2013-07-22, 20:24
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Fetmarkerade är nog en god gissning. Att blanda in sin flickväns barn i ett bråk med sin flickväns ex räcker gott och väl för att bli dumpad. Eller, om man är lite störd (som man förmodligen är om man drar in ett försvarslöst barn i ett bråk) och inte själv inser hur fel det är, är det ett gott bränsle till ett bråk där den som är störd kan få ett oproportionerligt utbrott.

Därför är det är inte alls orimligt att tänka att våldsbrottet begicks kort efter telefonsamtalet. Man kan tänka sig att I*a gick igång ordentligt när AJ sa som han gjorde, enligt PT. Normala mammor hade reagerat och det verkar I*a också ha gjort. Därför är hon försvunnen (?).

Finns garanterat folk som sitter inne med information. Att deras lojalitet går högre än ett litet barn som lämnats ensam i sin mors blod. För fan människor! Nu handlar det inte längre om att "gola". Nu handlar det om att göra rätt!

Nog fan är GM rädd och nojjig nu. Det här är inget brott som är häftigt ens i de kretsarna. Just nu tippar jag på att han vinner mer på den rädsla han byggt upp kring sin person än vad han vinner på "normal" skurklojalitet, även om sistnämnda säkert finns i smeten också, tyvärr.

(min fetning) Exakt!!!! Lägg därtill det övriga uppretandet hos folk över roadtripp, glassa in med sin advokat tre dagar senare, gaffla om att Id* var otrygg, femtontusen-personers-arenatalet-inför sina beundrare på facebook + mycket, mycket mer kring hans agerande efter söndagen.
Antal blå skåp han har skitit i är fan fler än stjärnorna på himlen
Citera
2013-07-22, 20:34
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Vi vet inte om P*T's version av telefonsamtalet är sant eller ej dock. Det var ju bara kackelua till media och där är ju alla änglar.

Det som slog mig först nu är att P*T anger telefonsamtalet till A*J i sin story, medan A*J inte säger något som helst mer än att det är synd om honom. Har läst A*Js berättelse till Aftonblaskis igen och det är en så otroligt dålig story så till och med M*ts *lm hade mer stoff o komma med.

Jag förstår inte riktigt trådens tjafs om bilbranden nu idag, håller alla på att sila mygg o svälja elefanter?

Att inte AJ nämner samtalet med PT är nog för att han mycket väl vet att han direkt skulle få fler frågor kring det och risken att trängas in i ett hörn och göra bort sig blir kanske för stor? Återigen, kontrollbehovet och som säkert är anledningen till att han travade in själv på polisstationen med advokaten och även att han uttalade sig i tidningen. Han har inte överraskats av att bli haffad, han gick dit själv, han har inte blivit överraskad av tidning som ringer, han pratade så gärna själv osv.

Edit: Förresten, han skrev väl till tidningen, eller? Ännu mer kontroll (?)
Senast redigerad av bokfodral 2013-07-22 kl. 20:49.
Citera
2013-07-22, 20:47
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Ja, den har nämnts. Vet inte varför den är intressant dock. En kyrkogård är en värdelös plats att dumpa någon på. Det är ständigt folk där och dem lägger märke till om någon har rört en grav. Har du sett hur välskött en kyrkogård är?

Håjums kyrkogård ligger dessutom granne med Kronogården, Trollhättans Rosengård. Att några nazister beger sig dit låter inte särskilt troligt.

Fast grottan jag tänker på ligger på Gärdhemsvägen, inte på själva kyrkogården.

EDIT: Jag ser nu de verkar byggt en Lidl-butik där nu. Då var det inget.
Citera
2013-07-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Å andra sidan finns det nog en och annan halvpundare med pengakris som skulle hitta på en bra historia för pengarna. Naturligtvis inte var hon finns, men vart hon har tagit vägen för gott.

Jupp, men då får de inga pengar.
Citera
2013-07-22, 20:49
Medlem
niggahstolemybikes avatar
Har info Ang. MPS fynd i början av letandet, vilket kanske redan varit uppe på tal. Om INTE så kan jag släppa dessa på PM. En keps bland annat.
Citera
2013-07-22, 20:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggahstolemybike
Har info Ang. MPS fynd i början av letandet, vilket kanske redan varit uppe på tal. Om INTE så kan jag släppa dessa på PM. En keps bland annat.
Och varför inte i tråden?
Citera
2013-07-22, 20:52
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:

Det sipprar fram lite lätt allergi då och då i den här tråden över just såna här inlägg som du skrev nu och vad säger att du ens får berätta?
Det har hovrat helikopter där över idag, så det triggar igång Tavegyl-behovet en aning
Citera
2013-07-22, 20:57
Medlem
Citat:
Varför i pm ? Kommer det uti tråden eller förresten NÄR det kommer i tråden förstår man ju ändå varifrån det kommer.
Citera
2013-07-22, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det sipprar fram lite lätt allergi då och då i den här tråden över just såna här inlägg som du skrev nu och vad säger att du ens får berätta?
Det har hovrat helikopter där över idag, så det triggar igång Tavegyl-behovet en aning

Nåväl; området vid dannebacken så hittades en blå tröja samt en "Sverigekeps" med blod på i ett dike, på Hunneberg fann man en rulle silvertejp samt EN nyare öl, en 3.5a. Sen pratade jag med en i vårt grannland (65mil från Trollhättan). Som bara sa att Ida är "uppäten" och bränd. Jag personligen tror på grisfarmsteorin. Har samlat ihop lite namn, bla farmpågen etc. Återkommer om jag plussar ihop något.
Citera
2013-07-22, 21:11
Medlem
Tejp samt öl hittades i en grotta.
Citera
2013-07-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ett avskilt ställe, helst utan bebyggelse som kan iaktta att man kör in där, nära en bilväg men ändå inget "känt" ställe är min gissning. Ödehus lockar till sig blickfång, men det gör inte en klippskreva vid ett okänt ställe i en icke välbesökt skog.

Håller med till 100%. Det i alla fall är ett av de bästa sätten, hästlängder framför ödetorp och Sur-Kalles syrabassänger. Ett frågetecken är möjligen om de i ögonblicket besatt samma logik som du.
Låter man dessutom bli att slå in kroppen i t.ex. en presenning, så sprids den snabbt av skogens invånare. Är själv en s.k. friluftsfjant och har många gånger sett hur snabbt t.ex. ett rådjurskadaver kan försvinna i intet.
Citera
2013-07-22, 21:12
Medlem
Citat:
Nåväl; området vid dannebacken så hittades en blå tröja samt en "Sverigekeps" med blod på i ett dike, på Hunneberg fann man en rulle silvertejp samt EN nyare öl, en 3.5a. Sen pratade jag med en i vårt grannland (65mil från Trollhättan). Som bara sa att Ida är "uppäten" och bränd. Jag personligen tror på grisfarmsteorin. Har samlat ihop lite namn, bla farmpågen etc. Återkommer om jag plussar ihop något.
Ehh nu e det nog någon i tråden som e nära nåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in