2013-07-23, 14:13
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Det var ett tag sedan.

Lyssnar igenom LIK lite smått sådär.
Citera
2013-07-23, 14:51
Medlem
Vetuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzerker
Aaskereia - Gedanken

Någon som vet vart man får tag i dessa? CDON har en lp med dom för lite över 600 kr, borde finnas billigare någonstans tycker man

Finns för ungefär halva CDON-priset på Discogs.

Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Det var ett tag sedan.

Lyssnar igenom LIK lite smått sådär.

LIK är fanimej bland det bästa som står att finna: oputsat, vemodigt men ändå lite skruvat. Musikanalys på hög nivå, grabbar, skitsamma.

NS: Plaga - Magia Gwiezdnej Entropii
Deras nya är fenomenal! Lite som en budget-Mgla, om nu Mgla utgör det bästa Polen bjudit sedan Lebensraum-möjligheten. Bör granskas närmare om man förstår avskalad BM av bästa sort.

Dagens ros till Phalguna, som pekar med hela handen.
Citera
2013-07-23, 15:59
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetus
Finns för ungefär halva CDON-priset på Discogs.

LIK är fanimej bland det bästa som står att finna: oputsat, vemodigt men ändå lite skruvat. Musikanalys på hög nivå, grabbar, skitsamma.

NS: Plaga - Magia Gwiezdnej Entropii
Deras nya är fenomenal! Lite som en budget-Mgla, om nu Mgla utgör det bästa Polen bjudit sedan Lebensraum-möjligheten. Bör granskas närmare om man förstår avskalad BM av bästa sort.

Dagens ros till Phalguna, som pekar med hela handen.

Joo, LIK är riktigt bra skit. Inge vidare på att analysera heller! Bättre att jag bara säger att det är jävligt bra.
Citera
2013-07-23, 16:41
Medlem
von_Ss avatar
NP: Genocide Shrines - Devanation Monumentemples

Håll käften vad sjuk den är. Nytt material från Genocide Shrines är det enda jag vill ha.
Citera
2013-07-23, 23:32
Bannlyst
Nokturnal Mortum - Lunar Poetry

Riktigt fin nazi black från Ukraina.
Senast redigerad av Skyttegrav 2013-07-23 kl. 23:39.
Citera
2013-07-23, 23:52
Medlem
von_Ss avatar
Då är klockan slagen för ett utlåtande om senaste Peste Noire.

Att kalla den bra är ett hån mot allt som faktiskt är riktigt bra, men ingen ska komma här och påstå att den inte är fascinerande. Enligt mig på ett övervägande positivt även om de kunde ha skippat det mest löjliga. Störst plus för vissa vokala insatser (Drudkh-Roman i synnerhet som låter som en hel monsterfarm) och diverse mongoinstrument (vad i helvete är en Hurdy Gurdy) med en galen trumpetare i spetsen. Störst minus till väl tråkigt ljud samt rapen (luftrap, ej negerrap) som dyker upp helt i onödan.
Citera
2013-07-24, 14:04
Medlem
gronbuskes avatar
Har förstått att Sigh är i Europa för tillfället men hittar ingenting om var de spelar... Är de redan färdiga här? Hade vart roligt att se dem live faktiskt.

NP: Be'lakor - Neither shape nor shadow
Citera
2013-07-24, 15:36
Bannlyst
Nu spisas Immortal - Pure Holocaust (1993) plattan till eftermiddagskaffet.

Riktigt rå och trevlig platta som var länge sedan jag lyssna igenom.
Citera
2013-07-24, 16:13
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyttegrav
Nu spisas Immortal - Pure Holocaust (1993) plattan till eftermiddagskaffet.

Riktigt rå och trevlig platta som var länge sedan jag lyssna igenom.

Har svårt att förstå hur den där plattan skulle vara "rå", för det tycker jag då rakt inte den är. Snarare väldigt ren och putsad för att vara Den tidens BM ifrån Norge.
Dålig är den inte. Just sayin'...

Pink Floyd - Learning to fly
Citera
2013-07-24, 17:14
Medlem
eckims avatar
Kaevum - Prakt, rullar för tillfället på kassett!
Citera
2013-07-24, 17:34
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Då är klockan slagen för ett utlåtande om senaste Peste Noire.

Att kalla den bra är ett hån mot allt som faktiskt är riktigt bra, men ingen ska komma här och påstå att den inte är fascinerande. Enligt mig på ett övervägande positivt även om de kunde ha skippat det mest löjliga. Störst plus för vissa vokala insatser (Drudkh-Roman i synnerhet som låter som en hel monsterfarm) och diverse mongoinstrument (vad i helvete är en Hurdy Gurdy) med en galen trumpetare i spetsen. Störst minus till väl tråkigt ljud samt rapen (luftrap, ej negerrap) som dyker upp helt i onödan.

Hurdy Gurdy? Det låter som att svenske kocken i Mupparna var inblandad i produktionen på ett hörn. Var tvungen att lyssna lite och det lät ju som en ganska skruvad post-rocksörja. Men som sagt stod ju Roman Saenko för ett par fina insatser. Han har allt ett jävla pondus i sina avgrundsvrål.
Citera
2013-07-24, 17:43
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Kaevum - Prakt, rullar för tillfället på kassett!

En polare till mig snackar gott om detta band. Personligen så ryggar jag automatiskt och avfärdar det som skräp så fort det kommer till något som benämns NSBM, vilket är ganska trångsynt jag vet.. men det går överhuvudtaget inte att ta de banden på allvar. Än mindre för att alla de band inom den genren som jag hört, faktiskt låtit åt helvete jävla pissdåligt. (M8l8th och Graveland är undantag.. )

Ska ta och kolla upp "Kaevum" nu bara därför.
Men först...

Mayhem - Live in Leipzig (Pagan Fears)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in