2013-07-22, 19:56
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Intressant, åklagaren skriver att "det finns fler personer som skall förhöras"! Då kan det kanske finnas fler misstänkta i härvan? För det låter ju som om det handlar om flera än en person i den ordalydelsen? ...

Japp, kanske dags för T*B o skynda sig o pressa lite extra på stranden.
Man förhör inte bara misstänkta, man förhör också personer som kan sitta på viktig information. Jag tycker det är glasklart att polis och åklagare är helt övertygade om att det finns mer info att mjölka. Bland annat har säkerligen D*B och F*H uppgett alibi i form av personer som kan intyga att de inte alls fanns på vissa platser vissa tidpunkter. Dessa personer lär ju behöva förhöras. Samma vad gäller A*J som lätt har uppgett sin mamma o andra för alibi.
Citera
2013-07-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Fetmarkerade är nog en god gissning. Att blanda in sin flickväns barn i ett bråk med sin flickväns ex räcker gott och väl för att bli dumpad. Eller, om man är lite störd (som man förmodligen är om man drar in ett försvarslöst barn i ett bråk) och inte själv inser hur fel det är, är det ett gott bränsle till ett bråk där den som är störd kan få ett oproportionerligt utbrott.

Därför är det är inte alls orimligt att tänka att våldsbrottet begicks kort efter telefonsamtalet. Man kan tänka sig att I*a gick igång ordentligt när AJ sa som han gjorde, enligt PT. Normala mammor hade reagerat och det verkar I*a också ha gjort. Därför är hon försvunnen (?).

Finns garanterat folk som sitter inne med information. Att deras lojalitet går högre än ett litet barn som lämnats ensam i sin mors blod. För fan människor! Nu handlar det inte längre om att "gola". Nu handlar det om att göra rätt!

Nog fan är GM rädd och nojjig nu. Det här är inget brott som är häftigt ens i de kretsarna. Just nu tippar jag på att han vinner mer på den rädsla han byggt upp kring sin person än vad han vinner på "normal" skurklojalitet, även om sistnämnda säkert finns i smeten också, tyvärr.

Fram med en belöningsumma för tips som hittar Ida. Vi har varit inne på det förr här i tråden att det inte ska behövas men om det sitter någon halvpundare med information som har pengakris och som dessutom får vara väldigt anonym och slipper vara med i en eventuell rättegång som vittne så ger jag mig fan på att den "golar" för pengar. För innerst inne tror jag inte någon i AJs närhet tycker det han gjort är acceptabelt oavsett om det är pundare, white trash, någon kär kvinnlig bekant eller nazister.
Citera
2013-07-22, 20:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Fram med en belöningsumma för tips som hittar Ida. Vi har varit inne på det förr här i tråden att det inte ska behövas men om det sitter någon halvpundare med information som har pengakris och som dessutom får vara väldigt anonym och slipper vara med i en eventuell rättegång som vittne så ger jag mig fan på att den "golar" för pengar. För innerst inne tror jag inte någon i AJs närhet tycker det han gjort är acceptabelt oavsett om det är pundare, white trash, någon kär kvinnlig bekant eller nazister.
Å andra sidan finns det nog en och annan halvpundare med pengakris som skulle hitta på en bra historia för pengarna. Naturligtvis inte var hon finns, men vart hon har tagit vägen för gott.
Citera
2013-07-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Å andra sidan finns det nog en och annan halvpundare med pengakris som skulle hitta på en bra historia för pengarna. Naturligtvis inte var hon finns, men vart hon har tagit vägen för gott.
resulterar det i att I.F hittas så är ju syftet nått eller?
Citera
2013-07-22, 20:04
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigint
Tog en snabbsväng förbi kabelvägen på väg hem från Jönköping

Jag intresserar mig för 2 specifika ställen , blir ett upprop till Mps i första hand om ni läser här

Har ni tittat INUTI lilla ödehuset vid snitslingarna, ( vid vägkanten) ( ni vet var jag menar :-) eller bara bakom.... Var väl i tisdags ni var där?

