2013-07-22, 17:46
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Vägen innan men det är i anslutning till tippen. Misstänker att byggnadera tillhörde tippen tidigare och jag har för mig att det fanns en ugn där

Det finns en tipp norr om vägen till Öresjö och en söder om vägen:

Här är Munkebo:
https://maps.google.se/?ll=58.274667,12.219812&spn=0.001169,0.002411&t=h& z=19

Detta är bilskroten (som kanske varit en tipp???)
https://maps.google.se/?ll=58.286768,12.235519&spn=0.004675,0.009645&t=h& z=17

Munkebo är alltså ett område där man täcker en tidigare tipp och där det finns komposter, jordhögar och högar med riven betong.

Bilskroten är så vitt jag förstår en aktiv skrot?
Citera
2013-07-22, 17:50
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har sett en personbil brinna under en halvtimme, tills det kom farbröder i en stor röd bil och släckte den. Det varierar nog väldigt mycket hur länge en bil brinner.

Självklart är det så att det kan variera.
Citera
2013-07-22, 18:08
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Har också tänkt i de banorna varför GM tagit med BO. Det bör ju vara något eftersom GM tycker att det kommer att misstänka honom. Ett signum kanske: Kniv i huvudet. Jag tror dock hon har fått halsen avskuren och därmed är alla former av olyckshändelser raderade.

Ingen behöver vara slängt i käften eller provocerande i en psykopats närhet. Det räcker med att det händer i huvudet på honom, "fienden" helt ovetande. Just därför kan du aldrig vända ryggen till och så länge du är aktuell för psykopaten måste du hålla honom nära, så att du kanske kan se anfallet komma, innan. Skyddad identitet är dock bästa lösningen, om vi bortser från kulan mellan ögonen.

Just därför, för jag är med på det du skriver om hur psykopater fungerar, kan vad hon än ha sagt till AJ när luren lagts på, vara det som triggade igång hans ursinne mot henne. Hon kanske bara hade nån kommentar om det där med att pussa på sonen, sade nåt om att det var väl onödigt spydigt mot PT eller nåt.
Citera
2013-07-22, 18:18
Medlem
Intressant, åklagaren skriver att "det finns fler personer som skall förhöras"! Då kan det kanske finnas fler misstänkta i härvan? För det låter ju som om det handlar om flera än en person i den ordalydelsen?

"På tisdagen skulle häktningstiden gå ut, men i på måndagseftermiddagen lämnade kammaråklagare Eva Johnsson in en begäran om förlängd åtalstid: "Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid", skriver hon.
Som förklaring till varför åtalet dröjer skriver Eva Johnsson att de fortfarande väntar på att SKL ska skicka svaren på analyser av spår och brottsplatsen. Hon skriver även att det även finns fler personer som ska förhöras. Eva Johnsson begär åtalsförlängning till 6 augusti."

http://www.expressen.se/gt/aklagare-vill-omhakta-tva-misstankta-man/
Citera
2013-07-22, 18:20
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972
Tror ni kan lägga ner Kidbo-spåret. De är raggardrägg som möjligtvis pysslar med lite ruffel och båg som inkluderar svarta pengar.
Ingen av dem hade velat vara med och gömma/få undan lik.

Det tror inte jag heller. Ju mindre folk som vet något dess bättre. MEN en kille som DB verkar ha skrothögar stående lite här och där. Vad säger att han inte har nyckel dit? Eller AJ som känner den där "Läppen"... vem det nu är.. har dom nyckel så kan dom dumpat henne var som helst på området, det finns många gömställen. Dammar, brunnar och ugnar. Dessutom finns det grävmaskiner där inne. Ganska långt från närmaste bebyggelse så man kan jobba ostört på natten...
Citera
2013-07-22, 18:21
Medlem
Decrypters avatar

Gissar att detta syftar på de 2 som sitter häktade och är en felskrivning, men det skulle ju kunna tolkas att gälla AJ?

Enligt Eva Johnsson kvarstår brottsmisstanken mot de två männen, 31 och 35 år gamla, som suttit häktade sedan 8 juli. Hon begär därmed att de ska omhäktas då de är på sannolika skäl är misstänkta för skyddande av brottsling, grovt brott. "Det föreligger alltjämt en stark kollusionsfara och det finns därför behov av att den misstänkte är ålagd restriktioner."
Citera
2013-07-22, 18:23
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decrypter

Gissar att detta syftar på de 2 som sitter häktade och är en felskrivning, men det skulle ju kunna tolkas att gälla AJ?

Enligt Eva Johnsson kvarstår brottsmisstanken mot de två männen, 31 och 35 år gamla, som suttit häktade sedan 8 juli. Hon begär därmed att de ska omhäktas då de är på sannolika skäl är misstänkta för skyddande av brottsling, grovt brott. "Det föreligger alltjämt en stark kollusionsfara och det finns därför behov av att den misstänkte är ålagd restriktioner."

Det är väl en förhandling för respektive person och därmed ett papper för vardera och varje person är den misstänkte på sitt papper...
Citera
2013-07-22, 18:25
Medlem
Decrypters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Det är väl en förhandling för respektive person och därmed ett papper för vardera och varje person är den misstänkte på sitt papper...

Ja, troligen så. Jag reagerade bara på ordvalet (singularis). Men tolkar det som sagt till att gälla båda gossarna.
Citera
2013-07-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Just därför, för jag är med på det du skriver om hur psykopater fungerar, kan vad hon än ha sagt till AJ när luren lagts på, vara det som triggade igång hans ursinne mot henne. Hon kanske bara hade nån kommentar om det där med att pussa på sonen, sade nåt om att det var väl onödigt spydigt mot PT eller nåt.
Är nog beredd att sätta en tutte på att allt startar direkt efter samtalet med P.T. A.J redan uppretad får ju givetvis något mothugg av I.F efter han sagt en så känslig sak som pussa på hans son. I.F har jag hört är en tuff tjej så det är ju det enda scenariot för mig.
Citera
2013-07-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Fick ett PM för ett par dagar sen men lägger upp det här igen för er att ta del av

Herrestadfjället i Uddevalla enda alternativet ifall de letat ett planerat dumpningsställe. AJ kan fjället som sin egen ficka.
En plats som man kommer att tänka på direkt i samband med AJ är en ruin med brunn, vilken inte ens finns utmärkt på kartan över fjället. En bild hämtat från nätet.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fanonfiles.com%2Ffile%2F3 e1d6b007e2e57bb46e3cabc0adbba4d

Var där och kollade i lördags kväll, se resultatet i mitt inlägg i lördags
Hittade bilspår
Citera
2013-07-22, 18:34
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Det finns en tipp norr om vägen till Öresjö och en söder om vägen:

Här är Munkebo:
https://maps.google.se/?ll=58.274667,12.219812&spn=0.001169,0.002411&t=h& z=19

För att klargöra. Det är två olika soptippar. Som du skriver, Munkebo tippen är stängd sedan ett bra tid tillbaka och håller på att täckas över med lera. Tror det är ett "svårt" område att ta sig in på men jag vet inte hur det ser ut på småvägarna bakvägen. Annars finns det gott om dammar etc. där inne. Men jag skulle mer tro på den andra...

Citat:
Detta är bilskroten (som kanske varit en tipp???)
https://maps.google.se/?ll=58.286768,12.235519&spn=0.004675,0.009645&t=h& z=17

Jag kollade upp lite mer. Det är en gammal tipp där dom brände sopor. Den lades ner säkert innan 70-talet och har efter det varit bilskrot och annan verksamhet. En del av byggnaderna är från den tiden men är inte klar över om ugnarna är kvar. Området norr om skroten är delar av tippen som jag besökte för några år sedan. Det var ganska blött, typ våtmark och säkert gott om gifter i marken.

På området finns idag upplag av sprängsten men det pågår en del annan verksamhet också, bland annat finns det någon grävmaskin firma, privat skrot och bilverkstad.

Citat:
Bilskroten är så vitt jag förstår en aktiv skrot?

Skroten stängde för några år sedan när miljökraven skärptes.
Citera
2013-07-22, 18:34
Medlem
Citat:
Så du menar att filmen på youtube med en bil som brinner upp på tio minuter är fejk? Du tror himla mycket du så vill du tro att filmen är fejk - be my guest!
Nej, det var ett intressant klipp. Men hur lång det tar kan man inte se eftersom klippet är redigerat. Jo, det är sant, ibland kämpar tom ReimerDenYngre förgäves.

Om bilen brändes före tre så är tidsschemat ganska tajt. BO måste ha mördats direkt efter sista telefonkontakten BO hade, en bil måste ha funnits tillgänglig snabbt, kroppen körts iväg och lämnats någonstans melllan bostaden och platsen för branden.

OM tidningsbudet är säker på att det inte fanns blod vid sextiden, finns möjlighen att polisen och tom RDY har gjort något litet fel.

Men hur man än vänder och vrider på sina informationer så finns det betydligt färre fakta än vad man skulle önska. Det är inte ens bevisat att BO är död eller att bilen brändes för att utplåna blodspår.

Slösa inte så mycket tid på att . Du verkar känna till trakterna lika bra som de misstänkta "scouterna" och mitt förslag är att du gör det som du är bäst på. Får jag föreslå att du fotvandrar den närmaste bilvägen mellan bostaden och brandplatsen och noterar alla intressanta avfarter/pplatser på vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in