Citat:
Ursprungligen postat av
AbsurdExistens
Min personliga syn är att det egentligen inte är nödvändigt att explicit kontrollera kvinnor, det skulle till och med vara destruktivt i längden.
Du låter ju nästan som en kulturmarxist. Så vi har alltså sett ljuset de senaste 50 åren? Alla tusentals år före hade vi fel, nu vet vi bättre. HAHA
Citat:
För det första skulle ett nationellt paradigm innebära en del normer vilka kommer att reproduceras av kvinnorna själva. Kvinnor följer normerna och upprätthåller dem. Det enda nationalister behöver göra är att vara normsättande och resten följer likt ett självspelande piano.
Det Beror helt på vad du menar med "nationellt paradigm". Med demokratin kvar och alla dess kvinnliga privilegier, särlagar och kulturella förmåner (i form av mäns "ridderlighet" mot kvinnan), kommer feminismen och kvinnors illusoriska bild av verkligheten definitivt förbli ett problem.
Citat:
För det andra så ser jag kvinnors fria val som en viktig del av eugeniken. Att avla på beteende av endast det ena könet lämnar i min mening sårbarhet för långsiktig enighet mellan den vita mannen och den vita kvinnan...
Om du hade läst tråden och haft någon form av insikt i frågan, hade du insett att "enighet" aldrig kan uppnås. Den ena kommer alltid att ha övertaget över den andra. Idag har kvinnorna övertaget; har världen blivit bättre? Den patriarkala ordningen representerar det hälsosamma, evolutionärt självklara och naturliga. Den krävs om vi ska överleva som folk, och ha någon form av civilisation öht.
Citat:
Man skulle kunna säga att täckandet av kvinnan med ett skynke och bortse från alla hennes kvaliteter, förutom den rent sexuella delen egentligen är en evolutionär återvändsgränd.
Talibanerna (pashtun folket) vet och förstår hur de ska bevara och förvalta sin kultur och sitt folk. Om inte kvinnan kuvas kommer samhället förfalla i kaos, och något annat folk kommer att invadera och ta över. Varför är det så viktigt för USA att sprida feminism, HBT och demokrati i Mellanöstern?