på gång innan du skrivit ett enda inlägg?

Nej, jag har aldrig hävdat att någon lösning varit nära förestående.
Citera
2013-07-23, 19:46
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vad han än sa, eller inte sa, är det ju han som har torskar polarna värre än man kan föreställa sig. Och går han ur i pressen och berättar hur synd han tycker om sig själv.
Går inte varenda nasse eller kriminell igång på det, så är det ju kortslutning i hjärnkontoret på de som försvarar honom. Och det ska man nog helst vara tyst med, vilket jag tackar desamma för i denna tråden.

AJ golade, ja! Det var det jag menade, hans beteende efteråt och fram tills han ev. grips och det blir åtal, om allt han pysslat med nu och sen, kommer att göra straffet längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in