2013-07-21, 21:46
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Låt oss nu bara enas om att GG Allin är en snuskig skithög som gör dålig musik, på samma sätt som att Idol-Agnes är en smutsig hora som gör dålig musik.

Jag är full som en patrull i vanlig ordning och lyssnar på inget mindre än självaste M8l8th. Tyvärr är de inte särskilt bra men de har absolut några vita ariska män bland alla niggers, för att använda en passande metafor.

NP: M8L8TH - Родный Мой Край

Haha härligt att höra du tagit över Mordum-fanan vad gäller alkoholintag.
M8L8TH kommer jag väl ihåg. Köpte en av deras plattor vid namn "By the wing of black" på THR när jag aktivt handlade där flera ggr i veckan, och jag minns hur slagen jag blev av intensiteten i musiken. Väldigt rappt och uppkäftigt på något jävla vis, med riktigt grym sång.
Flera år sedan jag hörde den nu och vettefan vad jag skulle tycka idag dock. Såld är den också.

np: Malign - Fireborn
Vad finns det att säga som inte sagts? Bättre är svårt att hitta.
Citera
2013-07-22, 16:00
Medlem
Szron - The Birth of a God
www.youtube.com/watch?v=sAQ4U721Lf8

Det hade helt gått mig förbi att dessa polacker släppte den tredje fullängdaren Death Camp Earth i fjol, så jag kör igenom den nu. Klart kompetent svartmetall.
Citera
2013-07-22, 16:01
Medlem
MiniCharlies avatar
Har igång Rebirth Of Dissection just nu - så JÄVLA bra! Fan vad jag önskar att jag hade varit där!
Citera
2013-07-22, 18:40
Medlem
ToMegaTherions avatar
NP: Isole - Bliss of solitude

Varken Death eller Black utan Doom med enstaka growls! Kan vara Doomens idag bästa band, tycker att Silent Ruins är en av 2000-talets absolut bästa. Denna har jag dock inte vevat så värst många varv, men den tar sig! Skål!
Citera
2013-07-22, 19:44
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMegaTherion
NP: Isole - Bliss of solitude

Varken Death eller Black utan Doom med enstaka growls! Kan vara Doomens idag bästa band, tycker att Silent Ruins är en av 2000-talets absolut bästa. Denna har jag dock inte vevat så värst många varv, men den tar sig! Skål!

Nu fick du mig på villovägar just när jag satt och lyssnade på sentida Burzum i godan ro. Satte igång nämnda platta med Isole men bytte ganska snart till...

NP: My Dying Bride - The Angel and the Dark River
Citera
2013-07-22, 20:48
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Szron - The Birth of a God
www.youtube.com/watch?v=sAQ4U721Lf8

Det hade helt gått mig förbi att dessa polacker släppte den tredje fullängdaren Death Camp Earth i fjol, så jag kör igenom den nu. Klart kompetent svartmetall.

Det där är ett band jag TÄNKT fördjupa mig i tusen ggr men aldrig blivit av. Faktum är att jag fortf har en inplastad "Zeal" i Cd-hyllan. Den köpte jag för säkert 2 år sedan på THR, men det kom annat emellan.
Har dock ingen större lust till att insupa ett helt, för mig, nytt band ännu, men när jag väl blir på det humöret så är fanimig Szron på tur.

np: Deathspell Omega - Odium Nostrum
Ja jag växer aldrig ifrån den här. Egentligen så behöver man ju inte mer än stenhårda snurrar med valfri skiva med Funeral Mist, Teitanblood, Katharsis, DsO och Mgla.. Sen kan man övergå till heavy metal och djupdyka bland alla tusen guldkorn som står att finna där.
Citera
2013-07-22, 23:06
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Någon mer här som är underväldigad av Watains nya låtar? Jag var sugen på nya skivan, nu är jag det inte.
The Child Must Die gillar jag inte, All That May Bleed gillar jag.
För övrigt håller jag med Adversarius angående covern av Fuck Off, We Murder, vilken jävla skymf..

NP: Watain - The Child Must Die
Citera
2013-07-23, 04:26
Bannlyst
WATAIN - The Child Must Die
Citera
2013-07-23, 04:28
Medlem
Phalgunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Stora, härliga, stinkande självmotsägelser här: du inleder med att såga GG, hans persona och hans verk vid fotknölarna, och avslutar med att säga att du inte har något emot honom. Sedan ondgör du dig över musik som vill chocka, vara extrem och som i hög grad framförs av utstötta loners - om du har något emot den sortens företeelser, varför i helvete började du lyssna på black metal?

