2013-07-22, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Du kan ju kika på bilbranden nedan. Den tar 9,5 minuter. Sedan lär det väl småryka efteråt:
http://www.youtube.com/watch?v=lHAjVLHrVAo

Polisens tidsramar - polisen har tillgång till så oerhört mycket mer information än vi har. Allt vad som sägs här känner polisen till och har möjlighet att stämma av mot egna förhör osv. Att lägga ett annat schema än det polisen lagt är därför något som kräver att man har rejält på fötterna, men det enda som finns i form av argument är att det är möjligt precis som det är möjligt att en bayersk scoutkår körde förbi, stannade, tittade på och gjorde hitlerhälsningen mot lågorna.
Nu tror jag nog att en bil brinner längre än 10 minuter och att rökutvecklingen från däck och inredningen syns åtminstone i en timme. I Trhn gick solen upp 4:10 den 1:a juli och gryningen är drygt en timma innan, vid tretiden. För att ingen med säkerhet skulle ha sett röken och larmat, så måste bilen ha bränts före tre. Jag säger inte att detta inte skedde, men tar mig friheten att spekulera i andra scenarier och andra tolkningar av polisens uppgifter än just dina, trots att jag inte är så hemtam i dessa trakter som du är.
Citera
2013-07-22, 16:11
Medlem
Anledningen till att MPS kör vid Kabelvägen igen är att den inte är färdigsökt ännu. Jag skulle tro att det har kommit halvvägs... (baserat på var jag mötte dem "sista dagen" sist...)

Fortfarande en bra sökplats då denna väg både kan ha används som flyktväg och dumpningsplatser finns det så det räcker. Det kan både varit en planerad dumpningsplats här och en som man kom på när man körde utmed vägen, alltså...

Och Kabelvägen ligger nära raka vägen (eller bara en liten "banansväng") upp till brännplatsen på Hunneberg.
Citera
2013-07-22, 16:12
Medlem
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2260482-vill-ha-mer-tid-i-fallet-med-23-aringen
Citera
2013-07-22, 16:15
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
EDIT2: Sorry, såg inte din länk. Så det finns en f.d. soptipp där också. Ja, där bryter ju sig folk in ibland och det är ett ganska stort hål i staketet just nu.

Tror det är en av Trollhättans första soptippar. Har varit där inne vid något tillfälle och där fanns någon damm och en massa diken som såg riktigt ogästvänliga ut. Marken består av porslin och en massa annan bröte. I skogarna runt om kunde man hitta allt möjligt, riktigt gamla tv apparater etc. Men det fanns även nydumpat skrot, bland annat kylskåp vid vändplatsen en bit in i skogen. Så även om det är grind och låst så tar sig folk in där. Det är inte infarten till skroten utan infarten strax efter där militären hade förråd för 25-30år sedan.
Senast redigerad av Peacean 2013-07-22 kl. 16:17.
Citera
2013-07-22, 16:20
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Tror det är en av Trollhättans första soptippar. Har varit där inne vid något tillfälle och där fanns någon damm och en massa diken som såg riktigt ogästvänliga ut. Marken består av porslin och en massa annan bröte. I skogarna runt om kunde man hitta allt möjligt, riktigt gamla tv apparater etc. Men det fanns även nydumpat skrot, bland annat kylskåp vid vändplatsen en bit in i skogen. Så även om det är grind och låst så tar sig folk in där. Det är inte infarten till skroten utan infarten strax efter där militären hade förråd för 25-30år sedan.

Var det där Trollhättans Bildelar Kidbo AB låg?
Citera
2013-07-22, 16:22
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Det är ett resonemang som jag köper. Folk som saknar kriminell erfarenhet överskattar ofta olika "riskmoment." Den bästa förklädnaden är en reflexväst —en sådan som MPS använder— i fullt dagsljus. Lugnt och metodiskt...

Nej Herr T. Montana. Den bästa förklädnaden är att inte synas. I värsta fall; Att smälta in.

Eftersom det inte finns något att smälta in vid, i en skog, väljer man att inte synas överhuvudtaget.

Du vill inte bli sedd i närheten av en plats som kan ge dig ett antal år i fängelse. Framförallt vill du inte ha en dum reflexväst på dig som skriker; Hej titta på mig, jag jobbar här! Särskilt inte i skogen!

För då kan du ge dig fan på att folk kommer minnas aktiviteten, platsen och kanske även ditt fula ansikte! Folk kommer titta och minnas. Det vill du inte när du riskerar flera år i fängelse!

Bortsett från ditt ogenomtänkta påstående vill jag även påpeka att detta brott inte förefaller planerat. Mycket tyder på att det är något som hänt plötsligt och oväntat, på fyllan. Kanske i affekt. GM och eventuella medhjälpare (vilket det troligen finns, i alla fall minst 1 medhjälpare, och säkert någon eller några skyddande av brottsling) har tvingats att; "Göra det bästa av situationen".

Det har således inte funnits särskilt mycket tid att planera detta på. "Man" har som en nödlösning skaffat sig ett transportmedel genom en "stulen bil" och förmodligen ligger inte kroppen särskilt långt ifrån bostaden (vilket sannolikt är brottsplatsen) och inte heller särskilt lång in i skogen (eller långt ut i vattnet.)

Svårigheten med att finna kroppen beror på att den kan ligga var som helst, längs med vägen. Eller längs med ett vattendrag.

När kroppen återfinns, vilket jag tror den kommer att göra även om det kan ta tid. Kommer den inte ligga särskilt långt ifrån en väg. Får jag chansa ligger den mindre än 100 meter ifrån vägen, troligen mindre än 50 meter. Vet man inte exakt hur bilen har kört (vilket man inte vet) är det dock inte så enkelt. Om inte MPS finner kroppen är det mer troligt att den kommer återfinnas av hundägare, jägare, svampplockare, bärplockare, fiskare, badgäst eller dylikt. Hennes kropp kommer att hittas av en slump.

