2013-07-23, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, att de hittar VB:s DNA i KJ:s bostad skulle vara en sensation. Särskilt som KJ har berättat att hon var där.

Jag skulle nog hellre se ett klarläggande av mastningarna. Men det kan jag drömma om.

Det verkar som om dom presenterar bevis på samma sätt som om de inte skulle känt varandra sedan tidigare. Det är konstigt tycker jag. Vi är väl smartare än så. Och förstår att det kan finnas blod, saliv, dna, svett, kroppsvätskor, naglar, hårstrån och så vidare precis överallt där VB befunnit sig vid liv.
De borde presentera bevis för att KJ har tagit VBs liv eller ens haft motiv att göra så.
Nu kan det ju vara så att de hittat mjuka bevis som pekar ut KJ. Exempel; vittnen som säger att KJ sagt...eller kj frågat om hjälp... Eller skrytit inför kompisar han trodde var vattentäta, eller att brorsan/morsan/farsan sagt ngt i förtroende till poliserna för att få slut på eländet, o.s.v
Och därför tokletar efter små små bevis överallt, men som egentligen inte är bevis för att KJ mördat VB.

Hoppas de mjuka bevisen stämmer i så fall och att de existerar, för gör de inte det, så är dom ute och cyklar på hal is...
Citera
2013-07-23, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Finns absol ign anl tycka synd om detta
fega kräk, förh-vis hamn han lägst ner i hierarkin när han väl hamn i fängelse---stryk 1 par ggr i veckan
skulle passa bra här.

KJ kan skatta sig lycklig om han far stryk ett par dar i veckan! Blir han frikand sa kommer han mest sannolikt att raka ut for en hamndaktion. Det galler aven eventuella andra inblandade.

I handerna pa thailandare blir hamnden valdigt grym. De vet hur man skall dra ut pa lidandet...

Lagbudgetvarianten ar gnagare (rattor eller moss). De fixerar helt enkelt offret pa golvet/marken utan klader i ett slutet rum/hala. De har preparerat rattor (moss om de vill dra ut pa lidandet) genom att svalta dem. Sen skars sma snitt i buken sa det skall lukta smakligt gott for rattorna...

KJ kommer att sjunga i tonarter han inte ens visste att han kunde klara av!

Det kan ta dagar, ja t o m nagon vecka innan doden intrader. Men det blir plagsamt, extremt plagsamt. Timme ut, timme in, dag efter dag...Kanna de sma gnagartanderna langsamt ata upp en.

Att styckmorda en thailandska ar att be om problem - Stora problem. Fangelse ar rena himmelriket i jamforelse med vad som annars kan ske...
Citera
2013-07-23, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det verkar som om dom presenterar bevis på samma sätt som om de inte skulle känt varandra sedan tidigare. Det är konstigt tycker jag. Vi är väl smartare än så. Och förstår att det kan finnas blod, saliv, dna, svett, kroppsvätskor, naglar, hårstrån och så vidare precis överallt där VB befunnit sig vid liv.
De borde presentera bevis för att KJ har tagit VBs liv eller ens haft motiv att göra så.
Nu kan det ju vara så att de hittat mjuka bevis som pekar ut KJ. Exempel; vittnen som säger att KJ sagt...eller kj frågat om hjälp... Eller skrytit inför kompisar han trodde var vattentäta, eller att brorsan/morsan/farsan sagt ngt i förtroende till poliserna för att få slut på eländet, o.s.v
Och därför tokletar efter små små bevis överallt, men som egentligen inte när bevis för att KJ mördat VB.

Hoppas de mjuka bevisen stämmer i så fall och att de existerar, för gör de inte det, så är dom ute och cyklar på hal is...
Exakt. Dom måste ha något mer som leder dom till KJ. Eftersom som dom verkar ha satt på sig skygglappar och ser inga andra möjliga GM, letar bara spår hos KJ.
Vet vi när KJ hamnade under span?
Vill minnas att jag har läst eller hört att han blev det, så fort det blev känt att han var den sista som såg VB i livet.
Kan han ha hunnit med allt innan dess och städat så här noga?
Citera
2013-07-23, 01:25
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggeball
Exakt. Dom måste ha något mer som leder dom till KJ. Eftersom som dom verkar ha satt på sig skygglappar och ser inga andra möjliga GM, letar bara spår hos KJ.
Vet vi när KJ hamnade under span?
Vill minnas att jag har läst eller hört att han blev det, så fort det blev känt att han var den sista som såg VB i livet.
Kan han ha hunnit med allt innan dess och städat så här noga?

Kan vara så att man letar efter tillräckligt som fäller KJ och att han, överbevisad, inte känner för att ta hela fallet själv utan brandar sina medbrottslingar.
Citera
2013-07-23, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, att de hittar VB:s DNA i KJ:s bostad skulle vara en sensation. Särskilt som KJ har berättat att hon var där.