Längre österut strax innan några hus, kan man se något ligga i skogen eller på nån liten bergknalle typ 50m från vägen vänster sida. Strax efter denna plats finns en röd sopsäck på en stolpe.
Bara så vi inte missar något här.

Får någon konstig magkänsla på denna kabelvägen, många skogsvägar och relativt öppen terrräng för att bära saker långt in i skogen

Hmmm, som jag skrev förut, var det nån gång i tråden som "motangreppet" mot spekulationer och teorier om möjliga dumpningsställen kom, så var det när kräftdammen var på tal och även inlägg om just då Kabelvägen.....
Citera
2013-07-22, 20:05
Medlem
panzertaxs avatar
Vi vet inte om P*T's version av telefonsamtalet är sant eller ej dock. Det var ju bara kackelua till media och där är ju alla änglar.

Det som slog mig först nu är att P*T anger telefonsamtalet till A*J i sin story, medan A*J inte säger något som helst mer än att det är synd om honom. Har läst A*Js berättelse till Aftonblaskis igen och det är en så otroligt dålig story så till och med M*ts *lm hade mer stoff o komma med.

Jag förstår inte riktigt trådens tjafs om bilbranden nu idag, håller alla på att sila mygg o svälja elefanter?
Citera
2013-07-22, 20:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
resulterar det i att I.F hittas så är ju syftet nått eller?
Iofs, skulle pengarna utbetalas endast om Ida återfinns skulle det fungera. Tills någon försvinner i avsikt att en kompis ska få nästa belöing. Eller att någon mördar och gömmer denne i avsikt att "hitta" och få belöning.
Citera
2013-07-22, 20:10
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Av erfarenhet räcker det med att Id* ringde en annan mitt i natten. Än värre ett ex.
Psykopater är de värst paranoida och med det hoppas jag att AJ klättrar på väggarna i brist på kontroll.
För nog börjar de häktade mjukna nu?

Det har du så rätt i, hon ringde ett ex...fan, vad finns det för människor egentligen??

Förmodad omhäktning så ja, det är nog lätt att hålla sig för skratt i det häktet just nu.
Citera
2013-07-22, 20:13
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det visar också på en sinnesnärvaro i kaoset.
Eller panik. Dessa herrar är väl inte direkt kända för att stå upp för sina gärningar. Läs A*Js utlåtande i tidigare misshandelsdom mm.
Citera
2013-07-22, 20:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det har du så rätt i, hon ringde ett ex...fan, vad finns det för människor egentligen??

Förmodad omhäktning så ja, det är nog lätt att hålla sig för skratt i det häktet just nu.
De sitter garanterat och lipar bägge två, men försöker spela coola för att inte gola.
Vilka korkskallar Bra att det straffar sig, dock
Citera
2013-07-22, 20:15
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Mätte du spårvidden, dvs avståndet mellan höger och vänster däck mätt från utsidorna av spåren?
Spårvidd mäts mellan yttersida ena däcket och innersida andra däcket. Då får du korrekt spårvidd!
Citera
2013-07-22, 20:17
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
För att klargöra. Det är två olika soptippar. Som du skriver, Munkebo tippen är stängd sedan ett bra tid tillbaka och håller på att täckas över med lera. Tror det är ett "svårt" område att ta sig in på men jag vet inte hur det ser ut på småvägarna bakvägen. Annars finns det gott om dammar etc. där inne. Men jag skulle mer tro på den andra.

Det är faktiskt lätt att ta sig in på Munkebo om man inte är rädd om bilen. Det finns inget av värde här men gott om kanter längs vilka fyllning läggs ut. Gräshögen ser spännande ut. Lägger du något här är chansen stor att du har gömt det för gott. Allt ligger nära Strömslund som ju AJ känner till... Tippen är stängd för nytt skräp utom fyllnadsmaterial.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in