Det finns flera omständigheter som tyder på att detta brott inte är planerat. Förhoppningsvis och troligen kommer minst en person att dömas. Sedan får vi se vad personen döms för. Jag har vissa farhågor kring detta fall som jag inte vill skriva offentligt.

Anledningen till att brottet inte redan är uppklarat, trots hafsverket att dölja brottet, trots bristen på planering!
Beror på att det är erfarna personer inblandade. De är äldre. De har varit med förr. De vet hur polisen jobbar och vet vad som ska sägas och vad som inte ska sägas. De har inte reflexvästar på sig när de begår grova brott!
De har en snedvriden lojalitet gentemot varandra (och säkerligen en hel del rädsla) som är djupt förankrad i den subkultur de lever i.

De begår inte misstag som yngre personer skulle ha gjort. Därför är inte detta brott redan uppklarat. Men klockan tickar! Och det vet dessa herrar (och troligen även dam(er)) också. Därför är det viktigt att polisen fortsätter med sin spaningsverksamhet vilket polisen kommer att göra. Så dessa personer inte hittar på några dumheter innan klockans slag är slaget.

GM befinner sig i en råttfälla som kan slå igen när som helst. Han vaktar sina steg nu och är jävligt orolig att någon ska börja snacka eller att kroppen hittas. Eller att något annat, som han inte har kontroll över, "går åt helvete". Förhoppningsvis gör de det snart! Även om jag tror sannolikheten att detta brott klaras upp är stor, gynnas såklart GM av att tiden går.
Senast redigerad av Midnight 2013-07-22 kl. 16:50.
Citera
2013-07-22, 16:28
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Väldigt, väldigt bra skrivet och jag instämmer! Nog för att jag har gått igång på tips och ledtrådar till de ställen du beskriver som mindre troliga platser men nu när du skriver så här så svänger mycket ett varv till i skallen på mig.
När man inte är från orten själv är det så lätt att hitta rimligheter i tips som dykt upp.

Ibland befarar jag att stackars Id* är så vansinnigt och groteskt illa behandlad, att även det är en anledning till att hon ska hittas så sent som möjligt, att när hon väl återfinns kommer det att synas tydligt vilket ursinne hon drabbades av.
Nånting hände efter samtalet mellan AJ och PT, inte bara det om att pussa på sonen, utan nånting mer hände mellan AJ och Id* och jag vet inte om hon var en som vågade slänga käft, vågade säga vad hon tycker, om hon var en sån som drog saker till sin spets, ironiserade eller utmanade för nog visste hon mycket väl vad AJ gick för och var kapabel till?
Nånting säger mig att när luren lagts på startade nåt sorts furious insane och spåren efter det, ska nu döljas så länge det bara går.

Jag tänker också på, som du också är inne på ang. flyttande av fokus och nyregistrerade som kommit med nonsens-tips och dito skvaller, att toppen på detta, klimax av tråd-förstörande inlägg, kom när kräftdammen kom på tal.....

Har också tänkt i de banorna varför GM tagit med BO. Det bör ju vara något eftersom GM tycker att det kommer att misstänka honom. Ett signum kanske: Kniv i huvudet. Jag tror dock hon har fått halsen avskuren och därmed är alla former av olyckshändelser raderade.

Ingen behöver vara slängt i käften eller provocerande i en psykopats närhet. Det räcker med att det händer i huvudet på honom, "fienden" helt ovetande. Just därför kan du aldrig vända ryggen till och så länge du är aktuell för psykopaten måste du hålla honom nära, så att du kanske kan se anfallet komma, innan. Skyddad identitet är dock bästa lösningen, om vi bortser från kulan mellan ögonen.
Citera
2013-07-22, 16:29
Medlem
Heffis avatar
OT:

Vet någon vad det är för ett stort märke I*d´s barn har på huvudet ovanför ena örat? Födelsemärke eller?
Fotot syns på I*d´s FB sida. Hon sitter i sidled med en tatutering på armen och har barnet i knät.
Citera
2013-07-22, 16:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Har också tänkt i de banorna varför GM tagit med BO. Det bör ju vara något eftersom GM tycker att det kommer att misstänka honom. Ett signum kanske: Kniv i huvudet. Jag tror dock hon har fått halsen avskuren och därmed är alla former av olyckshändelser raderade.

Ingen behöver vara slängt i käften eller provocerande i en psykopats närhet. Det räcker med att det händer i huvudet på honom, "fienden" helt ovetande. Just därför kan du aldrig vända ryggen till och så länge du är aktuell för psykopaten måste du hålla honom nära, så att du kanske kan se anfallet komma, innan. Skyddad identitet är dock bästa lösningen, om vi bortser från kulan mellan ögonen.
En anledning till att gömma BO är att det är svårt att bevisa mord, eller ens att BO är dött.
Citera
2013-07-22, 16:39
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Var det där Trollhättans Bildelar Kidbo AB låg?

Vägen innan men det är i anslutning till tippen. Misstänker att byggnadera tillhörde tippen tidigare och jag har för mig att det fanns en ugn där
Citera
2013-07-22, 16:39
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En anledning till att gömma BO är att det är svårt att bevisa mord, eller ens att BO är dött.

Det visar också på en sinnesnärvaro i kaoset.
Citera
2013-07-22, 16:44
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Vägen innan men det är i anslutning till tippen. Misstänker att byggnadera tillhörde tippen tidigare och jag har för mig att det fanns en ugn där

Han K*idbo som hade stället känner ju DB, morot m.fl. Någon som letat där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in