Vi kan väl anta att det inte är blod, eftersom de troligen skulle sagt det (de sa ju inte att de hittat VB:s DNA i bilen utan just blod från VB)

Man får väl hoppas att de hittat nånting som normala besökare INTE lämnar efter sig. Om de hittat "normalt" DNA så är det nästan så man kommer o tänka på det här klassiska klippet
Citera
2013-07-23, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Med tanke på GMs slarv i övrigt med påsar och annat, borde man inte ha funnit den mts dna på de hittade kroppsdelarna? Tänker då på ytor av delarna som måste ha uppkommit i samband med ex styckning eller transport.

Eller gick det för lång tid mellan dåd och fynd? Någon som kan detta bättre än jag?
-----------------
DNA om det finns, kan vara kvar länge, men det behövs avancerade metoder för att analysera de små mängderna
Citera
2013-07-23, 08:57
Medlem
rayraviolis avatar
Det här är ett viktigt klargörande. Många här i tråden har gjort tolkningen att det bara var ett blodfynd i bilen, men här nämns tydligt två (märklig meningsbyggnad dock, men det är nog ordagrant):

Citat:
Åklagarnas tyngsta bevis i nuläget är att man har hittat Vatchareeya Bangsuans blod i den misstänkte 22-åringens bils bagageutrymme. Att man också har hittat en platspåse med kvinnan blod och 22-åringen fingeravtryck på, också den i bagaget i bilen

Det här är intressant. Undrar vad den misstänkte har för tankar om mordet. Dessa kan nog säga ett och annat om hans mentala status, som varit så omdiskuterad.

Citat:
Den mordmisstänkte mannen är, enligt advokaten, fullt medveten om vad som händer och varför han sitter frihetsberövad.

Han har sin uppfattning om vad som har hänt Vatchareeya Bangsuan och han förnekar att han skulle ha något med hennes försvinnande att göra.

Även åklagaren säger att 22-åringen inte bara sitter tyst under förhören.

– Han pratar utan att egentligen säga någonting, säger Anna Bergström.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7764576
Citera
2013-07-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Nu har jag utvärderat den info jag fått på thailändska, skrivet direkt av VB:s mamma.

I korta drag är den följande:
1. Baserat på vad hon fått veta av polisen är hon säker på att KJ är inblandad. Polisen söker ytterligare medhjälpare.
2. Hon överväger att finansiera en "privatspanare" för att luska djupare i vem/vilka som är medskyldiga.
3. Den informationen ämnas användas. Exakt hur kan jag fan inte skriva för det vore taskigt.
4. Polisen har funnit någonting av substans. Något som är viktigt för fallet. Exakt vad detta är fick jag aldrig veta, tyvärr. Kanske bäst så?

Infon säger väl inte så mycket egentligen, annat än att man kan gissa sig till att polisen varit relativt öppna med att man tror att fler är inblandade och därför ställt den sortens frågor till folk i utredningen. Mamman inkluderat.

Om detta (min fetade) stämmer bör man redan i dagsläget ha haft tillräckligt med information genom spaning, mobiltelefoner, master, förhör etc. om vem som kan tänkas vara denne medGM samt i vilken utsträckning vederbörande har funnits till hjälp för KJ.
Ingen annan person är anhållen eller häktad förutom KJ. Polisen bör ha indikationer mot någon specifik person och därmed kunna anhålla denne och eventuellt kunna häkta denne som skyddande av brottsling eller annat tillsvidare. Syftar på Thn mordet av Id@ där man häktat två för just skyddande av brottsling.

Det verkar oerhört svårt för polisen att hitta denna medGM med tanke på all teknisk data samt information man redan har tillgång till i utredningen. Jag tror knappast på att KJ har planerat detta mord en längre tid tillsammans med någon där man efter mord och styckning lyckats dölja undan all data, DNA, mobilsamtal etc. på medGM men inte lyckats att städa undan liknande spår på sig själv.

Nej, det låter för långsökt med en till GM inblandad förutom KJ. Däremot kan det vara så att KJ inte är rätt GM då FUL ser ut att ha problem med att bygga upp ett solitt åtal mot KJ.
Utan intern inblick i utredningen tycker jag som att det finns för mycket information som saknas för en fällande dom, de letar fortfarande efter mordvapen (de bör veta vilken/vilka typ/er av mordvapen de letar efter) händerna saknas också (dessa vore bra att ha till åtal), tror dock att man kan få GM man fälld utan händerna. Mordplats och styckningsplats är inte heller hittade ännu, vilket är till en stor nackdel för ÅK-sidan. KJ nekar envist, frågan är om FUL kommer att kunna överbevisa honom och därigenom få honom att prata?

Är han oskyldig? Ja, tills han fälls i en domstol.
Kommer FUL kunna bygga upp ett solitt åtal mot KJ? Jag tror det blir svårt utan MP, SP, MV.
Citera
2013-07-23, 15:42
Medlem
Hur länge får dom hålla han frihetsberövad? Det är ju så jävla tyst ang detta fallet, Känns som dom kört fast!
Citera
2013-07-23, 15:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Hur länge får dom hålla han frihetsberövad? Det är ju så jävla tyst ang detta fallet, Känns som dom kört fast!
Hur länge som helst, men inte om de kör fast.
Citera
2013-07-23, 17:29
Medlem
fingercuffss avatar
När kan man räkna med FUP?
Citera
2013-07-23, 17:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fingercuffs
När kan man räkna med FUP?