Black metal har för mig ingenting att göra med någon sorts beta-male vendetta emot omgivningen.

Citat:
Var du vill komma med att kalla två band som du vet att jag varit med i och som involverat vänner till mig för gigantiska egorunkar-sammansvärjningar som prostituerar sig i media (???) och är musikaliskt underlägsna GG Allin (...) har jag ingen aning om, men det verkar vara någon slags försök till förolämpningar. Väckte jag personlig anstöt hos dig genom att hylla GG Allin eller?

Jag syftade på bekräftelsebehovet hos nämnda artister, som att ta ”artistiska” bilder på sig själva och sina skärsår, samt villigheten att ställa upp i mediala sammanhang. Det är helt enkelt inte saker som genuint deprimerade personer gör. Är man en ful 14-årig tjej med en blogg är det kanske förståeligt, för band som menar sig ta avstånd från normalt mänskligt beteende är det fullständigt patetiskt.

Angående egorunkande så passar väl fåntratten Kim Carlssons uttalanden i den för övrigt mediokra boken Blod Eld Död rätt bra in i rubriceringen. Intervjun ger förvisso en bra förståelse av ”scenen”, så länge den läses i samband med feminist- eller anti-rasism-kapitlet i boken. Jag har inte läst några andra intervjuer med hans band, men jag tror inte att det skulle ändra min uppfattning.

Citat:
Jag har aldrig påstått att GG Allin skulle ha några artistiska meriter utöver sitt extrema beteende. Såväl musik som texter suger ju så stenhårt de kan. Han var heller ingen "värdig" människa - han var ju ett genomruttet svin in i benmärgen och levde ut det på ett sätt som sociala inhibitioner stoppar andra människor från att göra. Vill man ha musik med substans och djup söker man sig till det, vill man ha genomhorribel dräggpunk framförd av en sönderknarkad, nedpissad riksluffare utan spärrar i huvudet så söker man sig till GG. Båda typer av musik kan ha sina meriter ibland.

"Sociala inhibitioner” stoppar människor från att på riktigt ifrågasätta det depraverade skitsamhället vi lever i, samt vad som är normaliserat inom det. GG Allin skulle ha vunnit pris på DN:s kultursida om han levt i nutidens Sverige. Eftersom han var bög hade han även fått en hedersutmärkelse i SvD. Det finns en del musikaliska guldkorn i hans diskografi, men det är ingen anledning att på något sätt hylla hans person.

Citat:
Det är ändå så fruktansvärt jävla roligt hur forntiden höjs till skyarna som en legendarisk tid av allmänt spirituellt och materiellt välstånd av ungjävlar som inte skulle överleva en jävla sekund på andra sidan 1900-talet.

Bortskämda snorungar som växt upp med ändlöst accepterande, vänstervridna föräldrar, samt oändlig tillgång till psykologsamtal och utskrivna mediciner skulle inte göra det. Trots dessa så finns det faktiskt fortfarande ganska många människor som både skulle må bättre och göra bättre ifrån sig i ett hierarkiskt samhälle.

Citat:
P.S. Du får för övrigt gärna delge vilken del av "scenen" som är "true" på "riktigt".

Det var förstås ett dåligt valt uttryck av mig. Men kortfattat kan man väl säga att de som kom in på BM/DM genom tidiga Slayer och Morbid Angel tenderar att ta mindre bilder på sig själva än de som avancerade från Slipknot och Cradle of Filth.
Citera
2013-07-23, 12:38
Medlem
ToMegaTherions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
Nu fick du mig på villovägar just när jag satt och lyssnade på sentida Burzum i godan ro. Satte igång nämnda platta med Isole men bytte ganska snart till...

NP: My Dying Bride - The Angel and the Dark River
Det var dumt ogjort. Byt tillbaks!
Citera
2013-07-23, 13:47
Medlem
Beerzerkers avatar
Aaskereia - Gedanken

Någon som vet vart man får tag i dessa? CDON har en lp med dom för lite över 600 kr, borde finnas billigare någonstans tycker man
Citera
2013-07-23, 14:02
Medlem
Naturochtraditions avatar
http://www.youtube.com/watch?v=tPOtTUj8pkI
Craft - Demonspeed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem