2013-07-22, 16:48
Medlem
Zebrastripes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Nej Herr T. Bortsett från ditt ogenomtänkta påstående vill jag även påpeka att detta brott inte förefaller planerat. Mycket tyder på att det är något som hänt plötsligt och oväntat, på fyllan. Kanske i affekt. GM och eventuella medhjälpare (vilket det troligen finns, i alla fall minst 1 medhjälpare, och säkert någon eller några skyddande av brottsling) har tvingats att; "Göra det bästa av situationen".

Det har således inte funnits särskilt mycket tid att planera detta på. "Man" har som en nödlösning skaffat sig ett transportmedel genom en "stulen bil" och förmodligen ligger inte kroppen särskilt långt ifrån bostaden (vilket sannolikt är brottsplatsen) och inte heller särskilt lång in i skogen (eller långt ut i vattnet.)

Svårigheten med att finna kroppen beror på att den kan ligga var som helst, längs med vägen. Eller längs med ett vattendrag.

När kroppen återfinns, vilket jag tror den kommer att göra även om det kan ta tid. Kommer den inte ligga särskilt långt ifrån en väg. Får jag chansa ligger den mindre än 100 meter ifrån vägen, troligen mindre än 50 meter. Vet man inte exakt hur bilen har kört (vilket man inte vet) är det dock inte så enkelt. Om inte MPS finner kroppen är det mer troligt att den kommer återfinnas av hundägare, jägare, svampplockare, bärplockare, fiskare, badgäst eller dylikt. Hennes kropp kommer att hittas av en slump.

Det finns flera omständigheter som tyder på att detta brott inte är planerat. Förhoppningsvis och troligen kommer minst en person att dömas. Sedan får vi se vad personen döms för. Jag har vissa farhågor kring detta fall som jag inte vill skriva offentligt.

Anledningen till att brottet inte redan är uppklarat, trots hafsverket att dölja brottet, trots bristen på planering!
Beror på att det är erfarna personer inblandade. De är äldre. De har varit med förr. De vet hur polisen jobbar och vet vad som ska sägas och vad som inte ska sägas. De har inte reflexvästar på sig när de begår grova brott!
De har en snedvriden lojalitet gentemot varandra (och säkerligen en hel del rädsla) som är djupt förankrad i den subkultur de lever i.

De begår inte misstag som yngre personer skulle ha gjort. Därför är inte detta brott redan uppklarat. Men klockan tickar! Och det vet dessa herrar (och troligen även dam(er)) också. Därför är det viktigt att polisen fortsätter med sin spaningsverksamhet vilket polisen kommer att göra. Så dessa personer inte hittar på några dumheter innan klockan slag är slaget.

GM befinner sig i en råttfälla som kan slå igen när som helst. Han vaktar sina steg nu och är jävligt orolig att någon ska börja snacka eller att kroppen hittas. Eller att något annat, som han inte har kontroll över, "går åt helvete". Förhoppningsvis gör de det snart! Även om jag tror sannolikheten att detta brott klaras upp är stor, gynnas såklart GM av att tiden går.
Mycket bra skrivet! Precis samma som jag själv tror
Citera
2013-07-22, 17:00
Medlem
silbersky007s avatar
enligt aftonbladets nyheter så hade MP hittat ryggsäck + I'a kläder

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/

nu vet vi lite mer att GM har klätt av henne efter mordet . kan Reimerdenyngrye påstående att någon hade liggat ner vid "gräset" , kan det vara där han har klätt av I*a ?
Citera
2013-07-22, 17:04
Medlem
Vbg1972s avatar
Tror ni kan lägga ner Kidbo-spåret. De är raggardrägg som möjligtvis pysslar med lite ruffel och båg som inkluderar svarta pengar.
Ingen av dem hade velat vara med och gömma/få undan lik.
Gubben är dessutom riktigt trevlig, om man bara tar honom på rätt sätt.
Skulle tro att det är pojken som är bekant med DB och han är väl lite piggare än gubben på att skylla allt ont på invandrare.
Men som sagt; det är raggare, inget unikt med det.
Citera
2013-07-22, 17:08
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Nej Herr T. Montana. Den bästa förklädnaden är att inte synas. I värsta fall; Att smälta in.

Eftersom det inte finns något att smälta in vid, i en skog, väljer man att inte synas överhuvudtaget.

Du vill inte bli sedd i närheten av en plats som kan ge dig ett antal år i fängelse. Framförallt vill du inte ha en dum reflexväst på dig som skriker; Hej titta på mig, jag jobbar här! Särskilt inte i skogen!

