2013-07-23, 18:44
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag har lyssnat, ingenstans sägs att:

Så det var osant.

Däremot har man kartlagt deras telefontrafik, och den verkar tala mot di MT.

Jag tolkar det som att det 2 har glömt att stänga av tele.. Har du en annan tolkning så är det din sak..
Därför det 2 blev omhäktade..
Citera
2013-07-23, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag antar att även en sketen landsbygdsadvokat lyckats berätta det för AJ, men det är nog svårt att få in i skallen på en "oskyldig"
Men har har lite tid att fundera, medans bevis trillar in och sökandet efter Id@ fortsätter.
Jag tror inte åklagaren är det minsta bekymrad av att AJ är ute. Speciellt inte när de bägge medskyldiga blev omhäktade. Då har hon mer tid och arbetsro att ägna sig åt bevisföringen, än att fara ut och in i häktningsförhandlingar.

Med lite tur kommer AJ försöka dölja spår under sin sista tid i frihet, och då stärker även det åtalet.
Finns nog inte många "vänner" kvar nu som inte vänt ryggen åt AJ, förhoppningsvis har mamman insett vilken slags son hon har och tar sitt förnuft till fånga.
Citera
2013-07-23, 18:48
Medlem
Är också nyfiken på striptease från -93 men har letat som attan utan framgång.
Citera
2013-07-23, 18:53
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag är nogrann med detaljer därför att det är värdelöst att bygga sannolika teorier på uppgifter som inte går att bekräfta, däremot kan man ha olika hypoteser beroende på hur man ställer sig till uppgifterna.

Att bilen anmäldes stulen samma dygn som hon försvann är ju solklart, att bilen verkar ha brunnit samma dygn hon försvann är möjligt men att den hittades samma dag finns det inget som talar för, det verkar till och med osannolikt att det ska vara så med de uppgifter som hittills presenterats.

Bilen tror jag hittades på måndagen, frågan är dock fortfarande ganska osäker när den brann, natten till söndagen eller natten till måndagen.

Enligt ReimerDenYngre så kan ingen ha tänt på en bil efter 06 på söndagsmorgonen utan att det hade upptäckts och då faller det tillbaka på om tidningsbudet verkligen är säker på att det inte fanns blod i trappen vid den tidpunkten för den troliga tidpunkten för branden bör ha varit en sen kväll eller natt.

Det blir två uppgifter som vi inte kan få bekräftade till 100% som båda var för sig skapar andra möjliga scenarier.

Missing P har hela tiden skrivit
TROLLHÄTTAN: Har någon sett 21-åriga Id*?
Id* är försvunnen från sin bostad i Trollhättan sedan natten lördag 29/6 och söndag 30/6

Att sedan polisen komenterar att bilen brann samma dygn tar jag INTE som att det kan ha hänt 1/7
Citera
2013-07-23, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Jag tolkar det som att det 2 har glömt att stänga av tele.. Har du en annan tolkning så är det din sak..

Du kan tolka det så, men skriv då att du spekulerar eftersom det inte på något vis är bekräftad sanning.

Man har bevisning bestående av telefontrafik. Den brukar bestå av SMS och telefonsamtal, samt data från vilken mast och tidpunkt de skedde.

Hur du kan tolka att MT har varit på plats (du säger inte ens vilken plats) är för mig en gåta. Eller vilda spekulationer.
Citera
2013-07-23, 18:54
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Jag är ledsen, men jag hörde bara att de talade om telefontrafiken, alltså de telefonsamtal som ringts med påslagna telefoner
Men däremot har de ju gjort positioneringar också, något annat vore väl uteslutet.
Citera
2013-07-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var i förrgår. https://www.flashback.org/sp44415238
Okay, jag hade missat det där helt. Jag förstår att RDY blir arg nu, men 'samma dygn' betyder i detta fall garanterat inte detsamma som 'samma natt'. Men det KAN förstås ha varit samma natt, bara att polisen inte kan slå fast det.
Citera
2013-07-23, 18:56
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Med lite tur kommer AJ försöka dölja spår under sin sista tid i frihet, och då stärker även det åtalet.
Finns nog inte många "vänner" kvar nu som inte vänt ryggen åt AJ, förhoppningsvis har mamman insett vilken slags son hon har och tar sitt förnuft till fånga.

Det vidriga med snubbar som AJ är att det alltid finns nervklena identitetssökande killar och tjejer som dras till sådana egenskaper AJ verkar ha. Tyvärr .

AJ har säkert hållhakar på många i detta nazigäng som han inte skulle dra dig för att berätta om någon satte honom i skiten.
Citera
2013-07-23, 18:58
Medlem
KiaWs avatar
Sammanfattning i trådstart uppdaterad.
/Mod
Citera
2013-07-23, 18:58
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Det vidriga med snubbar som AJ är att det alltid finns nervklena identitetssökande killar och tjejer som dras till sådana egenskaper AJ verkar ha. Tyvärr .

AJ har säkert hållhakar på många i detta nazigäng som han inte skulle dra dig för att berätta om någon satte honom i skiten.

Nej, för blir AJ förorättad, tillrättavisad, emotsagd osv - jävlar smäller det ju! Det har vi ju flera bevis på om inte annat så hann han ju knappt lämna stationen så anhölls de som nu sitter i häktet.
Citera
2013-07-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det gör hon säkert, hennes missanpassade son som de tvivlade om skulle få ha en naziflagga hängande i rummet som tonåringen har de med allra största möjlighet förstört genom sin försummelse redan då, nu försöker hon rädda det som räddas kan.

Att det var just mamma och inte någon polare som hämtade AJ, den lilla egoistiska grisen, från häktet när han släpptes visar starkt på de förpliktelser mamman anser att hon har, trots att hennes odåga till son är en mördare.

Att AJ:s advokat uttalar sig så dumt talar för att AJ är chanslös den dag han åker, för det kommer han göra. Dessa två snillen sitter just för att de skyddar hans klient. Men det berör han inte med ett ord, att det är fasansfullt att dessa sitter för att skydda hans klient som är oskyldig. Att dessa båda pellejönsar som nu sitter i AJ:s ställe inte snackar är en gåta, är de verkligen villiga att sitta hela sommaren för AJ:s frihet. Han lever ju sitt liv som vanligt med bira, brudar och vad han nu brukar göra.

Kanske polisen skulle plocka in hans mamma också, hon lär veta ett och annat om detta.
så sant. Kanske hon oxå skulle sitta anhållen för skyddande av brottsling.
Citera
2013-07-23, 19:01
Medlem
Decrypters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
...bara att polisen inte kan slå fast det.

Igen: Hur vet du detta?
Bara för att polis ej gått ut i media angående detaljer, så betyder det INTE att de INTE vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in