2013-08-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gingyr
Nu är det dags för mig att ta farväl.
Jag har i tystnad följt såväl Berny som denna tråd av och an under några års tid.
Alltför längesen som bägaren rann över för egen del egentligen.

De få försök till kommentarer jag gjort i nuvarande och äldre blogg har hon valt att inte publicera. Utan vidare framgång så har jag ifrågasatt detta.
Liksom för många andra så har ämnet Berny legat i mitt intresse pg.a egna erfarenheter inom psykiatrin.
Att ha följt Berny och allt ikring har även varit en slags skämskuddegrej för mig, att jag är och varit så förbannat nyfiken över en sådan (min uppfattning utifrån allt jag hört och sett, då jag inte känner henne personligen) sorglig varelse.

Väljer nu att inte längre bidra till hennes läsarsiffror, anser att hon inte bör ha mer uppmärksamhet.
Innebär också att jag säger hejdå till den här tråden, som jag mycket lustigt nog känner mig delaktig i, trots att jag aldrig tidigare skrivit i den.
Jag kommer att sakna somliga av er (antar att det är därför jag gör sorti med en kommentar istället för utan) lite extra, vars kommentarer varit spot on, och även dem som vet vad det innebär att kämpa sig fram med psykiska hinder. Ta hand om er

*vinkar hej då* Egentligen borde vi alla följa ditt exempel. Vem är B utan oss troll?
Vi bidrar till hysterin och det måste vi vara medvetna om, men sen är det också så att Berny "matar oss". Jag kan personligen inte låta bli att fascineras av misären och B är så sjukt duktig på att romantisera och beskriva misär. Det blir så tydligt att allt handlar om våra val och handlingar.
Citera
2013-08-22, 16:01
Medlem
Littlepaw13s avatar
Vad fan håller dom på med egentligen!?
Jag lider med dom, självklart, men vad fan har hänt? Vad gör dom mot sig själva som har lett fram till den tragiska situationen dom är i nu då BÅDA känner behovet av att lägga in sig på akutpsyk?

Kan inte emmas mamma ta hundarna eller någon annan av emmas släkt? Visst det är mkt begärt men om dom nu båda mår så dåligt så är det de enda man kan göra just nu?

Det kan ju vara en gammal bild hon använder också, stripperella menar jag. Men som någon sa, det kanske inte är rätt forum att prata om sin psykiska sjukdom då läsarna på SB antagligen inte bryr sig så mkt mer om stripperella än att visar hon inte hud så är hon inte intressant.
Citera
2013-08-22, 16:05
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Vad fan håller dom på med egentligen!?
Jag lider med dom, självklart, men vad fan har hänt? Vad gör dom mot sig själva som har lett fram till den tragiska situationen dom är i nu då BÅDA känner behovet av att lägga in sig på akutpsyk?

Kan inte emmas mamma ta hundarna eller någon annan av emmas släkt? Visst det är mkt begärt men om dom nu båda mår så dåligt så är det de enda man kan göra just nu?

Det kan ju vara en gammal bild hon använder också, stripperella menar jag. Men som någon sa, det kanske inte är rätt forum att prata om sin psykiska sjukdom då läsarna på SB antagligen inte bryr sig så mkt mer om stripperella än att visar hon inte hud så är hon inte intressant.

Den bilden är MINST ett år gammal. så nytagen är den inte. den i inlägget under där hon har blått linne på sig ser man dock Theus?! i bakgrunden så den är nog "nytagen"
Men hennes benämning på "nytagna" bilder ska man ta med en rejäl nypa salt
Citera
2013-08-22, 16:08
Medlem
Antitrinitarians avatar
Ah, ja, tänkte inte på att hon använder gamla bilder hela tiden. Men nytagen eller ej, bild- och textkombination är ju bara absurd. Känns lite upprorisk ångest_flikka_14 på Lunarstorm över det hela.
Citera
2013-08-22, 16:25
Medlem
William Hainess avatar
Var Skandaltjejen så här nere innan hon träffade Berny eller är det en "ny" utveckling att hon käkar piller och ska in på akutpsyk?
Citera
2013-08-22, 16:28
Avslutad
Så nu ska tydligen Börny använda psyk som sitt privata vilohem. Igen. Och det är fan inte konstigt om hon börjar må piss, inte när man super och knarkar nästan konstant i flera månader. För helvete, ställ krav på människan om hon ändå ska få allt gratis (boende, pengar, mat etc.). Här har läkare och personalen runt hennes boende ett stort ansvar.

Bernys beteende äcklar mig. Jävla barnrumpa. Och hennes eviga försvar: "Men jag blev utsatt för övergrepp blablabla". Enbart Berny tror på vad Berny säger.

Edit: Såg nyss bilden på Emmas blogg. Alltså, finner inga ord...Lägg ner.
Senast redigerad av GenesisP 2013-08-22 kl. 16:40.
Citera
2013-08-22, 16:36
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
2. Ändå har hon tid att plåta svankande röv?

Komplett med hål i strumpan.

Men jag tror det är en gammal bild. Vilket iofs inte gör det mindre konstigt att slänga upp den till texten som ackompanjerar den. Dessutom har hon sinnesnärvaro nog att spela in lite "VIP material" vilket väl innebär en del naket och porrigt. Nu är ju det förvisso hennes "jobb" men är man frisk nog att sköta sitt jobb så kanske man inte ska störta iväg till psykakuten för att ta upp en sängplats.

För övrigt var hon ju på väg till akuten tidigare då hon hade feber. Verkar ha en skapligt låg smärttröskel.
Citera
2013-08-22, 17:40
Medlem
William Hainess avatar
Bara en tanke - men den där kursen som Berny fick beviljat via stipendium bör väl börja vilken dag som helst? Kan en del av den massiva ångesten som Berny upplever för tillfället vara relaterat till att hon blåst bort alla pengarna som var till att betala för kursen?
Citera
2013-08-22, 17:42
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Bara en tanke - men den där kursen som Berny fick beviljat via stipendium bör väl börja vilken dag som helst? Kan en del av den massiva ångesten som Berny upplever för tillfället vara relaterat till att hon blåst bort alla pengarna som var till att betala för kursen?

Kan så vara. Rent allmänt kanske verkligheten börjar komma ikapp henne nu, när sommaren och hennes "ledighet" är över och hon ska börja skriva igen.
Citera
2013-08-22, 17:58
Medlem
EttNypons avatar
Om hon ändå någon gång kunde ge oss lite mer än bara hintar. Jag är väldigt nyfiken på vad senaste blogginlägget handlade om. Återfall?
Citera
2013-08-22, 18:13
Medlem
Kardnialvokals avatar
Både Emmas och Bernys inställning till slutenvård inom psykiatrin är patetisk. Märks att Emma snappat upp beteendet från Berny. Hon går också i tron om att man 1: kan lägga in sig själv och 2: kan göra det så fort man har minsta motgång eftersom 3: slutenvården är ett vilohem.

Varken hon eller Björny är slutenvårdsmaterial. Jag säger de igen: de kommer aldrig få komma upp på en avdelning då trycket på platserna är så pass högt att de bara plockar in verkligt sjuka människor. Funkar kanske på mindre orter eller i Stockholms kranskommuner men inte i Malmö.
Citera
2013-08-22, 18:35
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines

Då utgår du från normala människor, sådant tror jag dock inte bekommer Berny Pålsson. Antingen fixar hon ett läkarintyg till dem eller så inväntar hon bara återkravet och lägger det på sitt skuldberg med en axelryckning.

Hon har bara gjort som hon alltid har gjort, och nu är hon alldeles strax framme vid bergväggen igen. Avstigning för samtliga, tut tuuut!
Hon ändrar eller omskriver någon liten detalj i sitt beteende varje gång, och menar då att hon "försöker på massa olika sätt" - men egentligen är det exakt samma saker som gör att varje "nystart" går åt helvete. Hon skaffar inga rutiner och inga sunda sysselsättningar utan sitter bara och frotterar sig i ångest och sina beroenden (piller, alkohol, nikotin, destruktiva förhållanden och uppmärksamhetshoreri). Hon gör sig själv så patetisk att hon inte klarar minsta lilla krav. Det är därför hon kan strunta i att sova och åka limousin till housefestival, men har fullständig panik och behöver sjukresa och sällskap till ett vanligt läkarsamtal.
Och hon ser aldrig sina egna aktiva val som orsaken, inte innerst inne, utan det är alltid någon annans fel. Till och med nu, vid nystart och chans nummer 356548 i ordningen, är det hennes bakgrund som "förstört henne" och uppenbarligen då tagit ifrån henne förmågan att göra rätt. Det är bullshit, Berny. Inse hur du fungerar så kan du lära dig leva. Sluta omge dig själv med ursäkter, skaffa dig ett par anledningar att stiga upp och ett sammanhang att höra till så ska du få se.

För övrigt hoppas jag att det är samma typer av erfarna och råbarkade läkare på psykakuten som när jag jobbade där för några år sedan. Hade Berny och Striperella kommit dit hand i hand då så hade de blivit närmast utskrattade och hemskickade direkt. Hon har fungerande öppenvårdskontakt (vilket är mer än många patienter kan önska sig), redan tung medicinering och flera diagnoser som man vet INTE förbättras av inläggning (snarare tvärtom).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in