För då kan du ge dig fan på att folk kommer minnas aktiviteten, platsen och kanske även ditt fula ansikte! Folk kommer titta och minnas. Det vill du inte när du riskerar flera år i fängelse!

Bortsett från ditt ogenomtänkta påstående vill jag även påpeka att detta brott inte förefaller planerat. Mycket tyder på att det är något som hänt plötsligt och oväntat, på fyllan. Kanske i affekt. GM och eventuella medhjälpare (vilket det troligen finns, i alla fall minst 1 medhjälpare, och säkert någon eller några skyddande av brottsling) har tvingats att; "Göra det bästa av situationen".

Det har således inte funnits särskilt mycket tid att planera detta på. "Man" har som en nödlösning skaffat sig ett transportmedel genom en "stulen bil" och förmodligen ligger inte kroppen särskilt långt ifrån bostaden (vilket sannolikt är brottsplatsen) och inte heller särskilt lång in i skogen (eller långt ut i vattnet.)

Svårigheten med att finna kroppen beror på att den kan ligga var som helst, längs med vägen. Eller längs med ett vattendrag.

När kroppen återfinns, vilket jag tror den kommer att göra även om det kan ta tid. Kommer den inte ligga särskilt långt ifrån en väg. Får jag chansa ligger den mindre än 100 meter ifrån vägen, troligen mindre än 50 meter. Vet man inte exakt hur bilen har kört (vilket man inte vet) är det dock inte så enkelt. Om inte MPS finner kroppen är det mer troligt att den kommer återfinnas av hundägare, jägare, svampplockare, bärplockare, fiskare, badgäst eller dylikt. Hennes kropp kommer att hittas av en slump.

Det finns flera omständigheter som tyder på att detta brott inte är planerat. Förhoppningsvis och troligen kommer minst en person att dömas. Sedan får vi se vad personen döms för. Jag har vissa farhågor kring detta fall som jag inte vill skriva offentligt.

Anledningen till att brottet inte redan är uppklarat, trots hafsverket att dölja brottet, trots bristen på planering!
Beror på att det är erfarna personer inblandade. De är äldre. De har varit med förr. De vet hur polisen jobbar och vet vad som ska sägas och vad som inte ska sägas. De har inte reflexvästar på sig när de begår grova brott!
De har en snedvriden lojalitet gentemot varandra (och säkerligen en hel del rädsla) som är djupt förankrad i den subkultur de lever i.

De begår inte misstag som yngre personer skulle ha gjort. Därför är inte detta brott redan uppklarat. Men klockan tickar! Och det vet dessa herrar (och troligen även dam(er)) också. Därför är det viktigt att polisen fortsätter med sin spaningsverksamhet vilket polisen kommer att göra. Så dessa personer inte hittar på några dumheter innan klockans slag är slaget.

GM befinner sig i en råttfälla som kan slå igen när som helst. Han vaktar sina steg nu och är jävligt orolig att någon ska börja snacka eller att kroppen hittas. Eller att något annat, som han inte har kontroll över, "går åt helvete". Förhoppningsvis gör de det snart! Även om jag tror sannolikheten att detta brott klaras upp är stor, gynnas såklart GM av att tiden går.

Låter vettigt, men jag är inte imponerad av dessa herrars erfarenhet. Det mesta sattygen de begår sker under intagande av flytande självförtroende, Morot är en sällsynt dum och feg individ som inte vågar det minsta när han är nykter. Slåss på stan IHOP med sin morsa och andra i begåvningsreserven, men när han är själv stryker han nära husfasaderna och försöker smälta in i väggarna. Tror att de bara har tur som inte blivit påkomna in flagaranti utan lyckats dölja kroppen där ingen ännu hittat den, mest beroende på tur och knappast skicklighet.
Citera
2013-07-22, 17:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
enligt aftonbladets nyheter så hade MP hittat ryggsäck + I'a kläder

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/

nu vet vi lite mer att GM har klätt av henne efter mordet . kan Reimerdenyngrye påstående att någon hade liggat ner vid "gräset" , kan det vara där han har klätt av I*a ?
Nyhetsinslaget är från 3 juli. Det har inte kommit fram några andra uppgifter om att kläderna och ryggsäcken är Idas.
Citera
2013-07-22, 17:25
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nyhetsinslaget är från 3 juli. Det har inte kommit fram några andra uppgifter om att kläderna och ryggsäcken är Idas.

men hon på aftonbladet säger det är hennes kläder

kan det vara folk som har haft sex i skogen som har lämnat kläder efter sig

det här är mer interssant

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2260482-vill-ha-mer-tid-i-fallet-med-23-aringen

- Så sent som i torsdags kväll fick vi in ett mycket intressant tips som stärker misstankarna i ärendet, säger Haraldsson till TTELA på måndagen.

var det inte onsdag som polisen hade fått ett BRA tips .
Senast redigerad av silbersky007 2013-07-22 kl. 17:27.
Citera
2013-07-22, 17:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

kan det vara folk som har haft sex i skogen som har lämnat kläder efter sig

det här är mer interssant

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2260482-vill-ha-mer-tid-i-fallet-med-23-aringen

- Så sent som i torsdags kväll fick vi in ett mycket intressant tips som stärker misstankarna i ärendet, säger Haraldsson till TTELA på måndagen.

var det inte onsdag som polisen hade fått ett BRA tips .
Antagligen en felsägning.

Där har vi divergerande uppgifter, såvida det inte är två olika tips som avses.
Citera
2013-07-22, 17:33
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Är det inte så att det är DU som har en teori om när bilen brändes och varför den brändes just då? Andra är mer öppna och ser inte att tidpunkten kan bestämmas med de argument som du anför. Är det inte ganska självklart att de brände bilen när de själva ville och inte vid den tidpunkt då du tycker att de borde ha bränt den?

Ibland kämpar till och med gudarna förgäves.
Citera
2013-07-22, 17:36
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Nu tror jag nog att en bil brinner längre än 10 minuter och att rökutvecklingen från däck och inredningen syns åtminstone i en timme. I Trhn gick solen upp 4:10 den 1:a juli och gryningen är drygt en timma innan, vid tretiden. För att ingen med säkerhet skulle ha sett röken och larmat, så måste bilen ha bränts före tre. Jag säger inte att detta inte skedde, men tar mig friheten att spekulera i andra scenarier och andra tolkningar av polisens uppgifter än just dina, trots att jag inte är så hemtam i dessa trakter som du är.

Så du menar att filmen på youtube med en bil som brinner upp på tio minuter är fejk? Du tror himla mycket du så vill du tro att filmen är fejk - be my guest!
Citera
2013-07-22, 17:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Så du menar att filmen på youtube med en bil som brinner upp på tio minuter är fejk? Du tror himla mycket du så vill du tro att filmen är fejk - be my guest!
Jag har sett en personbil brinna under en halvtimme, tills det kom farbröder i en stor röd bil och släckte den. Det varierar nog väldigt mycket hur länge en bil brinner.
Citera
2013-07-22, 17:39
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Hon är troligtvis i maskopi med AJ och vill vilseleda polisen att söka kroppen på fel ställe.

Skämt åsido. Svaren är troligtvis ett av dessa:

1. Missing People gjorde en del "fynd" i början av deras sök. De visste inte om det hade med fallet att göra men de överlämnade det ändå till polisen. Eventuallt missuppfattade någon detta och trodde att sakerna tillhör I.

2. De kanske har hittat hennes ryggsäck och kläder men då polisen är rätt förtegna med vad de har för bevismaterial kanske det inte är offentligt. Det är inte omöjligt att journalisten (som verkar vara rätt orutinerad) lyckades sniffa reda på dessa uppgifter och försa sig i programmet.

Maila journalisten och fråga varifrån hon fått uppgiften.
Senast redigerad av Lavetten 2013-07-22 kl. 17:42.
Citera
2013-07-22, 17:40
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Tror det är en av Trollhättans första soptippar. Har varit där inne vid något tillfälle och där fanns någon damm och en massa diken som såg riktigt ogästvänliga ut. Marken består av porslin och en massa annan bröte. I skogarna runt om kunde man hitta allt möjligt, riktigt gamla tv apparater etc. Men det fanns även nydumpat skrot, bland annat kylskåp vid vändplatsen en bit in i skogen. Så även om det är grind och låst så tar sig folk in där. Det är inte infarten till skroten utan infarten strax efter där militären hade förråd för 25-30år sedan.

Japp, Munkebo är ett hemst ställe och skogen har dött på ett ställe nära själva tippen. Dit hittar sig inga svamp och bärplockare. Tippen är dock inte övergiven utan rymmer komposter. Kommunen håller på och täcker området men komposterar även material, kanske för att ha till täckning av tippen. Precis som du säger finns det två ingångar, en med en nätgrind (som används idag) och en norrut med en bom som inte används. Det finns en väg efter bommen och en bit in på den finns en rejält stor sten mitt i vägen.

Förstår jag dig rätt när du menar att det är vid den norra vägen man kör in, den med bommen?

Varför skulle folk köra in där? Det finns ju inget där nere längre än komposter, riven betong och jord, förutom två stycken lakvattendammar i vilken det simmar en mycket orädd bäver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in